השביתה הגדולה בהוליווד - הזווית הישראלית: צילומי סרט ההמשך של "גלדיאטור", הופסקו גם כן ויש לכך השלכה גם על השחקן הישראלי ליאור רז.
2 צפייה בגלריה
ליאור רז
ליאור רז
ליאור רז
(צילום: ענת מוסברג)
רז שלוהק לתפקיד גדול יחסית בסרט ההמשך, טס במיוחד בשבוע האחרון לצילומי הסרט, אולם בעקבות הפסקת הצילומים, הוא ייאלץ לשוב לארץ, כך נודע ל-ynet. השחקן היה אמור לשהות במשך חודשיים וחצי לא רצופים במלטה לטובת הצילומים, אולם כעת כאמור הצילומים הופסקו בגלל השביתה הגדולה ואין צפי לחידושם.
הדברים מגיעים לאחר שאמש (ה') הכריז איגוד השחקנים SAG-AFTRA על שביתה בעקבות כישלון המשא ומתן עם המפיקים בהוליווד. השחקנים מנסים להתאים את תנאי ההעסקה שלהם לעידן הסטרימינג ולהגן על עצמם מפני שימוש בבינה מלאכותית. "בצער רב אנחנו מגיעים לצומת דרכים הזה, אבל אין לנו אפשרות אחרת. אנחנו הקורבנות פה", מסרה נשיאת האיגוד, השחקנית פראן דרשר.
בעקבות ההכרזה יופסקו הצילומים של סרטים וסדרות, וכך גם כל פעולות הקידום והיח"צ סביבם. בתוך כך, כאמור, הופסקה העבודה על סרט ההמשך המדובר של שובר הקופות המצליח "גלדיאטור" משנת 2000. רידלי סקוט, מי שביים את האפוס האהוב, שגרף 460 מיליון דולר ברחבי העולם, קיבל 12 מועמדויות לאוסקר (בדרך לזכייה בחמישה פסלונים, כולל בקטגוריית הסרט הטוב ביותר) ישוב לכס הבימוי, ויהיה אמון גם על ההפקה.
2 צפייה בגלריה
מתוך "גלדיאטור"
מתוך "גלדיאטור"
מתוך "גלדיאטור"
(באדיבות yes)
מלבד רז הסרט ליהק אליו כמה מהשמות החמים בהוליווד כיום, בהם פול מסקל ("אחרי השמש"), פדרו פסקל ("האחרונים מבינינו") וג'וזף קווין ("דברים מוזרים"). יציאת "גלדיאטור 2" נקבעה ל-22 בנובמבר, 2024, אולם בצל השביתה ייתכן שתידחה.