The Return / ניקולס ספארקס

רשימת רבי המכר של ה"ניו יורק טיימס" נחשבת לאחת מהחשובות ביותר בעולם הספרות, ובזו של חודש אוגוסט גם נמצא הרומן ה-21 של הסופר והתסריטאי המצליח ניקולס ספארקס ("היומן", "עיקול בדרך") - The Return.
7 צפייה בגלריה
כריכת סיפרו של ניקולס ספארקס, The Return
כריכת סיפרו של ניקולס ספארקס, The Return
כריכת סיפרו של ניקולס ספארקס, The Return
(צילום: Grand Central Publishing)
העלילה מגוללת את סיפורו של טרוור בנסון, רופא צבאי שחוזר מאפגניסטן ופוגש שתי נשים שסודותיהן צפויים לשנות את חייו. בנסון מעולם לא תכנן לחזור לעיר שבה גדל, אך בשל פציעותיו הקשות הוא שב למקום מגוריו של סבו המנוח, שם הוא פוגש את השריף נטלי מסטרסון ומתאהב בה. בנוסף, הוא פוגש את קאלי, נערה המתגוררת בפארק הקרוואנים, שמתברר כי הכירה את סבו. אולי היא תוכל לסייע לו לגלות את נסיבות מותו המסתוריות.
זה לא הספר הראשון בו ספארקס עוסק בסיפורי חיים קשים, זו גם לא הפעם הראשונה בה הוא כותב על חיילים (כמו בספרו "בר מזל"). בראיון בעיתון Parade, סיפר על החשיבות שבעיסוק בנושאים כואבים: "במקרה של The Return, שאפתי לחקור מה קורה לאדם אחרי שהוא נפצע באופן טראומטי, פציעה שמאלצת אותו לסיים את הקריירה שלו שהייתה חלק מההגדרה העצמית שלו. רציתי שהסיפור יראה שלא רק שאפשר להתגבר על מכשולים גדולים בחיים, אלא שגם כשאנחנו עוזרים אחד לשני, אנחנו בסופו של דבר עוזרים לעצמנו".

קולין הובר / It Starts with Us

עם השנים הפכה אמזון לאחת מחנויות הספרים המובילות בעולם. באתר ניתן לראות מה הספרים הכי הנמכרים בו, וכבר במבט חטוף ברור שיש סופרת אחת שממש כדאי לשים אליה לב - קולין הובר.
הובר, שנולדה ב-1979 בטקסס, אוחזת בחצי מהמקומות בעשירייה הפותחת של הספרים הכי נמכרים באמזון. את ספרה הראשון, "בקצב הלב", פרסמה לפני כעשור ומאז היא מוציאה רומן כל שנה. כעשר פעמים נכנסו ספריה לרשימת רבי המכר של ה"ניו יורק טיימס" וגם כעת היא אוחזת ברבים מהמקומות הראשונים ברשימה זו.
7 צפייה בגלריה
כריכת ספרה של קולין הובר, It Starts with Us
כריכת ספרה של קולין הובר, It Starts with Us
כריכת ספרה של קולין הובר, It Starts with Us
(צילום: Atria Books)
בעוד כחודשיים ייצא לאור ספר המשך לאחד מלהיטיה הקודמים, "איתנו זה נגמר", שייקרא - It Starts with Us ("איתנו זה מתחיל", בתרגום חופשי). על אף שהוא טרם פורסם, הספר כבר עשה את דרכו למקום השביעי ברשימת הנמכרים ביותר של אמזון הודות לאפשרות ההזמנה מראש שפתחו עבורו באתר.
"איתנו זה נגמר" עוקב אחרי לילי, דמות המבוססת על אימה של הובר, המתאהבת בבחור בשם ריילי. אך מערכת היחסים איתו אלימה וקשה, בדומה ליחס של אביה של הסופרת לאימה. בספר החדש הקוראים יפגשו את לילי בשנית, אולם במערכת יחסים אחרת עם אהובה הראשון אטלס, שגם אליו נחשפו כבר הקוראים בספר הראשון.

