תמיכה ממקור לא צפוי: קארין באסילי, זמרת לבנונית, ביצעה קאבר ל"הוריקן" והעלתה לחשבון האינסטגרם שלה. "די קשה לשיר את השיר הזה, אבל לא יכולתי לוותר על זה, רציתי לתמוך בה כי הרגשתי שאמן שר בתחרות מוזיקה, וזה מאוד לא פייר איך שהתייחסו אליה", סיפרה לאולפן ynet, "הרגשתי שאני צריכה לתמוך בה בכל דרך שאני יכולה". צפו בריאיון:
"הוריקן" בערבית - ראיון עם קארין בסילי
(צילום: ירון ברנר)
עבור באסילי, נוצריה שנולדה וגדלה בלבנון וכעת מתגוררת בארצות הברית, הייתה תחושה של שליחות שנלוותה לביצוע בערבית של "הוריקן". "לא ידעתי אם מישהו ישמע את זה, אם היא הולכת לשמוע את זה, אבל רצינו לעשות משהו מהצד שלי", היא מספרת, "וזו גם אמירה ליהודים: יש הרבה שונאים בלבנון, אבל יש חלק מהאנשים בלבנון שלא שונאים אתכם. אנחנו רוצים להראות את התמיכה שלנו, אנחנו לא רוצים לשתוק יותר, מספיק זמן היינו בשקט. זה הזמן שלבנבונים נוצרים יעמדו לצד ישראל כפי שעשינו בהיסטוריה".
1 צפייה בגלריה
עדן גולן בהופעה בגמר
עדן גולן בהופעה בגמר
עדן גולן בהופעה בגמר
(צילום: obias SCHWARZ / AFP)
את גרה בארצות הברית כבר שנים. אילו תגובות קיבלת מהמשפחה שלך בלבנון, מהחברים שלך שם? "במשך 3-4 השנים האחרונות הייתי מאוד ברורה לגבי העמדה שלי והתמיכה שלי בישראל. אני לא מדברת עם אמא שלי בלבנון, אין לנו תקשורת, יש חלק מהמשפחה שלי פה, אבל החברים שלי - אף אחד לא מדבר איתי, בקושי כמה, הם מפחדים לדבר איתי. אבל אני מאמינה באמת במה שאני עושה ושזה צעד לכיוון השלום. הייתי רוצה לשבור את המחסומים האלה של השנאה, ולהגיד, 'כן, כולכם יצאתם נגדה, אבל אנחנו רוצים להראות שכערבים הרבה לא נגדה ולא נגד ישראל".