שמעון בוסקילה בשיר "אתה חוזר" מתוך "יצירת חיי"
כששמעון בוסקילה ואבי אוחיון נכנסו בפעם הראשונה לחדרו של סמ"ר אביב לוי ז"ל, שנפגע מירי צלף בעזה ומת מפצעיו בשטח חודש לפני שחרורו, הם התקשו להכיל את האבל. "כשיצאתי מהבית, נכנסתי לאוטו והתחלתי לבכות. הייתי בהלם", מספר בוסקילה אחרי המפגש הטעון עם משפחת לוי השכולה כחלק מפרויקט ההנצחה השנתי "יצירת חיי" בו אמנים ישראלים יוצרים יצירות חדשות בהשראת הנופלים, "אבל זה דרבן אותי עוד יותר להשתתף בפרויקט ולהנציח את אביב", הוא אומר.
2 צפייה בגלריה
שמעון בוסקילה ואבי אוחיון עם משפחתו של סמ"ר אביב לוי ז"ל
שמעון בוסקילה ואבי אוחיון עם משפחתו של סמ"ר אביב לוי ז"ל
שמעון בוסקילה ואבי אוחיון עם משפחתו של סמ"ר אביב לוי ז"ל
(צילום: יריב כץ)
התוצאה מהמפגש המרגש היא השיר "אתה חוזר" שכתב אוחיון והלחין ומבצע בוסקילה. השיר, הכתוב מנקודת מבטו של אביב, הינו דיאלוג בינו לבין אימו פרי, שסיפרה למוזיקאים כי בנה הבכור היה הנפש התאומה שלה.
"אנשים חושבים שאם חלפו שנה או שנתיים זה עובר, זה נגמר. זה לא", סיפר האב יעקב לאוחיון ובוסקילה. "אתה יושב בבית, מדמיין, כמעט מרגיש אותו לידך. אתה עובר ליד החדר, חושש להתבונן פנימה ולהתאכזב. מישהו צועק 'אביב' ברחוב ואתה מזדעזע, נזכר בו, חושב עליו. מדברים על עזה בחדשות והוא שם. אתה כל הזמן מדמיין אותו הולך ומסתובב בבית. זה לא נגמר".
2 צפייה בגלריה
סמ"ר אביב לוי ז"ל
סמ"ר אביב לוי ז"ל
סמ"ר אביב לוי ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחה)
את המפגש המלא ואת התגובה של המשפחה למשמע השיר בפעם הראשונה תוכלו לראות במסגרת "יצירת חיי" שתפורסם בערב יום הזכרון ותכלול יצירות נוספות מאת אלון אולארצ'יק, אסתר רדא, הכוריאוגרפים ליאת דרור וניר בן גל והאנימטורית רון לוין. בינתיים, צפו בקליפ לשיר "אתה חוזר".
בימוי: אסף קוזין, הפקה: מיכאלה חזני וערן רחמני, צילום: ירון שרון, אורי דוידוביץ' ושמוליק דודפור, עריכת וידאו: דוד ברקן