Booth / קארן ג'וי פאולר

לפני כשבועיים התפרסמה הרשימה הארוכה לספרים המועמדים השנה לפרס בוקר הבריטי (בעבר - מאן בוקר). זכויות לתרגום של כמה ספרים משם כבר נמכרו להוצאות שונות בארץ, אבל בשביל זה ניאלץ לחכות. בין המועמדים נמצא ספרה החדש של הסופרת קארן ג'וי פאולר, שספרים שונים שלה זכו בעבר לתרגום לעברית ("כולנו יוצאים מגדרנו" ו"מועדון הקריאה של ג'יין אוסטן").
7 צפייה בגלריה
כריכת ספרה של קארן ג'וי פאולר, Booth
כריכת ספרה של קארן ג'וי פאולר, Booth
כריכת ספרה של קארן ג'וי פאולר, Booth
(צילום: Serpent's Tail)
ספרה החדש Booth עוסק במשפחת בות' - ואם השם נשמע לכם מוכר זה לא במקרה, אחד מבניה הוא ג'ון ווילקס בות' שרצח את אברהם לינקולן, נשיא ארצות הברית. עלילת הספר לא מתמקדת ברצח המפורסם, אלא מבקשת לשים דגש על כלל הסיפור ההיסטורי המרתק של המשפחה - שתחילה התחבאה בחווה בפרוורי בולטימור ולבסוף הפכה לאחת ממשפחות השחקנים הגדולות שהיו במאה ה-19.
פאולר בת ה-72, שזו לא מועמדותה הראשונה לפרס בוקר, סיפרה בראיון לעיתון ה"גארדיאן" שהרעיון לספר הזה בכלל נולד מסיבות פוליטיות. "התחלתי לחשוב על הספר הזה באחד מרגעי הייאוש התכופים שיש לי בהם אני תוהה אם אי פעם תהיה רפורמה בחוקי הנשק בארצות הברית. כבר כתבתי בעבר כמה סיפורים קצרים על המשפחה, וג'ון ווילקס בות' הוא האיש המפורסם ביותר שאחז באקדח לכל אורך ההיסטוריה האמריקאית. אבל לא התעניינתי בו כמו שהתעניינתי במשפחה: רציתי לשאול מה ההתנקשות שלו בלינקולן עשתה לחייהם, האם הם יכלו לעצור את זה או לראות את זה מגיע, ועד כמה הם אשמים או חפים מפשע".

Nightcrawling / ליילה מוטלי

עוד ספר בולט ברשימת המועמדים לפרס בוקר הוא הספר Nightcrawling של ליילה מוטלי בת ה-19 - המועמדת הצעירה ביותר אי פעם לפרס.
מוטלי כתבה את הטיוטה הראשונה של הספר בקיץ 2019 רגע לאחר שסיימה את לימודיה בתיכון. "אנשים אומרים שיש לי נשמה של אדם מבוגר", אמרה בריאיון ל"ניו יורק טיימס". "אני מעדיפה לקרוא ספר ולדבר על משהו בעל תוכן מאשר לבהות בטלפון שלי. אבל לפעמים אני גם רוצה פשוט לבהות בטלפון שלי".
7 צפייה בגלריה
כריכת ספרה של ליילה מוטלי, Nightcrawling
כריכת ספרה של ליילה מוטלי, Nightcrawling
כריכת ספרה של ליילה מוטלי, Nightcrawling
(צילום: Bloomsbury Publishing PLC)
הספר הוא רומן מתח המבוסס על סיפור פשע אמיתי שנקשר בשחיתות במשטרת אוקלנד, עיר הולדתה של מוטלי. במרכז העלילה ניצבת קיארה ג'ונסון בת ה-17, שהופכת לעובדת מין לאחר שאביה נפטר ואימה נכנסת למכון גמילה. עם שכר דירה שצריך לשלם, אח גדול שדורש טיפול וילד בן תשע שהשכן נטש, ג'ונסון נזרקת לעולם קשה מלא בסמים, מין ומאבקי כוח.

