"למה את מוכרת לי?" תוהה אחת הרווקות בעונה השלישית של "אהבה חדשה" באזני רווקה אחרת, כשהיא רוכנת אליה לחיבוק. בואי נחשוב. אולי בגלל שזה קצת כמו להסתכל בראי? אולי כי את גרסה שלה והיא גרסה שלך, ויחד אתן גרסאות כמעט חופפות של הסטריאוטיפ שמלהקים לתוכנית דייטינג, בחורה יפהפייה בשנות ה-20 לחייה ש"בוחרת לא נכון את בני הזוג שלה" ולא מצליחה לשחרר שליטה, אבל משתוקקת לצאת מהסייף-זון וחולמת על "פרפרים בבטן"?
3 צפייה בגלריה
מתוך "אהבה חדשה" - עונה 3
מתוך "אהבה חדשה" - עונה 3
קצת כמו להסתכל בראי? מתוך "אהבה חדשה" - עונה 3
(צילום מסך: רשת)
העונה החדשה, שעלתה אמש (ג') ברשת 13 ממשיכה משום מה במסורת של העונה הראשונה, אחרי עונה שנייה שדווקא הצליחה להיחלץ קצת מהשטנץ, ומביאה למסך את אותו טייפ-קאסט מצומצם. חבל, כי דווקא בימים בהם חשוב שנלמד לתת מקום לאחר אפשר היה להתחיל בלהראות את האחר בטלוויזיה, אבל במקום בו נופלות לא מעט תוכניות שידוכים אחרות גם "אהבה חדשה" לא מצליחה לשמור על הגיוון שהטלוויזיה משוועת אליו. אולי הגבר שיצטרף אל הבניין, הטוויסט המפתיע של העונה, יתברר פתאום כליהוק שיחרוג מהתלם אבל היי, על מי אני עובדת.
בעמק יפה בין שוק הכרמל ואלנבי עומד בניין בן שלוש קומות. בקומה הראשונה גרה נויה, דוגמנית ונטורופטית שמגלה עניין מעט מופרז במראה החיצוני שלה, ואם האדם שמולה לא יעלה מיוזמתו את הנושא היא תקפיד לשרבב אותו לשיחה. בקומה השנייה גרה דניאל, עורכת דין שאת היום הראשון שלה בדירה העבירה בהתקף חרדה מלא דמעות, וכמו שזה היה נראה הייתה ככה קרובה לפרוש מהפורמט עוד לפני שהוא יצא לדרך.
3 צפייה בגלריה
מתוך "אהבה חדשה" - עונה 3
מתוך "אהבה חדשה" - עונה 3
כולן יפות, כולן נבונות ורהוטות וכולן יודעות את תורת הזיווגים בעל פה. מתוך "אהבה חדשה" - עונה 3
(צילום מסך: רשת)
בקומה השלישית גרה יובל, מנהלת פרסום שמתאוששת ממערכת יחסים לא בריאה שכללה בגידה של בן זוג וחברה טובה. כולן יפות, כולן נבונות ורהוטות וכולן יודעות את תורת הזיווגים בעל פה. כולן מצחקקות מהאפשרות שיצטרף אליהן היצור הפלאי והמכונף שנקרא גבר. את הסריה הזאת אכן ישלים הגבר, בחור בשם רועי שאנחנו יודעים שהוא רופא, חתיך, מצחיק ואני מוכנה לשים את הטחול שלי על זה שהוא אוהב לפנק, משתוקק לזוגיות, חולם על ילדים אבל לא מצליח למצוא את האחת.
כמובן שגם בני הזוג שההפקה מציעה לנשים הם מאותו המדף – גברים נאים, סטנדרטיים עד כדי שמרנות מפוהקת שלא יפריעו לכם להירדם מול המסך. הבחירה הכי אמיצה של הליהוק היה מולי, חרדי לשעבר שיצא בשאלה ועכשיו מנסה להשלים פערים בעולם החילוני. תודה לאל על נקודת האור הג'ינג'ית שמצליחה להכניס קצת אדג' לתוכנית – מאיה ורטהיימר, שנונה, ערנית, ממזרית ומרשה לעצמה להוריד מדי פעם את האזיקים של נישת ההגשה ולתת לצופה תחושה שמדובר באדם ולא בבינה מלאכותית. וורטהיימר מביאה למסך אישיות אמיתית, לטוב ולרע, והשיחות שלה עם הרווקות הן הדבר הכי מרענן בתוכנית. אפילו את הלחיצות הגסות על בלוטת הרגש והדמעות היא מצליחה לעדן באיזו חינניות אותנטית. תנו לה להגיש הכול, אני אומרת.
3 צפייה בגלריה
מתוך "אהבה חדשה" - עונה 3
מתוך "אהבה חדשה" - עונה 3
בהחלט אדם וממש לא בינה מלאכותית. מתוך "אהבה חדשה" - עונה 3
(צילום מסך: רשת)
כמובן ש"אהבה חדשה" היא הכול חוץ מריאליטי שידוכים, למרות כל מה שהיא אולי מנסה למכור לנו. נכון, האחו פתוח וכולם מצהירים שהם באו לטעום מהעשב. כולם מביאים את השריטות שלהם בקופסא מהודרת ומוכנים להשתנות עבור האהבה, וכולם מוכנים לתת צ'אנס עד שהכול מתנפץ אל הבאמפר הראשון – הכנת הארוחה המשותפת. העובדה שהבאמפר הזה מגיע כבר בפרק הראשון מבהירה למי שעוד מתלבט לשם מה התכנסנו.
ביקורות טלוויזיה נוספות:
ההנחה שמדובר פה בייסורי זוגיות וחיבוטי מערכת-יחסים ולא בתאונת דרכים בין שני אנשים זרים, שבמקרה צריכים לגור אחד עם השני באותו בית ולהעמיד פנים שהם מחבבים זה את זה, היא תמימה. "אהבה חדשה" היא טראש שמרני וככזה הוא ניזון ממבוכות, מריבות על כיסא הנהג, דמעות ופרשנויות של מומחים שיכלו באותה קלות גם להיעלם מהפרקים ואיש לא היה מבחין בזה. ככל שיעבור הזמן יתחילו המסכות לרדת, הטראש יתחיל לצוף ופה ושם גם רגעים נוגעים ללב. מה שכן, לפחות כל זה קורה בפאסט פורוורד, מתוך התחשבות נדיבה בזמנו של הצופה, ונחמד לדעת שמישהו לפחות מתחשב גם בנו, הצופים.