זוכרים את עפרה חזה: בהיכל התרבות בפתח תקווה נערך אמש (א') טקס חגיגי, לרגל קריאת מרכז תרבות חדש בעיר על שם הזמרת. באירוע השתתפו קרובי משפחתה הצעירים של חזה, שביצעו משיריה. צפו בביצועים.
יעל חזרה מבצעת את "לאורך הים"
(צילום: אבי חי)

על הבמה עלו בזה אחר זה הנכדים של אחיה של חזה, שחלקם כלל לא זכו להכירה, וטרם נולדו כשהלכה לעולמה. יעל חזה בת ה-8 ביצעה את השיר "לאורך הים", ושרון חזה בת ה-10 ניגנה על פסנתר - שתיהן נכדות של יהודה ז"ל, אחיה של עפרה. איליי כהן בן ה-17, הנכד של זהבה, אחותה של עופרה, ביצע את השיר "אדמה". ראש העיר רמי גרינברג השתתף גם הוא באירוע.
2 צפייה בגלריה
יעל חזה
יעל חזה
יעל חזה
(צילום: אבי חי)
איה אורטל, בתה של שולי, אחותה של חזה, נשאה דברים נרגשים. "עפרה, הזמרת האהובה על כל עם ישראל, עם קול פעמונים, הייתה זמרת ויוצרת, אמנית מיוחדת ואייקון תרבותי", אמרה. "עפרה הייתה אישיות חשובה שתרמה רבות לתרבות והאמנות הישראלית בארץ ובעולם, והייתה סמל של מורשת יהדות תימן. עפרה היקרה שלנו הייתה אדם של משפחה ושל בית. עולם הערכים שממנו היא באה היווה עבורה השראה לנאמנות אישית, ענווה, נתינה לזולת, אמונה עמוקה ואהבת הארץ".
איליי כהן מבצע את "אדמה"
(צילום: אבי חי)
אורטל הוסיפה כי "עפרה הלכה מאיתנו אך שיריה ממשיכים להיות מושמעים ואהובים, וקולה החם והזך, ממשיך ללוות אותנו תמיד. אנחנו כמובן מתרגשים מאוד, ואפשר לומר שזהו רגע של נחמה, בתוך ים הגעגועים האינסופי של עפרה שלנו. כך ראוי לה שתיזכר, מונצחת בהיכל התרבות הנפלא הזה. ואני מאמינה בכל לבי, שבמקום שעפרה נמצאת בו, היא ללא ספק מרוצה".
2 צפייה בגלריה
עפרה חזה באולפן
עפרה חזה באולפן
עפרה חזה ז"ל
(צילום: רויטרס)
(צילום: אבי חי)
עפרה חזה נפטרה בגיל 42, בשיאה של קריירה בינלאומית מצליחה. היא התחילה את דרכה כזמרת כבר בנעוריה, כשהופיעה ב"פסטיבל הזמר והפזמון בסגנון עדות המזרח". בשנת 1979 השתתפה בסרט "שלאגר", שבו ביצעה את "שיר הפרחה" הפרובוקטיבי, שזכה להצלחה רבה, והפך את פניה למוכרות בכל בית. בשנת 1983 ייצגה את ישראל באירוויזיון במינכן, עם השיר "חי", שהגיע למקום השני בתחרות, והפך ללהיט באירופה. מכאן ועד מותה הטרגי, מסיבוכים שנבעו מהידבקות בנגיף ה-HIV, הקליטה אלבומים רבים בעברית ובאנגלית, והפכה לאחת הזמרות המזוהות ביותר עם התרבות הישראלית.