זמר האופרה הספרדי פלסידו דומינגו (79) הודיע הערב (א') בחשבון הפייסבוק שלו כי הוא חולה בקורונה. "אני מרגיש שהחובה המוסרית שלי היא להגיד לכם שנבדקתי חיובי ל-COVID10, נגיף הקורונה", כתב.
1 צפייה בגלריה
פלסידו דומינגו
פלסידו דומינגו
פלסידו דומינגו
(צילום: AP)
בנוסף הודיע כי הוא שוהה בבידוד עם משפחתו וכי כולם מרגישים בסדר בשלב זה. "כרגע אנחנו בריאים אבל חוויתי חום ושיעולים והחלטתי להיבדק". בנוסף הפציר בעוקביו להיזהר ולהישאר בבית: "אני מתחנן בפניכם, תהיו זהירים במיוחד, תעקבו אחרי ההוראות הבסיסיות - שטיפת ידיים, שמירת מרחק. תעשו מה שאתם יכולים כדי למנוע מהוירוס להתפשט ותשארו בבית אם אתם יכולים".
דומינגו בן ה-79 נחשב לאחד ממוזיקאי האופרה המובילים בעולם. הוא זכה בפרסים רבים, בהם 14 פרסי גראמי, על פועלו כזמר אופרה ומנצח והופיע מעל הבמות החשובות ביותר בעולם. במהלך הקריירה היה אחראי על ייעוץ אמנותי וניהול של מקהלות אופרה רבות, בהן האופרה של לוס אנג'לס והאופרה של הלאומית של וושינגטון. אולם מעל פועלו מרחף צל גדול - בחודש אוגוסט האחרון, סוכנות הידיעות AP פרסמה תחקיר שכלל עדויות של תשע נשים שטענו כי דומינגו הטריד אותן מינית. לפי התחקיר, כוכב האופרה הפעיל לחץ על זמרות לקיים איתו יחסי מין בתמורה לקידום הקריירה שלהן.
בעקבות התחקיר כמה מהופעותיו של דומינגו בוטלו ואירועים שונים בהשתתפו נתקלו במחאה. הוא עצמו צפוי להגיע לישראל בחודש אוקטובר הקרוב כדי לארח בבית האופרה בתל אביב את תחרות האופרה "אופראילה" שייסד, זאת בהנחה כמובן שעד אז העניינים ירגעו והוא יחלים. דומינגו הוא כמובן לא המפורסם הראשון שחולה בנגיף, וקדמו לו טום הנקס, אידריס אלבה, טוביה צפיר ועוד, אולם הוא ככל הנראה אחד המבוגרים שבהם והוא נמצא בקבוצת סיכון.