עימות בין אחים: היוצר והתסריטאי מני אסייג התייחס הבוקר (ג') בטוויטר ליום השיבוש ול"אנרכיסטים" שלוקחים בו חלק, וקרא להם שלא לצפות בסרט "ההילולה", שהוא אחד מכותביו. "אנרכיסטים ותומכיהם", צייץ בעמוד הטוויטר שלו, "לא יודע אם יש לחלקכם כוונה כזו, אבל אם יש כזו, אני מבקש שלא תגיעו לצפות בסרט, וגם לא למופע האישי שלי, ולשום אירוע שאני קשור בו. לא מעוניין ולא רוצה להתפרנס ממי שהורס את המדינה היהודית, ופוגע ברבנים ולומדי תורה בחסות הדיפ-סטייט. מעדיף לרעוב ולא להיות תלוי בכם!".
1 צפייה בגלריה
שלום אסייג, מני אסייג
שלום אסייג, מני אסייג
שלום אסייג (מימין) ומני אסייג
(צילום: ענת מוסברג)
אחיו, שלום אסייג, שחתום על הבימוי (לצד אריאל בנבג'י) והכתיבה ומשחק בתפקיד הראשי, גינה את הדברים ואמר ל-ynet: "מאוד לא מסכים עם הדברים שמני אחי כתב ומתנער מהם. זה דברים בניגוד לגמרי לראיית עולם שלי. הסרט הזה נעשה כדי לשמח את עם ישראל ודווקא בתקופות האלה כולם מוזמנים מימין, משמאל בעד ונגד המהפכה. אחים אנחנו". מאוחר יותר, מני אסייג מחק את הציוץ המדובר.
שלום אסייג עונה לאחיו מני
הסרט, שמבוסס על שתי הסדרות המצליחות שיצרו השניים - "שנות ה-80" ו"שנות ה-90", עלה בסוף השבוע האחרון לאקרנים וזוכה בינתיים להצלחה גדולה, כשתוך ארבעה ימים חצה את רף 100 אלף הצופים.
העלילה מתמקדת בפרוספר (שלום אסייג), שבעקבות חלום נבואי על סבו שנפטר, אוסף את משפחתו ותושבי השכונה להילולה אצל הבאבא סאלי בנתיבות. המסע משתבש אחרי שהם מגיעים בטעות לעזה ונחטפים.
רק לפני מספר חודשים מונה מני אסייג לחבר מועצת הקולנוע כחלק מסבב המינויים של שר התרבות והספורט מיקי זוהר. ביוני האחרון סיפר כי החליט לפרוש מהמועצה כדי למנוע "קיתונות של ביקורת ארסית ורעה" נגד השר זוהר, כדבריו.