העונה ה-17 של "האנטומיה של גריי" תשודר בישראל הערב (ב', yes TV DRAMA ו-STINGTV), אבל את הסיפתח שלה היא כבר קיבלה בסוף השבוע האחרון, כשאמריקה קיבלה הצצה ראשונה להתמודדות של רופאי גריי-סלואן ממוריאל עם התפרצות נגיף הקורונה. באופן בלתי נמנע, ספוילרים מפרק הבכורה הכפול החלו לזלוג לכל עבר - וכך גילינו על הופעת אורח מרגשת מצד אחת מהדמויות הכי אהובות בתולדות הסדרה.
הקאמבק המפתיע (עליו נרחיב בהמשך, אז היזהרו מספוילרים) גרם לנו לחזור לדמויות שעזבו את הסדרה בטרם עת, בדרך שכללה לא פעם תאונה קטלנית ודרמטית, פיגועי טרור, אסונות טבע או סתם רילוקיישנים. אבל האם צפויות לנו הופעות אורח דומות? חזרנו לסיפורים העסיסיים שמאחורי עזיבות הכוכבים הגדולים של "האנטומיה" ואם להודות - אנחנו לא אופטימיים במיוחד.

פטריק דמפסי (ד"ר דרק שפרד)

עונות רבות של "האנטומיה של גריי" כללו לא מעט פרידות בטרם עת, אך רק מוות אחד הצליח לחצות את הסדרה ללפני ואחרי - זה של ד"ר דרק "מקדרימי" שפרד, שנהרג בתאונת דרכים. מאז אותו פרק מפתיע בעונה ה-11, צופים רבים הרגישו כי אין ממש טעם להמשיך עם האובססיה שהיא "האנטומיה", כי שום דבר לא יהיה מספק ומנחם עבורם כמו מערכת היחסים של מרדית ודרק. אולם מאז התברר כי זו הייתה פרידה מתוכננת היטב - ומאחורי הקלעים רוב האנשים לא הצטערו במיוחד מעזיבתו של השחקן פטריק דמפסי.
10 צפייה בגלריה
פטריק דמפסי
פטריק דמפסי
פטריק דמפסי
(צילום: ABC)
בכלי התקשורת טענה יוצרת הסדרה שונדה ריימס כי זו הייתה החלטה משותפת, בעוד שדמפסי התעקש כי הוא עזב עקב רצון לבלות יותר זמן עם משפחתו. עם זאת, נוכחים על הסט חשפו שהריגתו הייתה דווקא על תקן עונש - שכן, כפי שחשפה בעבר, ריימס אוהבת להרוג דמויות של שחקנים שאינה אוהבת. "פטריק התנהג כמו דיווה ורב המון עם שונדה", אמר אז מקור ל"פייג' סיקס". "היא השעתה אותו לתקופה, ועל הסט התחילו לומר שהוא כבר לא יחזור למשרה מלאה". במקביל, נאמר כי זרז נוסף להחלטה היה רומן שקיים לכאורה השחקן הנשוי עם צעירה שעבדה על הסט. "אלן פומפיאו גילתה על כך וזעמה כי היא קרובה מאוד לאשתו ג'יליאן", סיפר מקורב למגזין "אין טאץ'", "לכן היא גם שיתפה אותה במידע בהמשך". לנוכח העובדה שהשניים אכן התגרשו באותה השנה - קשה שלא לתהות האם יש דברים בגו. עם זאת, הכול השתנה בסוף השבוע האחרון, כשדמפסי הפתיע את צופי הסדרה עם הופעת אורח שהפילה לכולם את הלסת. והיי, אם הוא הצליח לחזור (בערך) מהמתים - אולי כל אחד יכול.

