כריסטופר טולקין, בנו הצעיר של ג'ון רונלד רעואל טולקין, מחבר האפוס "שר הטבעות" - הלך לעולמו בגיל 95, כך הודיעה אגודת טולקין הערב (ה').
"כריסטופר טולקין מת בגיל 95. אגודת טולקין שולחת את תנחומיה הכנים לביילי, סימון, אדם, רייצ'ל וכל משפחת טולקין", נכתב בהודעה שפרסמה האגודה המנהלת את עזבונו של הסופר.
3 צפייה בגלריה
כריסטופר טולקין
כריסטופר טולקין
כריסטופר טולקין
(צילום מסך)
כריסטופר טולקין נולד בלידס ב-1924, והיה השלישי והצעיר מבין בניו של סופר הפנטזיה המהולל עם אישתו אדית'. הוא שמע את סיפוריו של אביו על בילבו באגינס כילד, סיפורים שהפכו אחרי כן לספר "ההוביט". מאוחר יותר, צייר מרבית מהמפות המקוריות המתארות את הארץ התיכונה, עבור סדרת הספרים של אביו "שר הטבעות", שפורסמה לראשונה בין השנים 1955-1954.
לאחר מותו של אביו ב-1973 הוא ערך ופרסם את רוב כתביו, מצרפת שאליה עבר בשנת 1975. לאחר מותו של טולקין נותר חומר רב שכתב אך לא פורסם. כריסטופר היה זה שמיין את החומרים בעשורים שאחרי מות אביו, והוציא לאור את ה"סילמרליון", "סיפורים לא גמורים וההיסטוריה של הארץ התיכונה" ועוד - יצירות שרק הדגישו עד כמה מורכב היה העולם של האלפים והגמדים, שיצר טולקין.
3 צפייה בגלריה
ג'. ר. ר. טולקין
ג'. ר. ר. טולקין
ג'. ר. ר. טולקין
אף שעבד לשימור מורשת אביו, כריסטופר לא היה מרוצה מהמסחור של עבודתו. הוא היה ידוע בביקורת שלו על האדפטציה נושאת האוסקר של הבמאי פיטר ג'קסון ל"שר הטבעות". "הם הוציאו לספר את הקרביים, הפכו אותו לסרט אקשן לבני 15 עד 25", אמר בריאיון לעיתון הצרפתי "לה-מונד" בשנת 2012.
3 צפייה בגלריה
מתוך "שר הטבעות"
מתוך "שר הטבעות"
מתוך "שר הטבעות"