Sea of Tranquility / אמילי סנט ג'ון מנדל

מדי שנה נוהג ברק אובמה, נשיא ארצות הברית לשעבר, לשתף מקבץ המלצות לתוכן תרבותי שהוא צרך, ובהן גם רשימה של ספרים שכדאי לשים אליהם לב. חדי העין יבחינו שם גם ב- Sea of Tranquility, ספרה החדש של אמילי סנט ג'ון מנדל, מחברת "תחנה אחת-עשרה".
7 צפייה בגלריה
ספרה של אמילי סנט ג'ון מנדל, Sea of Tranquility
ספרה של אמילי סנט ג'ון מנדל, Sea of Tranquility
ספרה של אמילי סנט ג'ון מנדל, Sea of Tranquility
(צילום: Knopf)
מדובר בספר שנכתב בעיצומה של מגפת הקורונה ובמרכזו מסע בזמן. הוא מתפרש על פני כמה מאות ונע בין עבר, הווה ועתיד. בעבר אנחנו נחשפים לאדווין בן ה-18, שחוצה את האוקיינוס ​​האטלנטי בספינת קיטור, לאחר שהוגלה מהחברה בשל נימוסיו הלקויים. בזמן הווה, אנו פוגשים את אוליב שמטיילת בעולם כדי לקדם ספר, ובעתיד נמצא הבלש גאספרי-ז'אק. כדי לגלות מה הקשר בין הסיפורים השונים והדמויות תצטרכו לקרוא את הספר.
בשנה האחרונה, זכתה סנט ג'ון מנדל להצלחה רבה בשל העיבוד הטלוויזיוני של HBO מקס לספרה הרביעי "תחנה אחת עשרה". בעלילתו מסופר על מגפה קטלנית ומהירה המכחידה חלק גדול מהאנושות. ספר זה, בדומה לספרה החדש, כולל אלמנטים אופייניים לספרי מדע בדיוני, אך הסופרת סירבה לסווג אותו לז'אנר ספרותי זה.

Revenge: Meghan, Harry and the War Between the Windsors / טום באואר

הסופר והעיתונאי טום באואר ידוע בשל האוטוביוגרפיות הרבות שכתב מבלי לקבל את אישורם של מושאי הספרים. אחרי שכתב על אישים דוגמת סיימון קאוול, בוריס ג'ונסון וטוני בלייר, השנה הוא הוציא לאור ספר חדש על אודות מייגן מרקל והנסיך הארי.
הספר מבקש לשפוך אור על סיפורים שונים שעלו בשנים האחרונות - הן באתרי החדשות והן באתרי הרכילות - ולנסות ולחשוף את הסיפור המורכב של הזוג אל מול משפחת המלוכה.
7 צפייה בגלריה
כריכת ספרו של טום באואר, Revenge : Meghan, Harry and the war between the Windsors
כריכת ספרו של טום באואר, Revenge : Meghan, Harry and the war between the Windsors
כריכת ספרו של טום באואר, Revenge: Meghan, Harry and the War Between the Windsors
(צילום: Blink Publishing)
במהלך עבודתו על הספר, ראיין באואר אנשים שונים במידות קרבה מגוונות לזוג, אך גילה כי להגיע לאנשים בסביבתה של הדוכסית מסאסקס היא משימה לא קלה. "היא דאגה שיהיה ברור לכל החברים והאנשים שעובדים איתה ובשבילה לא לדבר איתי", אמר בתוכנית "בוקר טוב בריטניה", "אז ניהלתי מאבק קשה למצוא אנשים, אבל מצאתי מספיק. יותר ממספיק, ראיינתי בערך 80 אנשים".
בשבועות האחרונים, מתראיין באואר בתוכניות שונות במטרה לקדם את ספרו החדש, מה שעורר תגובות רבות ברשתות החברתיות. מעריצים רבים של מרקל מטיחים בו מילים קשות כדוגמת "בריון" ואף "רודף בצע", בטענה שמטרתו היא להרוויח כסף על גבה של מרקל בזמן שהוא מציג אותה באור שלילי.

Yerba Buena / נינה לקור

הספר, שיצא השנה, עוקב אחר סיפור אהבתן המורכב של שרה ואמילי. מאז צאתו הוא גרף שלל שבחים מהמבקרים - רבות בשל מערכת היחסים הלהט"בית שבמרכזו.
7 צפייה בגלריה
כריכת ספרה של נינה לקור, Yerba Buena
כריכת ספרה של נינה לקור, Yerba Buena
כריכת ספרה של נינה לקור, Yerba Buena
(צילום: Flatiron Books)
מצד אחד ישנה שרה, ברמנית צעירה מלוס אנג'לס הידועה בזכות הקוקטיילים שלה, שבעברה ישנם כמה דברים שהיא מבקשת להשאיר מאחור. מהצד השני ישנה אמילי, עובדת כמסדרת פרחים במסעדת Yerba Buena, שנמצאת בנקודה בחיים שבה היא כמהה לאמץ את התרבות הקריאולית של משפחתה, אך מתקשה לעשות זאת.
כשהן נפגשות לראשונה במסעדה, נוצר ביניהן קשר מיידי. אבל עד מהרה חייה הישנים של שרה חוזרים לרדוף אותה ולשבש את כל מה שהיא חשבה שהיא רוצה - וזה בדיוק ברגע שבו אמילי חשבה שהיא השיגה את המטרה שלה.