אייזאיה וושינגטון (ד"ר פרסטון בורק)

מי שעורר לא פחות דרמות מדמפסי על סט "האנטומיה" הוא אייזאיה וושינגטון, שגילם את ד"ר בורק בעונות הראשונות של הסדרה. כזכור, בורק עזב את התוכנית לאחר סצנה קורעת לב שבה נטש את כריסטינה יאנג בחופה, וגרם לה להתמוטטות עצבים (ולשריטה לכל החיים). על המסך הוא אומנם עשה רושם של רופא רציני ומכובד, אך למרבה הצער, גם הפעם חוו הצופים אכזבה כבדה - אייזאיה וושינגטון, שגילם אותו, הסתבך ב-2006 כשנתפס באמירה הומופובית במהלך ויכוח עם דמפסי: "אני לא ההומו הקטן שלך כמו טי.אר", אמר והתייחס לטי.אר נייט, שגילם את ד"ר ג'ורג' אומאלי, ובאותה תקופה טרם יצא מהארון.
10 צפייה בגלריה
אייזאיה וושינגטון
אייזאיה וושינגטון
אייזאיה וושינגטון
(צילום: ABC)
תחילה וושינגטון הכחיש את המעשה, אך לבסוף שחרר הצהרה ובה התנצל על דבריו: "אני מתנצל בפני טי.אר, הקולגות שלי, מעריצי הסדרה ובמיוחד קהילת הלהט"ב על השימוש בביטוי הזה בכל הקשר או נסיבות". זה לא החזיק יותר מדי זמן, כשלפי דיווח של "הוושינגטון פוסט" הוא השתמש בביטוי הזה שוב מאחורי הקלעים של טקס גלובוס הזהב - בפני כתבים. קתרין הייגל, שגילמה את איזי סטיבנס, אפילו לא ניסתה לשמור על חזות חברית בפני התקשורת, ולא חששה לומר את דעתה: "אני הולכת להיות מאוד כנה עכשיו: הוא צריך פשוט להפסיק לדבר בפומבי. נקודה. אני מצטערת, הדברים שהוא אמר לא היו צריכים להיאמר". הקש ששבר את גב הגמל הגיע כשטי.אר נייט לבסוף יצא מהארון, והאש שהופנתה כלפי וושינגטון התחזקה כל כך, עד שביוני 2007 הוחלט להעזיבו סופית.

טי.אר נייט (ד"ר ג'ורג' אומאלי)

שברון הלב הראשון של כל צופה "האנטומיה של גריי" נגרם ככל הנראה על ידי סצנה אחת בסיום העונה החמישית - כשמרדית גילתה שהאלמוני שהגיע במצב קשה למחלקה לאחר שהציל חיי אישה, הוא לא אחר מג'ורג' אומאלי, הרופא המתוק ביותר בבית החולים. בריאיון ל-CNN, נייט הסביר שהוא קיבל את ההחלטה לעזוב לאחר שראה את דמותו נעלמת לאט לאט מהתוכנית, בעקבות זמן מסך מועט מאוד. בעקבות מה שהוא הגדיר כ"בעיות בתקשורת" עם שונדה ריימס, הוא העדיף שלא התלונן, אלא לעזוב וזהו. "החוויה בת חמש השנים שלי בתוכנית הוכיחה לי שאני לא יכול לסמוך על שום תשובה שאני מקבל בנוגע לג'ורג', ומתוך כבוד, אני לא אפרט יותר".
10 צפייה בגלריה
טי. אר נייט
טי. אר נייט
טי. אר נייט
(צילום: ABC)
זו לא הייתה הפעם הראשונה שהתגלעו חילוקי דעות בין נייט לבין ריימס. זה החל עוד בסערה סביב דבריו הנ"ל של אייזאיה וושינגטון ב-2006, כשנייט רמז ששונדה לא רצתה שהוא ייצא מהארון באותה תקופה. "אני חושב שהיא הייתה מודאגת מכך שהיציאה שלי תהיה סמוכה מדי לפרק הגדול", אמר בריאיון ב-2009 ל"אינטרטיינמנט וויקלי". שונדה הגיבה לדברים והכחישה אותם: "אמרתי לו, 'אם אתה רוצה לצאת מהארון - זה נהדר. אנחנו לגמרי נתמוך בכך'. ואז הוא הלך, חשב על זה, חזר ואמר 'אני הולך לצאת בהצהרה'. אני זוכרת שאמרתי למפיקה שזה היום הכי מעורר גאווה שלנו פה. טי.אר זכה לצאת מהארון, ואני זכיתי לומר לו שזה לא ישפיע על דמותו - כי הוא היה מודאג שזה יהפוך את ג'ורג' להומו. הרעיון ששחקן גיי לא יכול לשחק דמות של גבר סטרייט היא מעליבה". ובכן, נראה שמישהו כאן משקר, ונשאיר לכם להחליט לבד מי.

