בוקר טוב לכם, והרי חדשות הפורענות! עקדת יצחק של ממש התרחשה אמש (שבת) בפרק ההדחה של "הישרדות", כשמאיה קיי הודחה על ידי השבט שלה. כן כן, השבט שהיא הגיעה איתו מהבית - על ידי החברים הכי טובים שלה בעולם, כולל בן הזוג שלה בשבוע האחרון והאיש שרחרח לה את בית השחי, זה שישן לצידה מתחת לברזנט, ואתם יודעים שברזנט בתרבויות מסוימות שווה ערך לנישואים קתוליים.
רגע ההדחה מתוך "הישרדות"
(באדיבות רשת)
מאיה קיי הודחה לקריאות "איזה בוגדים!" הנדהמות של המושבעים. אבן הגורל שלה התפוררה באש ואז היא איחלה לכולם בהצלחה ושמישהו ימרח להם אלוורה-שום על הכוויות מאש הגיהנום והלכה לעולם שכולו וילה. כן, זה היה פרק טרגי. פרק של ייסורים. פרק שבו סהר התחבט כל כך הרבה שחששתי שהוא עומד לעשות את הנורא מכול, כלומר לקבל החלטה. וזה לא נגמר שם, כמובן. בפרק הבא נראה איך כולם מתייפחים ומכים על חטא ומתפללים שבבית הדין של מעלה ידונו אותם בחמלה, ויודעים, יודעים שלנצח תירשם להם נקודה שחורה ברזומה המוסרי שלהם, כי הם אלה שהדיחו את אהובתו של טל.
לביקורות טלוויזיה נוספות:
כן, "הישרדות" בהחלט חגגה על הפרק הזה, ומכל הסיבות הלא נכונות. אני בכלל חששתי עד הרגע האחרון שאבירן הוא זה שעומד להיות מודח בברירת מחדל של הרגע האחרון, כי אף אחד לא יעז להפריד בין טל למאיה, כולל ההפקה, אבל כנראה שגל מפחידה יותר. היא נאחזה בקצה החוט שהגישו לה אבירן ואלית ומשכה בכל הכוח, אפילו אם זה אומר שהיא מצאה את עצמה בעימות הבלתי נמנע מול טל, שצריך היה להחליט לאיזה כיוון הוא מכשכש בזנב עכשיו. ככה זה במורמוניה שבפיליפינים, אולי אפשר לערוך שתי חתונות - אבל אף אחד לא מבטיח לך שתוכל לרקוד בשתיהן.
3 צפייה בגלריה
מתוך "הישרדות"
מתוך "הישרדות"
במורמוניה אולי אפשר לערוך שתי חתונות, אבל אף אחד לא מבטיח לך שתוכל לרקוד בשתיהן. מתוך "הישרדות"
(צילום: באדיבות רשת )
אישית שמחתי שמאיה הודחה, קודם כל כי זוג שמצוי בקשר כל כך חזק כמו מאיה וטל הוא משהו שמאיים על כל מתמודד אחר על האי, ומן התבונה לפרק אותו בהקדם. קשר כזה הוא קשר שב"הישרדות" אמורים להסתיר ולהכחיש, לא להתגפף בריש גלי ולצפות מכולם לשמוח בשמחתך שמצאת אהבה על האי ו"למה אתם לא מפרגנים?!". זה רק אחד הסימפטומים שמעידים עד כמה הגרסה הישראלית של "הישרדות" פעורה בפורמט. דבר שני, מאיה לא הייתה כוח מניע על האי. היא לא הגיעה כדי לנענע את העריסה אלא במקסימום לנענע את מספר העוקבים שלה, ולמרות פיקחותה הסתפקה בשינוי אקראי של עיצוב השיער שלה והתרפקויות על טל.
3 צפייה בגלריה
מתוך "הישרדות" 18.3
מתוך "הישרדות" 18.3
לנצח תירשם למתמודדים המדיחים נקודה שחורה ברזומה המוסרי שלהם על המהלך הזה. מתוך "הישרדות"
(צילום: באדיבות רשת)
בעונה הזאת חלק לא קטן ממה שקורה על האי מתבהר בתוכנית "מהדורת השבט" שמשודרת אחרי הפרק. אישית, אני פחות אוהבת להתייחס אל משהו שקורה מחוץ לגבולות הפרק, אני מעדיפה להישאר נטו במשחק, אבל מה שקרה במהדורה ששודרה אמש באמת היה מחזה עגום לצפייה מכל הבחינות. מאיה ישבה ויבבה על האופן שבו חבריה פנו נגדה, טל חיפש מילים חדשות בשפה העברית שיבהירו עד כמה הוא מתנצל, קייסי דמעה גם היא והביעה חרטה, ורק סהר, היזם החברתי שמעולם לא יזם דבר, זה שעל שמו רשום משחק השתייה שמעולם לא אכזב אותי (שוט בכל פעם שהוא מתלבט לגבי משהו, הנאה מובטחת) - רק הוא, צדיק אחד בסדום, ניסה להסביר למאיה בהיגיון למה נכון היה להדיח אותה.
רבותינו, בן אדם שלא מגיע ל"הישרדות" כשהוא מוכן להיות מודח על ידי האנשים הכי קרובים אליו, לא צריך להגיע לשם מלכתחילה. הדיון הנזיל הזה על רגשות שבו כולם צריכים להגיד כמה הם מצטערים שהדיחו מישהו שסיכן את הניצחון שלהם - זאת לא הפלטפורמה. גל דרשה מטל לכתוב את השם של מאיה, למרות שטכנית סהר היה יכול לתת לו את צמיד הווטו ולחסוך ממנו את עוגמת הנפש, הרי ממילא כשמאיה במושבעים יש לו קול בטוח. אבל גל התעקשה - ובצדק. בהדחה של נטשה, טל השאיר את גל לבד במערכה כדי שיוכל אחר כך להגיד "אני לא הדחתי את נטשה". בעולם אידיאלי, מתמודדים ב"הישרדות" היו זוכים על סמך ההובלה שלהם במשחק, אבל בישראל כמו בישראל, מול ספסל מושבעים קטנוני ונקמן (כמו שזה נראה בינתיים), השיקול הוא אחר.
3 צפייה בגלריה
מתוך "הישרדות"
מתוך "הישרדות"
איחלה לכולם בהצלחה ושמישהו ימרח להם אלוורה-שום על הכוויות מאש הגיהנום. מתוך "הישרדות"
(צילום: באדיבות רשת)
נתנחם בזה שאת המשוכה הזאת עברנו - מאיה קיי עזבה את הבניין ונותרנו עם אלית, סהר, קייסי, אבירן, טל וגל. בהחלט לא הנבחרת שהייתי מצביעה עליה בתחילת העונה אם הייתי צריכה להמר על השלב הזה (ואני מסתכלת עלייך, אלית), וגם לא הקבוצה שקל לסמן בתוכה פייבוריט. את קייסי איבדנו אי אז, כשנסחפה במהלך העגום ההוא עם גיא רוזן ומאז שכחה מה זה להיות אסטרטגית. גל היא אסטרטגית חכמה אבל המשחק החברתי שלה מזעזע. טל הולך ומתקשה להחזיק פאסון ככל שהגמר מתקרב, ועל סהר ואלית אין מה לדבר. חלום שלי שאבירן יזכה, ייקח את המיליון ויבזבז אותו על קרם הגנה מקדם 200 וכולנו נוכל לנשום לרווחה. בפרק הבא: אנקת גבהים. תהיו חזקים.