מעל 20 שנים חלפו מאז יצא הסרט הראשון בסדרת "מהיר ועצבני", שעברה אינספור גלגולים ושינויים, וגם טרגדיה אחת גדולה. וכמו בכל זיכיון מצליח, כזה שמרוויח סכומי עתק בקופות, גם מצבת השחקנים גדלה והשתנתה בהתאם - חלק הצטרפו, אחרים נטשו, אבל כבר הספקנו ללמוד לא פעם שמוות בסרטים הללו הוא אף פעם לא הסוף עבור דמות.
2 צפייה בגלריה
גל גדות
גל גדות
גל גדות
(צילום: EPA)
כעת, עם יציאת הסרט העשירי בסדרה, "מהיר ועצבני 10" (Fast X), הצופים קיבלו חתיכת קאמבק, כשדמותה של גל גדות, ג'יזל ישר, שבה להופעת אורח מפתיעה במיוחד. הצופים האדוקים בטח זוכרים שג'יזל/גדות מצאה את מותה ב"מהיר ועצבני 6", כשנפלה ממטוס - אז למי שלא רוצים ספוילרים בנוגע להופעה הלא צפויה שלה, עצרו כאן.
כבר בחודש דצמבר פורסם ב"דה דיירקט" על הקאמבק של גדות לפרנצ'ייז. היא הופיעה בשלושה סרטים קודמים בסדרה ("מהיר ועצבני" 6-4), כשכאמור באחרון היא הקריבה את עצמה כדי להציל את מי שהיה בן זוגה, האן (סאנג קנג), שגם הוא נחשב כמת ושב בהפתעה.
2 צפייה בגלריה
גל גדות כג'יזל. מתוך "מהיר ועצבני 6"
גל גדות כג'יזל. מתוך "מהיר ועצבני 6"
גל גדות כג'יזל. מתוך "מהיר ועצבני 6"
בסצנה היחידה בכיכובה, האחרונה טרם הכתוביות (שגם שם יש הפתעה, שעליה נרחיב בהמשך), צוללת גרעינית (ככל הנראה אותה אחת שנגנבה בסרט השמיני) יוצאת מן הקרח באנטרקטיקה ומהפתח שלה יוצאת ג'יזל מחייכת.
"מהיר ועצבני 10" הוא הראשון ברצף של שלושה סרטים שתוכננו מראש ויסגרו סופית (לפחות כך טוענים האולפנים) את הסאגה, ולכן בסצנה שאחרי הקרדיטים גם דוויין ג'ונסון, שעימות מתוקשר שלו עם דיזל גרם לו להיעדר מ"מהיר ועצבני 9", שב לעניינים בתור הובס.
עוד בקאסט העמוס נמצאים ג'ייסון מומואה, שמגלם את הרע המרכזי דנטה רייס, וברי לרסון, כמו גם הכוכבים הקבועים, מישל רודריגז, לודאקריס, טייריס גיבסון, ג'ייסון סטיית'האם, שרליז ת'רון, ג'ון סינה ועוד.