אוויר לנשימה לעולם התרבות: ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע היום (ה') על מתווה סיוע לתחום התרבות בגובה של 70 מיליון שקלים.
ראש הממשלה ואביב גפן מסכמים את מתווה הסיוע לתחום התרבות
(צילום: עומר מירון)
"בעזרת שר האוצר ושר התרבות מצאנו פתרון", אמר נתניהו, "והפתרון שאנחנו מביאים היום הוא 70 מיליון שקלים שיועברו דרך הרשויות, שיהיו מחויבות לתת את זה להופעות. זה מסובסד. זה יביא וימלא את האולמות. בתוכם, שישה מיליון שקלים לאמנים הוותיקים, חלק מהם סובל סבל גדול מאוד. זה מפיח חיים וזה יהיה בעוד כמה שבועות. עולם התרבות, שהוא מהעולמות הסגורים, יהיה הראשון שיהנה מתוכנית הדרכון הירוק. מעכשיו צריך להגיד: 'אנחנו דור מחוסן'", אמר נתניהו בקריצה לזמר אביב גפן, שעימו נפגש פעמיים בשבועות האחרונים על מנת למצוא פתרון.
2 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו ואביב גפן מסכמים את מתווה הסיוע לתחום התרבות
ראש הממשלה בנימין נתניהו ואביב גפן מסכמים את מתווה הסיוע לתחום התרבות
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אביב גפן ושר האוצר ישראל כץ
(עמוס בן גרשום / לע"מ)
שר התרבות חילי טרופר אמר: "עולם התרבות חוזר לחיים. סיכמנו כעת על תמיכה של עשרות מיליוני שקלים שיזרימו חמצן, יעברו לרשויות המקומיות וישמשו למופעים ולהצגות. לאחר הבשורה של סיכום משרד הבריאות וראש הממשלה שהתרבות תהיה הראשונה לחזור - סוף סוף יש תקווה ואופק קרוב. אנחנו מאוד מקווים שכבר בתקופה הקרובה המופעים והתרבות יחזרו. חשוב לי להגיד לאמנים וליוצרים הישראלים - אתם חשובים לנו, יש לנו מחויבות עמוקה כלפיכם ואנחנו מחכים לרגע שתחזרו".
אביב גפן עצמו הוסיף ואמר: "עם כל העצב של הקורונה, אני חייב לומר שאני מאוד שמח כמו כל ישראלי שיש חיסונים. הרבה שואלים אותי - מה אתה אומר על המצב? זה נכון שחלק מהאמנים בעולם תוגמלו הרבה יותר מהר עם יותר כסף, מה שיצר הרבה זעם ברחוב, אבל חשוב לומר למען ההגינות - ישראל הולכת להיות המקום הראשון שבו אמנים יופיעו והקהל יוכל לבוא לראות הופעות, בניגוד לשאר מדינות אירופה שיהיו סגורות לפחות עד יולי-אוגוסט. אז אני גאה מאוד בישראל, שאיחדנו כוחות גם אם אנחנו חלוקי דעות, אבל אנחנו מביאים את התרבות שוב לישראל וזו בשורה ענקית בעיניי. ישראל תהיה הראשונה לפתוח הופעות וזה לא מעט".
2 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו ואביב גפן מסכמים את מתווה הסיוע לתחום התרבות
ראש הממשלה בנימין נתניהו ואביב גפן מסכמים את מתווה הסיוע לתחום התרבות
נתניהו, גפן וטרופר
(עמוס בן גרשום / לע"מ)
על פי המתווה, תוקם קרן רשויות מקומיות לעידוד מופעים ביישובים השונים בגובה של 40 מיליון שקלים, בנוסף ל-24 מיליון שקלים שנותרו מהמסגרת התקציבית של הקרן משנת 2020. בנוסף, תוקם כאמור קרן סיוע לאמנים במצוקה בגובה של שישה מיליון שקלים. הקרן תהיה משותפת לקרן יהושע רבינוביץ' לאומנויות ומפעל הפיס.
עולם התרבות נסגר באופן רשמי בחודש מרץ, ופרט לחזרה קלה לזמן קצר בלבד בין הסגרים, לא נערכו הופעות בישראל בעשרת החודשים האחרונים.