קתרין הייגל (ד"ר איזי סטיבנס)

בסכסוך הבא, הנפשות הפועלות אפילו לא טרחו לנסות להחביא את הכביסה המלוכלכת. אחרי שזכתה ב-2007 בפרס אמי על תפקידה כאיזי סטיבנס בסדרה, קתרין הייגל הפתיעה רבים כשסירבה בהפגנתיות להגיש את שמה כמועמדת לפרס בשנה הבאה. הסיבה? "אני לא חושבת שקיבלתי בעונה הזאת את החומר שמצדיק מועמדות לאמי, ואני רוצה לשמור על היוקרה של הארגון". כפי שוודאי אפשר לנחש, דבריה עוררו את זעמם של בכירי הרשת. "זה לא היה עלבון בהכרח כלפי הכותבים", אמרה ריימס בתגובה פאסיבית-אגרסיבית משהו, "לחצי הראשון של העונה היה קו עלילה מאוד חזק של איזי וג'ורג', אבל את החצי השני תיכננתי במכוון כקליל יותר כדי שקתרין תוכל להצטלם לסרט שלה. אז לא נעלבתי".
10 צפייה בגלריה
קתרין הייגל
קתרין הייגל
קתרין הייגל
(צילום: ABC)
זה לא נגמר שם. ב-2009, הייגל ניצלה את האירוח בתוכניתו של דיוויד לטרמן כדי להתלונן על שעות העבודה הארוכות: "ביום הראשון שחזרנו לסט, זה היה - ואני אומרת את זה בתקווה להביך אותם - יום של 17 שעות צילום, ואני חושבת שזה אכזרי ומרושע". המפיקים מצידם, מיהרו להסביר שהיום המדובר היה ארוך רק מפני שהם ניסו להתאים אותו ללוז של הייגל, שכלל מסע קידום לסרטה החדש, "האמת המכוערת". במרץ 2010 השתיים מיצו את דרכן המשותפת ונודע כי הייגל עוזבת סופית. "זה עצוב אבל זה מה שרציתי", סיפרה. ומה חשבה ריימס? בריאיון לאופרה ווינפרי, אמרה היוצרת כי "ברמה מסוימת זה מאוד עקץ, אבל ברמה אחרת זה גם לא הפתיע". בניגוד לדמפסי, אגב, הסבירות שהייגל תשוב שואפת כמעט לאפס, אבל בעונה ה-16 לפחות זכינו להתקדמות עלילתית מפתיעה (או מופרכת), כשאלכס נטש את ג'ו המתוקה לטובת חיים בחווה עם איזי וצמד הילדים שגילה שיש לו ממנה. כך שאם שונדה ניסתה לגרום לנו לשנוא אותה יותר - זה קצת הצליח.

