בלי האירוויזיון אבל עם נינט בצוות השופטים וסטפה של מיליון שקלים לזוכה, חזרה אמש (ג') התוכנית "הכוכב הבא" (איך לא קראתם לזה "הכוכב הבא למיליון"?) לעונה שמינית.
בשורות טובות לאיילת שקד, שתיאבק היום על מקום בוועדה למינוי שופטים במסגרת המו"מ להרכבת הממשלה: יש שופטים בישראל. הבשורות הפחות טובות: יש יותר מדי מהם. סיימון קאוול ביטל ל"אקס פקטור", אבל ההודעה הגיעה מאוחר מידי - ההפקה של "הכוכב הבא" כבר ליהקה לפאנל השופטים את כל מי שהיא הצליחה להניח עליו יד, כולל נינט וכולל חתול. עכשיו יש לה שבעה אנשים, שכל אחד מהם, ברוך השם, חובב צומי והרבה, והם יושבים ליד שולחן שנראה כמו הסעודה האחרונה של ישו, כשהם מתחרים במי ירעיף על המתמודד באודישן הכי הרבה קומפלימנטים (חוץ מאסף אמדורסקי כמובן, כי עכשיו יותר מתמיד חשוב להתבדל ולשמר את הנישה). ממקום מושבי בתוך עמי בתוך הספה, זה בעיקר מרגיש עמוס מדי, מעייף את העין וממלא את האוויר בעודף מלל. קצת פחות נשמות קרועות וצמרמורות, רבותיי, וקצת יותר ביקורת קונקרטית יעשו לשואו שלכם רק טוב. עדיין לא בטוחה לאיזו קטגוריה משתייכת מטאפורת הרוטב של סטטיק, משום שטרם פגשתי ישות אנושית שאוכלת את הסטייק שלה עם רוטב.
מתוך "הכוכב הבא"
(באדיבות קשת)
אז מה יש לכוכב הבא להציע עכשיו, כשהאירוויזיון עבר למתחרה ברשת? תסמכו על קשת שהשיפט יתבצע שם לפני שתספיקו להגיד "עלה בידי". האירוויזיון? תחרות פופ שטחית שלא אפשרה למתמודדים מוכשרים באמת להשתלב בעונה. לא לא. פה אנחנו מחפשים זמר, לא פרזנטור מצועצע שייצג אותנו אצל הגויים. האירויזיון OUT, מיליון שקלים להזנקת הקריירה, להלן פרס משנה חיים, IN.
אין לי מושג לאיזה יחסי ציבור יזדקק מתחרה שיקבל זמן מסך במשך חודשיים, פעמיים בשבוע בפריים טיים של ערוץ נצפה למדי, ומה בדיוק שווה היום ההגדרה המפוצצת "לכבוש את הרדיו" כשרוב העולם כבר העביר את החפצים שלו לדבר החדשני הזה שנקרא אינטרנט, אבל יכול להיות שהתפלק לקשת פה ניסוי מעניין: קחו מבצע טרי שהוכיח יכולת להתחבב על קהל רחב, חשפו אותו היטב, השקיעו בו את הכסף שרוב האמנים לא מגיעים איתו מהבית, ונראה אם זה מספיק כדי להפוך אותו לכוכב שנשאר. לזכותה של "הכוכב הבא" יאמר שהיא אכן העמידה כמה כאלה בעבר, גם אם לא הגיעו למעמד שליפת העצם, כמו שהעיד קליפ הטפיחה על השכם שפתח את העונה, מה שמוכיח שמיליון השקלים האלה הם בעיקר סכום מפוצץ שנועד להעניק לתוכנית צידוק, ופחות נחוצים לקידום הקריירה של הזוכה.
3 צפייה בגלריה
מתוך "הכוכב הבא"
מתוך "הכוכב הבא"
נינט, סטטיק ובן אל ואסף אמדורסקי. רק חלק מתוך פאנל השופטים הענק העונה
(צילום: קשת 12)
התוספת החדשה, שהטילה צל אפילו על החציל שישב לרותם סלע על הראש (והשם עדי - אני מתה על סלע, אבל כפרה, הצבע הזה עושה אותך חיוורת. הקודם עדיף), היא כמובן נינט. בפרק הראשון בהשתתפותה, שהוא גם כנראה יום הצילומים הראשון של האודישנים, היא סיפקה הופעה עצורה למדי שהעידה כי היא עדיין לא מצאה את עצמה בפאנל. מצד שני, באחד האודישנים שצולם ביום אחר – אם לשפוט על פי הגרדרובה ועיצוב השיער של השופטים – היא נראית קצת יותר טבעית ומשוחררת, אז מאוד ייתכן שזה עניין של זמן עד שקרית גת תנצח את לוס אנג'לס.
3 צפייה בגלריה
מתוך "הכוכב הבא"
מתוך "הכוכב הבא"
באים להקליק. אסי עזר ורותם סלע
(צילום: קשת 12)
נינט הגיעה לסגור מעגל ולשפוט בתוכנית שעשתה אותה, והיא מגיעה אל "הכוכב הבא" עם רקורד מפואר בלא מעט סעיפים, אבל הצלחה מוזיקלית רחבת היקף אינו אחד מהם. אם ב"הכוכב הבא" מחלקים מיליון להזנקת הקריירה, הם מן הסתם מכוונים להשמעות, מכירות ולהיטים. למרות שנינט קיבלה בארץ יחסי ציבור של משפחת מלוכה קטנה, היא לא באמת הצליחה מבחינה מסחרית כשזה הגיע לקריירה המוזיקלית שלה, מה שמעמיד באור ספקני את האבחנות שלה באשר לסיכויים של המתמודדים, אבחנות שלפחות בפרק הראשון הסתפקו באמירות כלליות ונדיבות יתר על המידה. אין ספק שנינט ניחנה בכריזמה ובנוכחות שגורמים לה לבלוט בפאנל, ונשאר רק לקוות שכשהיא תצבור ביטחון היא גם תרשה לעצמה להביע עמדה יותר נחרצת. אישית לא אתנגד שהתוכנית תעשה פנייה במהלך העונה ותעבור לדרג את הבחירות האופנתיות של נינט בעונה הראשונה של "כוכב נולד".
3 צפייה בגלריה
מתוך "הכוכב הבא"
מתוך "הכוכב הבא"
קרן פלס, איתי לוי, שירי מימון ונינט. מתחרים מי יתן יותר קומפילמנטים
(צילום: קשת 12)
בשורה התחתונה, "הכוכב הבא" שומרת על האופי המבדר והנינוח שלה, בעיקר הודות לאסי ורותם בחללית. אולי אסקפיזם הוא לא בהכרח הבחירה הראשונה שלנו ביום גורלי כמו זה, שמשלב בתוכו נשיאות, ממשלה ודרבי אליפות, אבל כדאי, על כל מקרה, לשמור אותו בהישג יד לטובת העתיד הקרוב.