בית המשפט בקליפורניה דחה את תביעתו של ספנסר אלדן נגד חברי להקת נירוונה. אלדן, שהופיע בעירום כתינוק על עטיפת האלבום Nevermind, הגיש את התביעה באוגוסט האחרון וטען כי מדובר בפורנוגרפיית ילדים וכי העטיפה כוללת התעללות מינית וניצול מיני. הוא תבע 150 אלף דולר מכל אחד מ-17 הנאשמים בתביעתו הכוללת את חברי להקת נירוונה, הצלם, מנהלה האמנותי של הלהקה ואחרים.
ספנסר בן ה-30 טען כי התמונה המפורסמת הסבה לו "מצוקה נפשית קבועה וקיצונית", ושבגינה הפסיד כסף וגם את הנאות החיים. חברי נירוונה ביקשו בתגובה לבטל את התביעה. "טענתו של אלדן שהתמונה על עטיפת האלבום Nevermind היא 'פורנוגרפיית ילדים', היא על פניו לא רצינית", מסר עורך הדין שלהם וציין כי לפי התיאוריה של אלדן, כל אדם המביט בעטיפת האלבום אשם בעבירת אחזקה של פרונוגרפיית ילדים.
עורך הדין המייצג את חברי הלהקה דייב גרוהל וכריס נובוסליק, קורטני לאב (אשתו של קורט קוביין המנוח) וקירק וודל (צלם התמונה) - הוסיף כי עד לאחרונה, אלדן נהנה ממעמדו כ"תינוק של נירוונה". "הוא שחזר את המעמד בתמורה לתשלום פעמים רבות; הוא קעקע את שם האלבום על החזה שלו... הוא חתם על עותקים של האלבום ומכר אותם ב"אי-ביי"; והוא השתמש בקשר כדי ליצור קשרים עם נשים".
2 צפייה בגלריה
נירוונה
נירוונה
נירוונה
(צילום: gettyimages)
כמו כן, נטען כי על טענותיו של אלדן חל חוק התיישנות, ועל כך ענו עורכי הדין שלו כי כל עוד הלהקה ממשיכה למכור את האלבום, חוק ההתיישנות אינו תקף: "פורנוגרפיית ילדים היא פשע לנצח".
על עורכי הדין של ספנסר היה להגיב על תשובת נירוונה עד ה-30 בדצמבר, אך הם טרם הגיבו. כתוצאה, השופט החליט לדחות את התביעה, אולם אלדן יוכל להגיש אותה מחדש עד ה-13 בינואר.