סנדרה או (ד"ר כריסטינה יאנג)

עם כל הכבוד לדרמות של כולם מאחורי הקלעים, סנדרה או היא אולי השחקנית שמתמודדת עד היום עם הכי הרבה שאלות בנוגע לחזרתה ל"האנטומיה". כזכור, ד"ר כריסטינה יאנג עזבה את הסדרה בסוף העונה העשירית לטובת הזדמנות תעסוקתית מפתה. בניגוד לקודמיה ברשימה, ההחלטה לעזוב הגיעה לחלוטין מאו ולא קשורה כלל ליחסים עגומים עם שונדה: "מבחינה יצירתית, הרגשתי שבאמת נתתי את כל כולי ואני חושבת שאני מוכנה לשחרר אותה". ריימס, שלשם שינוי לא הייתה זו עם היד על ההדק, סיפרה כי היא הייתה המומה מההחלטה. "אחד מהימים הטובים ביותר של חיי ככותבת היה היום בו סנדרה או נכנסה בדלת כדי לערוך אודישן - ובכך שינתה לחלוטין את 'האנטומיה של גריי' עם האופן הגאוני ומלא הניואנסים שבו היא מגלמת את כריסטינה יאנג… השנה הזו תהיה מרירה-מתוקה עבור כולם, והסדרה לעולם לא תהיה אותו הדבר בלעדיה".
10 צפייה בגלריה
סנדרה או
סנדרה או
סנדרה או
(צילום: ABC)
בשנים הארוכות שחלפו מאז, או ממשיכה להישאל לגבי סיכויי חזרתה לסדרה, ולאחרונה התייחסה לכך (שוב). "הלוואי והייתי מקבלת דולר על כל הפעמים ששאלו אותי", אמרה בשעשוע ל"אינטרטיינמנט טונייט", "אני מלאת הערכה שאתם עדיין שואלים אותי את זה, כי זה אומר שאנשים עדיין מושקעים רגשהית בכריסטינה יאנג, דמות שעזבתי לפני שש שנים. אבל יש כל כך הרבה פרויקטים חדשים ואני אדם אחר, אז איאלץ להגיד לא".

שרה רמירז (ד"ר קאלי טורז)

הו, הדברים שקאלי טורז עברה במהלך הסדרה הזו. גם שרה רמירז, שגילמה אותה, חשבה כך ובמאי 2016 היא הודיעה בהפתעה שתעזוב את "האנטומיה" אחרי עונתה ה-12. כן, גם הפעם נאמר כי לא מדובר בדרמות מאחורי הקלעים, אלא רק בשחקנית שמיצתה את תפקידה אחרי עשור. יותר מכך, ההכרזה הייתה כל כך לא מתוכננת, שאפילו שונדה גילתה על הצעד רק שלושה ימים לפני שאר העולם: "היו לי תוכניות אחרות לגמרי, ואז שרה באה ואמרה 'אני ממש צריכה הפסקה'. היה לי מזל שהספקנו לצלם את סיום העונה, שהיא עוזבת לניו יורק".
10 צפייה בגלריה
שרה רמירז
שרה רמירז
שרה רמירז
(צילום: ABC)
רמירז במכוון לא ביטלה את האפשרות שדמותה של קאלי תשוב בעתיד, וב-2018 שונדה ריימס אכן הציעה לה לחזור לטובת פרק סיום העונה ה-14, אך לדבריה, רשת CBS - שבאחת מתוכניותיה כיכבה בזמנו רמירז - חסמה את המהלך. "תנו לי לספר לכם משהו: ניסינו", אמרה ריימס באינסטגרם, "אבל CBS היא הבעלים שלה כרגע בגלל תוכנית אחרת, ואנחנו לא יכולנו לקחת אותה. אבל אנחנו אוהבים אותה. תמיד. זה הבית שלה. בואי הביתה, קאלי". לדברי רמירז, אגב, זו לא בדיוק האמת. "לשם הרקורד, CBS היו הכי אדיבים ונחמדים אליי שאפשר. הם פתוחים לאפשרות שקאלי תחזור. הכדור נמצא במגרש של רשת ABC". אז אולי השנה?

