17 מתלוננות כבר אזרו אומץ וסיפרו למשטרה איך תקף והטריד אותן סוכן הדוגמניות שי אביטל. אבל כוכבת הרשת גל גברעם הפכה בעל כורחה למזוהה ביותר עם הפרשה. אחרי החוויה שעברה בשבוע שעבר במשטרה, היא הגיעה אתמול לדיון בכנסת שעסק ביחסם של כחולי המדים לקורבנות עבירות מין. עכשיו, בפעם הראשונה מאז שהפרשה התפוצצה, גברעם מדברת. בראיון ל"7 ימים", שיתפרסם במלואו ביום שישי, היא מספרת על מעשיו של אביטל, על ההלם - ועל האכזבה הקשה שהייתה לה כאשר פנתה לסוכן שלה אז, רוברטו בן-שושן, כדי לבקש עזרה - אבל זכתה להתעלמות.
זה קרה באילת, לפני שנתיים, במהלך צילומי תוכנית. גל עוד לא הייתה בת 18. "יוצאים החוצה כולם לעשן, ואז שי ואני נשארים לבד מחוץ למסעדה", מספרת גברעם בראיון, "הוא התחיל לדבר איתי שיחת חולין רגילה ואז פתאום שאל: 'עם כמה שכבת?'. אמרתי לו: 'מה? זו לא שאלה ששואלים. ואז הוא מצחקק וזורק שם של מישהו שיצאתי איתו, ואומר לי: 'בפעם הבאה שאת מ****ת עם מישהו, שלפחות ייצא לך מזה משהו. תפסיקי ללכת עם ילדודסים, תקחי את הדבר האמיתי, אני הדבר האמיתי'".
1 צפייה בגלריה
גל גברעם
גל גברעם
גל גברעם
(צילום: רותם לבל)
בשלב הזה הופכת השיחה מהטרדה לתקיפה מינית: "יש לו משפטים כאלה של 'מתי תתני לי את כל תשומת הלב שלך, את צריכה גבר אמיתי שידאג לך, בואי תהיי איתי', דברים כאלה. כנראה שבאותו רגע הוא מבין שאני לא זורמת בשיחה. ואז הוא שולח את היד שלו, נותן לי צביטה וחפינה בין בית השחי לחזה, וממש מכאיב לי שם. זה מקום רגיש וזו צביטה שחופנת לי את החזה, כאילו רצה לבדוק את כל החזה. ואז הוא נכנס למסעדה. ואני עומדת שם במקום, קופאת".
אבל בזמן אמת, גברעם לא שתקה. בראיון היא מגלה בפעם הראשונה כי מיד לאחר האירוע, שנחשף ב-ynet, היא פנתה למי שהיה אז הסוכן שלה, רוברטו בן-שושן, שלא היה איתה ועם יתר המשתתפות באילת. "אחת אחרי השנייה, במעגל, כולן סיפרו לו משהו שקרה עם שי. הוא ענה ‘אל תדאגו, אני מטפל בזה'".
רוברטו סיפר לך איך טיפל בתלונות? "עשיתי בימים האחרונים שיעורי בית, וממה שהבנתי באותו יום רוברטו הפסיק את העבודה עם שי. יש לי שאלה שמופנית אליו: למה לא עשית כלום אחרי שסיפרנו לך על שי אביטל? למה לא לקחת אותנו למשטרה? באתי אליך כי אתה הסוכן שלי. ידעת את כל הדברים, לא עשית מה שצריך".
רוברטו בן-שושן מסר בתגובה: "אני מחזק את הבנות על האומץ להיחשף ולהתלונן, ובפרט את גל. מהמידע שהיה בידי אז פעלתי מיידית והעפתי את שי מהתוכנית. אם היו משתפים אותי לעומק הדברים, הייתי פועל בצורה חמורה יותר ומתעקש לקחת את הבנות למשטרה, למרות שהן סירבו להתלונן".
עורכי דינו של אביטל, ששי גז ושרון נהרי, מסרו בתגובה: "אין בכוונתנו לנהל את הגנתנו בתקשורת. רק נאמר שיש לנו ראיות להפרכת כל התלונות המועלות חדשות לבקרים ובבוא היום נביא אותן בפני הגורמים המוסמכים".