שלמה שרף, פרשן ערוץ הספורט, הושעה משידור בערוץ עד להודעה חדשה אחרי ששלח שחקן כדורגל ממוצא פנמי "לאכול בננות", במשחק ששודר היום (שבת).
שרף, ששימש בתפקיד הפרשן במשחק של מכבי פתח תקווה נגד הפועל חיפה, זעם על ההחמצה של הכדורגלן הפנמי אבידאל ארויו ואמר "שיילך לאכול בננות".
מיד לאחר המשחק שרף, שאימן בעבר את נבחרת ישראל בכדורגל, אמר ל-ynet כי "זה לא גזענות. אמרתי שייסע הביתה לאכול בננות. אם הייתי שולח אותך לאכול חמין זו גזענות? את הגזענות תחפשו במקום אחר, תחפשו בממשלה לא אצלי".
1 צפייה בגלריה
שלמה שרף
שלמה שרף
שלמה שרף
(צילום: אורן אהרוני)
בערוץ הספורט התנערו מאמירתו המקוממת של שרף והוסיפו כי זוהי "התבטאות אומללה שאין לה מקום בערוץ הספורט". מאוחר יותר התנצל מגיש התוכנית "שער השבת", בוני גינצבורג, בשם הערוץ: ״אנחנו מצרים על ההתבטאות האומללה של מר שלמה שרף כלפי שחקן מכבי פתח תקווה אבידאל ארויו. אנחנו אומרים בקול צלול וברור כי אין מקום לאמירות האלה בכלל ובשידורי ערוץ הספורט בפרט".
גם בקבוצתו של ארויו, מכבי פתח תקווה, הזדעזעו מהאמירה של שרף ואמרו כי "לא נאפשר לאדון שלמה שרף להכנס למשחקי הבית של מכבי פתח תקווה, אנו נפנה לספורט 5 על מנת להודיע להם על כך וכן אנו צפויים לתבוע את שלמה שרף עקב לשון הרע וגזענות על ההתבטאות האומללה הזו".
גם שר התרבות והספורט חילי טרופר גינה את האמירה של שרף: "מול תופעות של גזענות יש לעמוד בצורה ברורה. אמירתו של שלמה שרף אינה ראויה ואין לה מקום בספורט הישראלי ובחברה בכלל. נכון נהגו בספורט 5 כאשר החליטו להשעות את שרף. ביחד נשמור על הספורט כמקום שיש בו מקום לכל אחד ואחת בלי הבדל דת, גזע ומין".