ג'סיקה קפשואו (ד"ר אריזונה רובינס) ושרה דרו (ד"ר אפריל קפנר)

עונה 14 סימנה את סוף דרכן של שתיים מהדמויות הכי טובות לב שכיכבו אי פעם ב"האנטומיה" - אריזונה רובינס ואפריל קפנר. קווי העלילה שלהן קיבלו תפניות מעט מוזרות - אריזונה עזבה לניו יורק כדי להקים מרכז לבריאות האישה, בעוד שאפריל כמעט מתה בתאונת דרכים וכשניצלה החליטה לעזוב גם היא - בשביל לעזור לקהילת ההומלסים בסיאטל. סיום קצת מוזר? נכון מאוד, והפעם - על פי דיווח של "דדליין" - ההחלטה התקבלה על ידי המפיקים.
10 צפייה בגלריה
ג'סיקה קפשואו ושרה דרו
ג'סיקה קפשואו ושרה דרו
ג'סיקה קפשואו ושרה דרו
(צילום: ABC)
כששמועות החלו לצוף בנוגע לפיטוריהן, היו מי שעשו אחד ועוד אחד, ועל הכוונת הייתה מישהי אחת: אלן פומפיאו. ההודעה על עזיבתן של צמד השחקניות הגיעה חודשים ספורים לאחר שנודע כי פומפיאו, המגלמת את הדמות הראשית, קיבלה העלאת שכר משמעותית - מה שככל הנראה קרה בזכות הקיצוץ שלהן. עם זאת, השואוראנרית קריסטה ורנוף צייצה והסבירה כי ההחלטה להיפרד מהן נבעה דווקא ממניעים "יצירתיים", שכן היא הרגישה שהן מיצו את קווי העלילה שלהן. כמה נוח.

אריק דיין (ד"ר מארק סלואן)

בין שלל אסונות הטבע ושאר מפגעים, אין אחד שלא נותר מצולק מהתרסקות המטוס שגבתה מחיר כבד מרופאי סיאטל גרייס - ההוכחה לכך טמונה אפילו בשם בית החולים, שמאז הספיק לשנות את שמו בדיוק בעקבות סעיף זה. היה זה אי שם בסוף עונה 8 כשמרדית, אחותה החורגת לקסי, דרק, מארק (AKA מקסטימי), כריסטינה ואריזונה עלו על מטוס לבית חולים אחר כדי להשתתף בניתוח להפרדת תאומים סיאמיים, כשלפתע הם מצאו את עצמם מתרסקים הישר לתוך יער. חלק איבדו רגל, חלק נותרו עם פוסט טראומה וחלק ניצלו את ההזדמנות כדי לעשות אקזיט מפואר מהסדרה - כמו אריק דיין (המגלם את סלואן) - ולמות.
10 צפייה בגלריה
אריק דיין
אריק דיין
אריק דיין
(צילום: ABC)
במציאות, דיין סיפר כי הוא קיבל את ההחלטה לעזוב לאחר שהבין כי הוא מוכן להזדמנויות חדשות. שונדה ריימס, מצידה, פרסמה גם היא הודעה ובה סיפרה כי סלואן היה אחת מהדמויות האהובות ביותר ב"אנטומיה", אך שניהם הרגישו שזה הזמן הנכון לסיים את הסיפור שלו. טעימה ראשונה מהג'וס הגיעה רק לאחר מכן, כשבריאיון לתוכנית חדשות צרפתית הוא סיפר כי הרגיש כמו "גוש בשר" בסדרה. הסכר נפרץ רשמית בנסיבות קצת פחות ברורות - בעקבות ציוץ של ריימס נגד טראמפ בטוויטר, ובו כתבה: "גברים, תפסיקו להשתמש ב'יש לנו נשים ובנות' כסיבה לגנות את המעשים שלו. אתם מגנים את המעשים שלו כי אתם פשוט יודעים להבדיל בין טוב לרע". בתגובה לכך, דיין ענה: "מה דעתכם על זה - שילך להזדיין דונלד טראמפ, ואני גם שם זין על הדעה של שונדה ריימס". ממש כמונו, גם היא הגיבה - "הא?".

