בהשראת הסכמי השלום עם אבו דאבי, גם נטפליקס שולחת זרועות אל העולם דובר הערבית. הפעם זאת "חוקר במופלא" (Paranormal), סדרה מז'אנר העל-טבעי שעושה היסטוריה בתור סדרת המקור הראשונה שנטפליקס הפיקה במצרים. כמו כל סדרות המקור של ענקית הסטרימינג, גם "חוקר במופלא" זכתה בגישה לכיס העמוק של נטפליקס, כפי שהעידו המפיקים המאושרים, והנראות של קטעי האימה וההתרחשויות העל טבעיות מרשימה בהתאם. אלא שבאופן מוזר דווקא הנרטיב הדרמטי שלא קשור לתחום המאגי, אחראי לחלקים המוצלחים יותר בסדרה.
"חוקר במופלא" - טריילר
(באדיבות נטפליקס)
ד"ר רפעת איסמעיל הוא רופא ומדען בן 40, מופנם ופסימי משהו, שלמרות ניסיונות עיקשים שלו להיאחז בעקרונות המדע סובל מתופעות על-טבעיות חוזרות ונשנות - הנפוצה שבהן היא רוחות רפאים ששופכות לו את הקפה. יום אחד מופיעה על סף דלתו מגי מק'קילופ הסקוטית (רזאן ג'מאל הבריטית-לבנונית), אהובתו בדימוס שלמדה איתו באוניברסיטה. יחד הם יוצאים למסע לפענוח תופעות על טבעיות שונות, משל היו מאלדר וסקאלי דוברי הערבית, כשברקע מרחפת אהבתם הישנה. מסביבם פועלים גם בני המשפחה המצרית של רפעת - אחותו שלהוטה לחתן אותו, ארוסתו הצעירה ששודכה לו, אחיו הגדול, אחיינו שרואה גם הוא רוחות ושאר הצאצאים המתבקשים, והסדרה נעה באמצעות פלאשבקים בין זמן התרחשותה - שנות ה-60 בקהיר לבין ילדותו של רפעת - שנות ה-40 במנסורה, שכבר בהן נטה להתיידד עם רוחות רפאים שונות.
2 צפייה בגלריה
מתוך "חוקר במופלא"
מתוך "חוקר במופלא"
נאחז בעקרונות המדע - ללא הצלחה רבה. "חוקר במופלא"
(צילום: באדיבות נטפליקס)
"חוקר במופלא" עובדת במתכונת אנתולוגית: בכל פרק מתחקים רפעת ומגי אחר עניין מאגי אחר כשברקע סיפור המסגרת של רפעת, שמביא אותו לנקודת ההתחלה, לפתרון התעלומה ומשאיר פתח ברור לעונה הבאה. מכיוון שהסדרה מבוססת על סדרת ספרים שכתב הסופר המצרי אחמד ח'אלד תאופיק, ושצברה פופולריות בכל העולם הערבי ולא רק במצרים, ישנו סיכוי טוב שהעונה השנייה לא תתמהמה.
נדמה שבששת הפרקים שלה "חוקר במופלא" לא מפספסת אף מעגל אימה מוכר - החל מבית רדוף דרך יצורים מיתיים, מומיות והיפנוזה ועד הזיות ומחלות מיסתוריות. למרות כל אלה, לא בטוח ש"חוקר במופלא" תדגדג את בלוטת האימה של צופים אדוקים בז'אנר. הקטעים שאמורים לכווץ אתכם בכורסא לא בהכרח מייצרים את האפקט, אבל אין ספק שההפתעה, לפחות למי שגדל על הסרטים המצרים הערביים של שישי אחר הצהריים, היא דווקא העלילה הדרמטית שמאכלסת את הרוחות, המומיות ופרח לב הזהב שרפעת ומגי מחפשים במדבר הלובי.
2 צפייה בגלריה
מתוך "חוקר במופלא"
מתוך "חוקר במופלא"
כמו מאלדר וסקאלי דוברי הערבית. מתוך "חוקר במופלא"
(צילום: באדיבות נטפליקס)
את רפעת מגלם אחמד אמין, שחקן מצרי שידוע בעיקר כקומיקאי ומוכיח שוב שקומיקאים בתפקידים דרמטיים יוצרים שילוב בלתי מנוצח. הווייס-אובר שמתווך לצופה את המחשבות של הדמות בקולו של רפעת, אלמנט שלעיתים קרובות הופך לפתרון בלתי נסבל לעצלנות תסריטאית, מוסיף רובד של הומור יבש ומוצלח לתסריט שלוקח את עצמו די ברצינות, משביח את הסדרה ובעיקר את הדמות הראשית.
נכון שחלק מהקטעים עדיין מרגישים כמו הסרט הערבי שצופי הערוץ הראשון דאז למדו להכיר ולאהוב, אבל זה בין היתר בגלל שנטפליקס הצליחה לשמר את האווירה האותנטית של מצרים בשנות ה-60. לא הכל הגיוני ב"חוקר במופלא", בעיקר לא קיומו של מדען שמנסה שוב ושוב להיאחז במדע בזמן שתוקפים אותו אירועים בלתי מדעיים בעליל, אבל ד"ר איסמעיל הוא אנטי גיבור שמתנהל בעולם רגשי מעניין, משוחק נהדר ובעיקר מחזיק את הסדרה על כתפיו. כמו כן, בנטפליקס עובדים כרגע על קומדיה מצרית, דרמת התבגרות נשית תוצרת ירדן, דרמה נשית למבוגרים ודרמה מוסיקלית, עם ציפייה ל-25 מיליון מנויים נוספים דוברי ערבית בארבע השנים הקרובות. ככה שאם אתם קהל היעד, ברוכים הבאים לכפר הגלובלי של נטפליקס.