אור בקצה המנהרה: מוזיאון ישראל יפתח את שעריו אחרי שהתקבלה תרומה של ארבעה מיליון דולר. המוזיאון נשאר סגור מאז מרץ על אף שמשרד הבריאות הותיר לו לפתוח, זאת בשל בעיות כלכליות. בעקבות התרומה, הפתיחה תתאפשר ולא יהיו קיצוצי שכר לכ-400 עובדים.
2 צפייה בגלריה
היכל הספר במוזיאון ישראל
היכל הספר במוזיאון ישראל
היכל הספר במוזיאון ישראל
(צילום: לע"מ)
"הודות להתגייסות יוצאת דופן של תומכי המוזיאון בארצות הברית, שהודיעו הלילה כי יעניקו למוזיאון ישראל תרומה מיוחדת, אנו שמחים להודיע כי תרומה זו תסייע לפתוח את מוזיאון ישראל בהקדם וללא פגיעה בשכר העובדים", מסר פרופ' עידו ברונו, מנכ"ל המוזיאון. "אנו רוצים להודות לאגודת ידידי מוזיאון ישראל בארצות הברית על תמיכתם הבלתי מתפשרת במוזיאון ישראל. זהו צעד שמבטא אמון בתרבות ובאמנות הישראלית ואנו מודים להם מקרב לב".
2 צפייה בגלריה
מחאת עובדי מוזיאון ישראל
מחאת עובדי מוזיאון ישראל
מחאת עובדי מוזיאון ישראל
(צילום: עידית ריפטין)
כידוע, מוסדות התרבות נסגרו במרץ עם תחילת משבר הקורונה, אך בעוד מוזיאון תל אביב לאמנות, מוזיאון ארץ ישראל ועוד פתחו מאז את שעריהם מחדש, מוזיאון ישראל נותר סגור ועובדיו הוצאו לחל"ת שהיה אמור להסתיים בסוף יוני. בתחילת השבוע נערכה הפגנה של העובדים מחוץ לשערי המוזיאון בדרישה לחזור לעבודה, בטענה שההנהלה מחזיקה בהם כבני ערובה וחוסכת מיליוני שקלים על הוצאות שכר בכל חודש בו המוזיאון סגור.