חשבתם שהתיכון שלכם היה סיוט? לעומת בית הספר להתמקצעות ברציחות של מאסטר לין, מדובר בטיול בפארק. דמיינו את הוגווטרס, כשבמקום כשפים וקסמים התלמידים שם מקבלים הכשרה קטלנית, שתהפוך אותם לרוצחים אכזריים וקיבלתם את "כיתה קטלנית", שמככבת בראש מצעד הסדרות של נטפליקס לאחרונה. לא שחסר ביקוש למתנקשים חסרי רחמים בעולם, ובכל זאת, המטרה היא שבבוא היום - ביקר לי, זאת ההצדקה - הם יוכלו להשתלב בעסקי הפשע הזדוניים של ההורים שלהם. קשת המקצועות מגוונת להפליא, אגב, והיא נעה בין בנקאים לנאצים ולסוחרי סמים.
"כיתה קטלנית" - טריילר
מרקוס הוא נער יתום שהמשטרה מחפשת אחריו בעקבות שריפה שאירעה בבית היתומים ממנו ברח. מרקוס הותיר אחריו כמות נאה של גופות, כזאת שמספיקה למאסטר לין, המנהל את המוסד המכובד, כדי שישאף לשלב אותו בין תלמידי המסדר החינוכי שלו. מרקוס מנסה להשתלב, ולו רק משום שאין לו בית אחר לחזור אליו והמשטרה אורבת לו בחוץ, אבל מסתיר סוד גדול - הוא לא באמת זה שגרם למותם של כל הנספים בשריפה. הוא לא באמת עשוי מהחומר שממנו עשויים רוצחים. האם הוא יצליח להפוך לאחד מהם? הישארו עימנו.
3 צפייה בגלריה
מתוך "כיתה קטלנית"
מתוך "כיתה קטלנית"
מתוך "כיתה קטלנית"
(צילום: SYFY)
"כיתה קטלנית" מבוססת על קומיקס באותו השם, ולא מומלץ להיקשר אליה בשלב הזה. היא עלתה כבר ב-2019 ברשת Syfy האמריקנית ובוטלה אחרי עשרה פרקים. עכשיו היא נאספה אל חיקה החם של נטפליקס, ואלא אם כן חברת הסטרימינג תיווכח שיש לסדרה קהל נאמן ותפיק לה בהפתעה עונות נוספות, היא לא תספק לכם הרבה שעות מסך. הבשורה הטובה היא שכרגע מדובר ביתרון - "כיתה קטלנית" היא גבב חסר מנוחה של סדרת תיכון עם כל הסממנים המתבקשים - חדר אוכל שבו אוכלות קבוצות של מקובלים ומקובלים פחות, לוקרים, הבחורה היפה והנחשקת שמתאהבת בחנון שלא בליגה שלה, התלמיד שהתקבל רק כי האבא העשיר שלו תרם לבית הספר. בדרך עפות חרבות, מפרקות נסדקות ומדי פעם גם השוט של מאסטר לין ניתז על תלמיד שהעז להעביר פתק במהלך השיעור. בהתאמה, מערכת השעות כוללת שיעורים על רעלים, אמנויות לחימה, שימוש בכלי נשק והפסיכולוגיה של הרצח. בהפסקות הולכים מכות בחצר ואם איתרע מזלכם והוכנסתם לריתוק - שני בחורים במסיכה שחורה יחטפו אתכם במסדרון עם שק על הראש.
3 צפייה בגלריה
מתוך "כיתה קטלנית"
מתוך "כיתה קטלנית"
מתוך "כיתה קטלנית"
(צילום: SYFY)
הגיבור של "כיתה קטלנית" מתקשה להינעל על אישיות אחת והוא מחליף אותן בהתאם לעלילה - פעם הוא אנרכיסט קשוח, פעם הוא רך ומהסס, פעם הוא חתול רחוב ופעם הוא משתוקק לבית. בשני הפרקים הראשונים הוא עדיין לא החליט אם הוא רוצה בכלל להישאר בבית הספר, הוא עוזב וחוזר, והעלילה מתקשה להתניע. כמיטב המסורת של סדרות אלימות אחרות (ו"כיתה קטלנית" מציעה לצופה שלה בעיקר אלימות ברוטלית שמבוצעת על ועל ידי בני נוער), מנסה הסדרה לסנגר על האידיאולוגיה הרצחנית ולשכנע את הצופה שלה לעבור לצד של "הרעים", משל הייתה "שובר שורות" או "הסופרנוס".
גם כאן בא לידי ביטוי הפיזור שמאפיין את הסדרה. בניסיון עצל להצדיק את נטילת החיים, מסביר מאסטר לין ש"זה בסדר לרצוח מישהו שזה הגיע לו", אחר כך מגיע הסיפור המרגש של המאסטר לין על המשפחה שלו שנרצחה ועל השופט שפסק שהיה מדובר בתאונה, וכמובן האשם העיקרי במצב - רונלד רייגן, ששחרר לרחוב אנשים סכיזופרנים עם מחלות נפש, שאחת מהן רצחה את ההורים של מרקוס.
3 צפייה בגלריה
מתוך "כיתה קטלנית"
מתוך "כיתה קטלנית"
מתוך "כיתה קטלנית"
(צילום: SYFY)
אם הקומיקס המקורי הכיל אג'נדה אנטי-ממסדית כלשהי, מעין פריקת עול שנועדה לקחת את החוק לידיים כדי להיטיב עם פשוטי העם, לא נשאר ממנה הרבה בעיבוד הטלוויזיוני. ההיעדר הזה מוטלא במקבץ דמויות קלישאתיות ואלימות בדרכן, שמדקלמות טקסטים שכבר שמעתם, בתקווה שכל האקשן והברוטליות יחפו על דלות התוכן והבלבול, בלי הפוגה קטנה של נחת שתאפשר לכם לנשום. אם אתם מחפשים חוויה קתרטית ופורקת עול לתיכון שלכם, עדיין לא מאוחר לחזור לזרועותיו של ג'ון יוז.