שנה אחרי ששוחרר ממאסר עקב הליך לא תקין, ביל קוסבי (84) הפסיד בתביעה שעניינה תקיפה מינית של נערה בשנות ה-70. זאת במסגרת תביעה אזרחית שהוגשה נגדו, ובה נפסק כי ישלם לה חצי מיליון דולר פיצויים.
1 צפייה בגלריה
ביל קוסבי
ביל קוסבי
ביל קוסבי
(צילום: AP)
ג'ודי הות', בת 65 כיום, האשימה את קוסבי בכך שב-1975, כשהייתה בת 16, פיתה אותה ואת חברתה להגיע לאחוזת פלייבוי בקליפורניה, שם היה אורח קבוע, וכפה עליה אקט מיני. תביעתה היא הראשונה שהוגשה במסגרת חוק חדש, המאריך את חוקי ההתיישנות בארה"ב ומאפשר לקורבנות תקיפה מינית בילדותם לתבוע שנים רבות אחרי שהותקפו. "עברו כל כך הרבה שנים, כל כך הרבה דמעות", הגיבה הות' לאחר הרשעתו של קוסבי, והפרקליטה שלה גלוריה אלרד הוסיפה: "היא הוכיחה עם פסק הדין של המושבעים שמר קוסבי אכן תקף אותה כשהייתה קטינה, ושהיה צריך לתת דין וחשבון על כך".
בהצהרה שניתנה אחרי מתן גזר הדין במשפט, הגיב דוברו של קוסבי מטעמו: "תמיד טענו שג'ודי הות', גולריה אלרד ושותפיהם בדו את ההאשמות השקריות הללו כדי לאלץ את מר קוסבי לממן את משימתם הגזענית כלפי גברים שחורים מצליחים באמריקה".
כאמור, בדיוק לפני שנה שוחרר קוסבי לאחר מאסר של כשנתיים, מתוך 3-10 שנות המאסר שנגזרו עליו. מאז 2014 החלו להצטבר עוד ועוד עדויות נגד קוסבי מצד עשרות נשים שטענו כי סימם ותקף אותן מינית במהלך שנים, אולם חוקי ההתיישנות מנעו מחלק מהן לתבוע. מהתביעות שכן הוגשו נגדו, רק אחת הסתיימה בהרשעתו בתקיפה מינית - וזו, כאמור, התנהלה באופן לא תקין, שהובילה לשחרורו.