הגרסה המצולמת של המחזמר "המילטון" של לין מנואל מירנדה ובכיכובו הייתה אמורה לצאת בחודש אוקטובר 2021, אך הוקדמה בשנה ותהיה זמינה לצפייה בדיסני פלוס החל מ-3 ביולי. יש לציין כי לא מדובר בסרט עם עלילת המחזמר, אלא בצילום ההצגה עם הקאסט המקורי משנת 2016.
1 צפייה בגלריה
המילטון
המילטון
לין מנואל מירנדה. "המילטון"
(צילום: AP)
"לאור האתגרים העצומים שעומדים בפני העולם, הסיפור הזה על מנהיגות, עקשנות, תקווה ואהבה, ועל כוחה של האנושות להתאחד נגד מצוקות, רלוונטי וחשוב", אמר בהצהרה בוב איגר, נשיא דיסני. המחזמר המדובר עלה לראשונה באוף-ברודווי בשנת 2015 והפך במהרה לסנסציה תרבותית ולחביב המבקרים. הוא זכה ב-11 פרסי טוני ונחשב לאחד ממחזות הזמר המצליחים בהיסטוריה.
את הזכויות לגרסה המצולמת של המחזמר רכשה דיסני בסכום שיא של 75 מיליון דולר בחודש פברואר האחרון וכוונתה המקורית הייתה להקרין אותה באולמות הקולנוע לצד שידורים בדיסני פלוס. לפי הדיווחים, הקדמת השידור היא צעד כלכלי של דיסני שנועד למשוך עוד צופים לשירות הסטרימינג שלהם. עקב משבר הקורונה דיסני הפסיקה את רוב צילומי ההפקות שלה, כמו כל הסדרות המתוכננות של מארוול, כך שהיא זקוקה לתוכן חלופי. בימים האחרונים דווח כי החברה סובלת מהפסדים עצומים בעקבות הנגיף, שמסתכמים ביותר ממיליארד דולר, בעיקר עקב חוסר הפעילות בפארקי השעשועים ברחבי העולם ובגלל סגירת בתי הקולנוע (סרטים כמו "מולאן" ו"האלמנה השחורה" נדחו).