אוי, הישרדות, הישרדות. טוב, ניצחתם. באמת שכיליתי את אוצר הדימויים שלי על... הכל, בעצם. מזל שהגמר מתקרב כי לא נשארו לי מילים לתאר את המדרון שאליו דרדרתם את העונה הזאת. השארתי רק כמה מטאפורות מתחום החלל למקרה חירום, אבל חוץ מזה - זהו. הכל שומש. ואל תשכחו להגיד תודה ביציאה להפקה, שהבינה בחושיה החדים שלכולנו נמאס לשמוע את אותם אנשים רבים במועצות שבט שמנוהלות על ידי המושבעים, ושהשורדים לא מצליחים להשחיל בהן מילה. במקום, היא הביאה אנשים טריים עם סוללה מלאה, שיוכלו לריב בינם לבין עצמם בזמן שהשורדים מנסים להשחיל מילה. וככה קיבלנו ערב (הייתה להם החוצפה לכנות את זה "מועצה") של סגירת חשבונות ושקופיות מאירופה הקלאסית כדי שההפקה תוכל למרוח עוד פרק לפני הגמר הגדול.
מתוך "הישרדות VIP"
(צילום: באדיבות רשת)
צר לי עליכם, אחיי גיבורי הפיליפינים. כנראה הקשבתם רק בחלק הראשון של שיעור "הישרדות" בבית ספר - אלה השורדים שאמורים להרדים אחד את השני, ולא אתם את הצופים. דנה רון הייתה שתי דקות על האי ופרשה, איזה חשבון בדיוק היא צריכה לסגור? אם כבר, את החשבונות שלה היא סגרה מולכם כשעל פי גורמים היא גרפה מהקופה שלכם רבע מיליון שקל תמורת היממה שהיא בילתה במשחק. ועם כל הכבוד לשטראוס, סמיון ודוד דביר (אלוהים יודע שיש לי אפס כבוד לנאווה בוקר ולמלכת היופי של קרית מוצקין), האנשים האלה הם כבר אבק בצידי הדרכים של העונה הזאת. למען השם, למי אכפת מה הם חושבים? אם אתם מנסים למשוך כמה שיותר זמן לפני השיא אז תחשבו על כדורגל או על השואה או על סבתא שלכם - כל מה שנהוג לעשות בסיטואציה הזאת, אבל להאכיל אותנו באורז מלפני שלושה חודשים זה לא הפתרון.
3 צפייה בגלריה
מתוך "הישרדות VIP"
מתוך "הישרדות VIP"
להאכיל אותנו באורז מלפני שלושה חודשים זה לא הפתרון. מתוך "הישרדות VIP"
(רשת)
הדבר הטוב היחיד שאולי יצא מהפרק הזה (ולא, לא היינו צריכים לשמוע את כל הקקפוניה בשביל להגיע אליו) הוא ההבנה של עידן ואסי איך הם נתפסים בעיני המודחים. גם זה בהסתייגות, כי מדובר באנשים שלא זכו להיכנס לארץ האיחוד המובטחת ואין להם היכרות של ממש עם השבט השני. אבל עידן מבין ביתר שאת שירדן מעוררת הרבה אמפתיה, ושהעבודה שלו מתחת לרדאר לא גרמה לאנשים להעריך את המשחק שלו. אסי מקבל אישוש למה שכבר ידע: ישראל עשה עבודה טובה בלהסתופף תחת הסינר של בוזגלו ולצווח משם את המירי רגב שלו, ואם הוא יגיע לגמר - כל מה שיישאר לו לעשות זה לשלוח את היד ולאסוף לכיס את המיליון השני שלו. ברוכים הבאים ל"הישרדות ישראל", שבה השחקנים האסטרטגים הטובים ביותר ממוקמים בתחתית הפירמידה.
3 צפייה בגלריה
מתוך "הישרדות VIP"
מתוך "הישרדות VIP"
איזה חשבון בדיוק היא צריכה לסגור? דנה רון מתוך "הישרדות VIP"
(רשת)
מה צופן לנו העתיד? כנראה סגר. אבל חוץ מזה ירדן סוף סוף מוציאה את האף מתחום המושב ומנסה לסגור עסקה עם ישראל. אומנם להדחת האדם הלא נכון מבחינתה - במקום להדיח את עידן היא מנסה להעיף את אסי - אבל לפחות היא עושה מהלך כלשהו. למרות כל הרמזים שעידן מפזר, ירדן כנראה מסרבת להאמין שעידן ינסה להדיח אותה, עד כדי כך שכשזה יקרה הטראומה שלה עלולה לעלות לעידן בקולות מושבעים. בעולם אידיאלי (או כמו ששטראוס היה אומר, "אצלנו בבאר שבע") אסי ועידן היו מנסים כל אחד למשוך להדחת השורד שמאיים עליהם בגמר. אסי היה קושר קשר עם ירדן להדחה של ישראל; עידן היה מנרמל יחסים עם ישראל לטובת הדחה של ירדן ואלינה הייתה הופכת ללשון מאזניים חמודה שבטח הייתה מדיחה את ישראל כי ילדים, לא משנה באיזה גיל, תמיד תמיד רוצים לראות את ההורים שלהם יחד, אפילו אם זה אומר שהם יישבו ויטנפו האחד על השני בגמר.
3 צפייה בגלריה
מתוך "הישרדות VIP"
מתוך "הישרדות VIP"
ירדן מסרבת להאמין שהוא ינסה להדיח אותה. עידן חביב מתוך "הישרדות VIP"
(רשת)
את חיזוי העתיד אני משאירה בשלב הזה לישראל בכר, אחד שמבין בתחום דבר או שניים. יותר מדי משתנים מעורבים במשוואה הזו - יתרון ביטול החסינות שמצא את דרכו אל ישראל במקום שיתחפף לווילה עם אלה, כמו גם צמיד הווטו שפתאום חזר למשימת החסינות האחרונה (מישהו יודע איך הוא השתחל לשם? רהוט? לא. חכם? לא. מעניין...), וכפי הנראה הפתעה נוספת שגיא זוארץ ישלוף מהבנדנה שלו ברגע האחרון, ומן הסתם תנחית עוד מהלומה לפייינליסטים המותשים. אבל אנחנו עוד לא שם. כשנגיע לגשר נפגין עליו ועד אז, בבניין "המירוץ למיליון" ננוחם. נתראה בשש אחרי הקורונה, תהיו חזקים.