אחרי הורדת התוכנית של רביב דרוקר, ובצל המאבק במינוי של יוליה שמאלוב ברקוביץ' כמנכ"לית חדשות 13, התכנסו היום (א') עיתונאים ממגוון כלי תקשורת לכנס חירום.
3 צפייה בגלריה
כנס חירום ערוץ 13
כנס חירום ערוץ 13
רביב דרוקר בכנס החירום של ערוץ 13
(צילום: קובי קואנקס)
דרוקר עצמו התייחס להורדת התוכנית וסיפר על המתרחש מאחורי הקלעים מול הנהלת רשת החדשה: "בפגישה הראשונה שלי עם מנכ"ל רשת אמיליאנו קלמזוק, הוא קצת הפתיע אותי ואמר שהוא רוצה לתקן את התוכנית ב-19:00 בערב - קצת תהיתי. הוא לא הרחיב. לפני חודשיים הוא אמר שהוא חייב להיפגש איתי השבוע כי יש לו רעיון שיעלה את התוכנית לעשרה אחוזי רייטינג. השבוע חלף והוא לא זימן אותי, מאז עברו חודשיים, עד יום חמישי האחרון שבו הוא הודיע לי שהוא מוריד את התוכנית".
3 צפייה בגלריה
כנס חירום ערוץ 13
כנס חירום ערוץ 13
בן כספית ורביב דרוקר בכנס החירום של חדשות 13
(צילום: קובי קואנקס)
דרוקר הקביל את מאבק העובדים בחדשות 13 לזה של ה"וושינגטון פוסט" מעבר לים, ואמר כי מה שקורה כרגע בערוץ שבו הוא עובד זה "רשלנות, לא פעם טמטום ובעיקר הרבה מאוד ריקבון".
על המאבק נגד מינויה של המנכ"לית החדשה יוליה שמאלוב ברקוביץ' אמר: "ניצחנו בערוץ 10 - ננצח גם בקרב הזה. אני משוכנע בזה כי כשאילנה דיין עולה לרדיו, ואמנון אברמוביץ' מדבר פה, וגיא סודרי כותב ציוץ ששותל את כל הטענות של ריקלין, וכשעיתונאים מכל כלי התקשורת זונחים את התחרות המקצועית כי הם מבינים שזה מאבק הרבה הרבה יותר גדול מחדשות 13 - אז אין שום סיכוי שמישהו ינצח אותנו".
מנכ"ל תאגיד השידור גולן יוכפז, ששימש בעבר בתפקיד מנכ"ל חדשות 13, הגיע להביע סולידריות ואמר:"התקשורת הישראלית נמצאת במלחמת קיום. מלחמה שאם נפסיד בה - הדמוקרטיה הישראלית תשלם מחיר כבר ויתכן שלא תחזור לעצמה".
בכנס עלו לדבר גם כאמור אמנון אברמוביץ', עיתונאי חדשות 12, שהפנה אצבע מאשימה לראש הממשלה נתניהו ואמר שהוא "רואה בתקשורת את חזות הכול, תוכנית כמו 'אזור מלחמה' מאיימת עליו. לכן עיתונאי משובח כרביב דרוקר מעכיר את שלוותו התקשורתית שהיא שלוותו הקיומית".
3 צפייה בגלריה
כנס חירום ערוץ 13
כנס חירום ערוץ 13
אמנון אברמוביץ' בכנס החירום של ערוץ 13
(צילום: קובי קואנקס)
אברמוביץ' הוסיף שהוא מדבר בשם חברת החדשות של ערוץ 12, כפי שביקש ממנו המנכ"ל אבי וייס שנבצר ממנו להגיע, והוסיף שהוא מדבר מטעם "מרבית עובדיה" של חברת החדשות.
מתן חודורוב, יושב ראש ועד עובדי ערוץ 13 אמר כי "זהו המאבק הכי חשוב שניהלנו עד היום בחברת החדשות. משימת ההגנה על עצמאות המערכת העיתונאית המפוארת שבנינו ב-20 שנה, מפני השתלטות פוליטית עוינת - מזימה שאם חלילה תצלח, אצלנו ובעוד כמה אולפנים, לא תישאר בישראל תקשורת חופשית באמת".
מגיש הרדיו רינו צרור עלה גם הוא לדבר ואמר בין היתר כי הוא למוד מאבקים מהשנים האחרונות בגלי צה"ל, והוסיף כי "התקשורת הישראלית לא תרים את הדגל כפי שמרימים דגל - אנחנו ניפול, זה הכול אנחנו". גם טלי מורנו, מגישת מהדורה בכאן, אמרה ש"רביב דרוקר הוא עיתונאי חושף שחיתויות, והורדה של זמן מסך מעיתונאי כזה בלי סיבה עניינית היא השתקה והפחדה".
זמן קצר אחרי כינוס החירום, שלח יושב ראש דירקטוריון רשת, נדב טופולסקי, מכתב לעובדים ובו מסר תקיף שמציע להם לשנות את דרך המאבק שלהם, אולם עם זאת - הוא כלל לא מזכיר את המנכ"לית החדשה של החדשות, יוליה שמאלוב ברקוביץ', במכתבו. "ערוץ 13 מחויב לעצמאות מוחלטת. אין לו שום אג'נדה פוליטית. חופש ביטוי, ליברליות וביקורתיות הם ערכים עליונים בערוץ". טופולסקי הוסיף כי הנהלת הערוץ מעריכה את דרוקר וכי אומנם תוכניתו תרד, אך "קולו ממשיך להישמע בערוץ בתוכניות אחרות".
עוד כתב כי "כמו כל ערוץ טלוויזיה, גם ערוץ 13 צריך להיות רווחי", והתייחס עניינית למאבק העובדים: "שתקתי במשך חודש מתוך כבוד לעיתונאים. אבל למרבה הצער, במאבק על העתיד של חדשות 13, פועלים גם גורמי כוח לא מקצועיים, לא אתיים, בעלי אג'נדה מאוד ברורה. על כך לא אבליג. יש לי מחויבות לציבור הרחב, לבעלי המניות ולכלל עובדי הערוץ". בהמשך כתב כי הוא "מציע" לעובדים ללכת בדרך אחרת.