ההצגה "מקום טוב הכל רע", היא הזוכה הגדולה בטקס קיפוד הזהב לשנת 2023. בטקס שחוגג את פרסי תיאטרון הפרינג', התיאטרון העצמאי ותיאטרון במרחב הציבורי שהתקיים היום (ו'), ההצגה מבית תיאטרון האינקובטור קטפה את הפרסים הצגת השנה, בימוי, מחזה השנה ושחקנית השנה - שקיבלה נורית דרימר מיוצרות ההצגה לצד אחותה ענת דרימר.
4 צפייה בגלריה
מתוך "מקום טוב הכל רע"
מתוך "מקום טוב הכל רע"
הזוכה הגדולה. מתוך "מקום טוב הכל רע"
(צילום: שירה מארק)
"מקום טוב הכל רע", שיצרו כאמור ענת ונורית דרימר, היא יצירה בימתית שאת עלילתה מובילה דמותו של נחמי דרימר בן ה-74, אבא ואושיית רשת שנויה במחלוקת. את דמותו של האב מגלם ילד בן 14, ואת שתי בנותיו, האחיות, מגלמות יוצרות המופע. ביחד השתיים מבקשות לחשוף את חוויית החיים של ילדות עם אב יחיד ומאוד לא סטנדרטי שמובנים רבים נשאר ילד בעצמו.
הטקס התקיים בלי אתנחתות קומיות ובלי נאומי זכייה, לבקשת ההפקה, לנוכח המצב. הזוכים נשארו לשבת במקומם כשהפרס הגיע אליהם.
עוד בין הזוכים נמנים גם בנימין יום טוב, שזכה בפרס שחקן השנה על תפקידו ב"נרקיס", הצגה שקטפה גם את פרס הלחנת המוסיקה בזכות יצירתו של דניאל מגון. דודו ניב זכה בפרס שחקן המשנה על תפקידו ב"אותלו" ונינה קוטלר זכתה בפרס שחקנית המשנה על תפקידה ב"דור בא".
4 צפייה בגלריה
מתוך "נרקיס"
מתוך "נרקיס"
בנימין יום טוב, זוכה פרס שחקן השנה. מתוך "נרקיס"
(צילום: ליאור חורש)
ההצגה "ג'ון ומרי דו" זכתה בפרסים מעצבי התפאורה (אדר בכר) ובפרס מעצבי התאורה (רותם אלרואי), ובפרס מעצבת התלבושות של השנה זכתה לנה בלאו (Frau Blau) על עבודתה ב"די בלומין קברט 1936". בנוסף, ההצגה קטפה שני פרסים נוספים - פרס העבודה הקבוצתית ופרס שפת הבמה שקטפו אנסמבל פולקרו.
4 צפייה בגלריה
מתוך "קרקס נו פרובלם"
מתוך "קרקס נו פרובלם"
מופע השנה. מתוך "קרקס נו פרובלם"
(צילום: טל גליק)
פרס מופע השנה לתיאטרון רחוב רב תחומי ואינטראקטיבי הוענק ל"הדב והירח", עבודתם של אדם יכין ומיכל שוקרון, שעלתה בתיאטרון האייל המרקד ומופע השנה ליצירת תיאטרון רחוב וקרקס במרחב הציבורי הוענקה לנועה ואורי וייס על "קרקס נו פרובלם". לזוכים הוענקו פרס על סך 7,5000 שקלים.
את פרס מפעל החיים הוחלט להעניק השנה ליוצר וליוצרת - עודד קוטלר (שבתו נינה זכתה בפרס שחקנית המשנה) ותמר רבן. מנימוקי השופטים נאמר כי הבחירה בקוטלר נעשתה בין היתר "על אידיאולוגיה שהנחתה אותו לאורך השנים, על יוזמה פנימית ויכולת לסחוף אנשים ולהקים על פי חזונו יצירת מרחבים שהאדוות שלהם משפיעות ומחזקות עד היום את היצירה העכשווית". על רבן נאמר: "עשייתה היא בשורה. עוד לפני שידענו לאיית פרפורמנס תמר יצרה יצירות מרחיבות דמיון לב ותודעה, גוף היצירה שלה תמיד פעל וחיפש צורות חדשות, המצאה ותוך כדי הטלת ספק במדיום עצמו. עבודתה אפשרה הזמנה של יוצרים ויוצרות פנימה אל תוך מקלטה".
4 צפייה בגלריה
עודד קוטלר נינה קוטלר
עודד קוטלר נינה קוטלר
עודד ונינה קוטלר
(צילום: באדיבות קיפוד הזהב)