כחודש וחצי לאחר שהובהל לניתוח חירום בליבו, המפיק ההוליוודי לשעבר שהורשע באונס ובתקיפה מינית, הארווי ויינשטיין, אובחן עם סרטן במח העצם.
2 צפייה בגלריה
הארווי ויינשטיין
הארווי ויינשטיין
הארווי ויינשטיין
(צילום: AP)
האבחנה של ויינשטיין, שמרצה בימים אלה עונש מאסר בניו יורק, אושרה על ידי גורמים המקורבים אליו שלפיהם הוא אובחן עם לוקמיה מיאלואידית כרונית. "זה מדאיג ובלתי מתקבל על הדעת שנושאים פרטיים וסודיים כאלה בתחום הבריאות הפכו לנושא לשיח ציבורי", אמר קרייג רוטפלד, הנציג המשפטי לענייני הבריאות של ויינשטיין, בהצהרה ל"דדליין" הלילה (ב'). "מתוך כבוד לפרטיותו של מר ויינשטיין, לא נמסור תגובה נוספת".
זוהי כאמור לא הפעם הראשונה בחודשים האחרונים שמצבו הרפואי של המפיק לשעבר מדרדר. ויינשטיין אושפז בחודש יולי האחרון לאחר שנדבק בקורונה ובדלקת ריאות. עורך דינו אמר בזמנו כי ויינשטיין "סובל מאוד" ממספר מחלות - בהן הצטברות נוזלים בליבו ובריאותיו, היצרות בתעלת השדרה, ניוון מקולרי בעיניו ורמת סוכר גבוהה בדם בשל הסוכרת שלו והאוכל עתיר הפחמימות המוגש במתקן הכליאה רייקרס איילנד, שבו הוא מוחזק.
כמו כן בספטמבר, לאחר שחווה כאבים בחזה, הוא הובהל לבית החולים בלוויו שבניו יורק ועבר ניתוח בליבו. "הוא עבר הליך כירורגי בליבו, ולא נוכל להרחיב מעבר לכך", מסרו נציגיו אז, "כפי שציינו בהרחבה בעבר, מר ויינשטיין סובל משפע של בעיות בריאותיות משמעותיות המצריכות טיפול מתמשך. אנו אסירי תודה לצוות במחלקה במתקן הכליאה על שפעלו במהירות להעברתו לבית החולים". אמש, כאמור, עדכן אנגלמאיר כי בשלב זה ויינשטיין נח אחרי הניתוח ומרגיש "חלש".
2 צפייה בגלריה
הארווי ויינשטיין
הארווי ויינשטיין
הארווי ויינשטיין
(צילום: Jeenah Moon/Pool Photo via AP)
שבוע לאחר מכן האירוע הזה הוא התייצב בבית המשפט בניו יורק, שם הוגש נגדו כתב אישום חדש בגין עברת מין שביצע לכאורה באישה במלון במנהטן ב-2006. ויינשטיין הוכנס לבית המשפט בכיסא גלגלים וכפר באשמה.