במהלך מסיבת עיתונאים בלוס אנג'לס התובע המרכזי הודיע היום (ה') כי אישומים הוגשו נגד חמישה אנשים, בהם שני רופאים, במסגרת חקירת מותו של השחקן מת'יו פרי ממנת יתר. לדברי התובע, מרטין אסטרדה, הנאשמים הם חלק מ"רשת פשע מחתרתית רחבה" שסיפקה קטמין לפרי ולאחרים, והחשודים "ניצלו את בעיות ההתמכרות של מר פרי כדי להתעשר".
2 צפייה בגלריה
מת'יו פרי
מת'יו פרי
מת'יו פרי
(צילום: AP)
מוקדם יותר היום דווח כי לפחות מעצר אחד בוצע בדרום קליפורניה במסגרת החקירה, ובאתרים שונים דווח כי גורמי האכיפה החרימו גם מחשבים, טלפונים וציוד אלקטרוני נוסף. "זה תיק שקשה מאוד להרכיב אותו", אמר אז גורם בכיר ברשויות אכיפת החוק ל"דדליין", "מה שקרה היום עוד יוכרז רשמית... סביר להניח שיהיו מעצרים נוספים בהמשך".
כעת התבהרו הדברים באופן רשמי, ונודע כי הנאשמים הם ג'סווין סנגהה, בת 41 שמכונה "מלכת הקטמין" מצפון הוליווד; ד"ר סלבדור פלסנסיה, בן 42 שמכונה "ד"ר P" של סנטה מוניקה; אריק פלמינג, בן 54 מהות'ורן, שהודה ב-8 באוגוסט בסעיף אחד של קשירת קשר להפצת קטמין וסעיף אחד של הפצת קטמין שגרם למוות. לדברי התובעים הוא אף הודה כי חילק את הקטמין שהרג את פרי.
האחרים הם ד"ר מארק צ'אבס וקנת איוואמסה, העוזר של פרי שאף התגורר אצלו. לטענת התובעים העוזר לכאורה קשר קשר עם סנגהה, פלמינג ופלסנסיה על מנת להשיג קטמין באופן בלתי חוקי ולהפיץ אותו לפרי ולד"ר צ'אבס, שהסכים להודות באשמה אחת של קשירת קשר להפצת קטמין, וכן במכירת קטמין לפלסנסיה.
אסטרדה הוסיף כי הרופאים סיפקו לפרי כמות גדולה של קטמין ואף תהו בהודעת טקסט כמה השחקן יהיה מוכן לשלם. "הם ניצלו את בעיות ההתמכרות של מר פרי והם ידעו שמה שהם עושים לא בסדר", אמר.
לפי TMZ, שמות נוספים של מפורסמים עלו במהלך החקירה, והרשויות חיפשו גם אצל ברוק מולר, בת זוגו לשעבר של צ'רלי שין. השחקנית האמריקאית הייתה יחד עם פרי במרכז גמילה, אך ככל הנראה היא לא בין העצורים.
2 צפייה בגלריה
מת'יו פרי
מת'יו פרי
מת'יו פרי
(צילום: AP)
כזכור, כוכב "חברים" שנאבק כל חייו עם התמכרויות לסמים ולאלכוהול, הלך לעולמו באוקטובר האחרון בגיל 54. הוא נמצא אז מונח עם הפנים כלפי מטה בג'קוזי שבביתו, ובזמנו דווח כי בזירה לא נמצאו סמים וכי אין חשד לעבירה פלילית. למרות זאת, כחודש וחצי לאחר מכן פורסם דו"ח הנתיחה שלאחר המוות וחשף כי סיבת מותו היא הסם קטמין, בנוסף לטביעה. מצבים נוספים שתרמו למותו על פי הדו"ח הם "מחלת עורקים כליליים, והשפעת בופרנופרין (תרופה אופיואידית משככת כאבים)". עוד צוין כי בביתו נמצאו "תרופות במרשם וכדורים פזורים".
מקורבים לשחקן סיפרו לחוקרים שהשחקן קיבל עירוי של הסם קטמין - טיפול ניסיוני המשמש לטיפול בדיכאון וחרדה, אולם הבוחן הרפואי אמר שהטיפול האחרון שלו התרחש כשבוע וחצי קודם למותו ואינו מסביר את רמות הקטמין הגבוהות בדמו של פרי, שאמורות לחלוף תוך מספר שעות.
במאי האחרון דווח כי משטרת לוס אנג'לס פתחה בחקירה סביב מותו, ונודע כי הם עובדים יחד עם הסוכנות לאכיפת שימוש בסמים, כמו גם עם מחלקת החקירות בדואר ארצות הברית, במטרה להבין מדוע לשחקן הייתה כמות כה גדולה של קטמין בדמו.
פורסם לראשונה: 18:09, 15.08.24