מרטין הנדרסון (ד"ר נייתן ריגס)

זמן קצר לאחר שמקדרימי הלך לעולמו, יוצרי "האנטומיה" מיהרו להכניס לסדרה מחזר אלטרנטיבי למרדית, ד"ר ריגס. הוא בוגר, חתיך, כריזמטי וקצת ציניקן - למה לא בעצם? אלא שאחרי שתי עונות בלבד הוא כבר עזב אותה (ואת הסדרה) לטובת קאמבק לאהובתו המיתולוגית, אחותו הג'ינג'ית האבודה של אוון האנט. בשיחה עם אתר "דדליין" בנוגע לפרק האחרון שלו, הנדרסון הסביר כי היה לו חוזה קצר טווח עם הסדרה ושהוא היה מודע לחלוטין לכך שזוהי שנתו האחרונה.
10 צפייה בגלריה
מרטין הנדרסון
מרטין הנדרסון
מרטין הנדרסון
(צילום: ABC)
"אני אוהבת את זה שהצלחנו לתת לריגס סוף טוב, כמו שהדמות והכישרון שלו ראויים לו. ובנוגע למרטין, זהו לא סופה של מערכת היחסים שלנו". אלן פומפיאו, לעומת זאת, לא טרחה לייפות את המציאות. "הבאנו את מרטין הנדרסון, אבל הם לא אהבו את קו העלילה, אז זה נגמר", אמרה בתגובה לעזיבתו. זה לא סוד שלפומפיאו כבר אין סנטימנטים לשחקנים שמציבים מולה. אחרי עזיבתו של דמפסי, היא הוצפה בשאלות לגבי היורש הרומנטי שלו, והתרגזה: "חשבתי לעצמי, 'אתם משוגעים?'. למה אתם מרגישים שאתם חייבים להחליף את האדם הזה?", אמרה ל"הוליווד ריפורטר". "לא יכולתי להאמין באיזו מהירות האולפן והרשת הרגישו צורך להכניס לשם בולבול נוסף".

ג'סטין צ'יימברס (ד"ר אלכס קארב)

אחרון חביב הוא אלכס קארב, הרופא האחרון שנטש אותנו - לפחות נכון לכתיבת שורות אלה. מי שהיה אחד מוותיקי הסדרה האחרונים החליט לעזוב אותה בינואר 2020, רגע לפני פריצת נגיף הקורונה, כשעוד חשבנו שזה הדבר הכי מטורף שיקרה לנו בזמן הקרוב. בריאיון ל"דדליין", הוא אמר: "אין זמן טוב להיפרד מתוכנית ומדמות שהגדירו כל כך הרבה מהחיים שלי ב-15 השנים האחרונות". עוד הוסיף כי הוא רוצה "לגוון" את קריירת המשחק שלו, "ועם הגיעי לגיל 50, והעובדה שבורכתי באישה תומכת וחמישה ילדים נפלאים - אני מרגיש שעכשיו זה הזמן לעשות את זה".
10 צפייה בגלריה
ג'סטין צ'יימברס
ג'סטין צ'יימברס
ג'סטין צ'יימברס
(צילום: ABC)
עם זאת, מקורב לשחקן סיפר ל"פייג' סיקס" כי צ'יימברס מקבל מזה תקופה טיפול עקב בעיית בריאות נפשית מתמשכת. "ג'סטין היה במתקן טיפולי לאנשים עם בעיות נפשיות, שם הוא טיפל במתח ובדיכאון. יש הרבה דברים שקורים כרגע מאחורי הקלעים של הסדרה". בריאיון שעשתה ב-2019 במגזין "וראייטי", פומפיאו הודתה בעצמה כי היו מספר פעמים שרצתה לעזוב את התוכנית בגלל כל הדרמות. "היו הרבה רגעים כאלה. זה מצחיק: אף פעם לא רציתי לרדת מהאוטובוס בשנה שיכולתי לעשות את זה. ב-10 השנים הראשונות היו לנו בעיות תרבותיות, בעיות התנהגותיות וסביבת עבודה רעילה. אבל ברגע שהילדים שלי נכנסו לסיפור, הבנתי שזה כבר לא סביבי. אני צריכה לספק פרנסה למשפחה שלי".