הקורונה קטעה באיבם לא מעט פרויקטים חשובים והרי גורל, אבל במקביל, איפשרה לנו ליהנות מממתק טראש אמיתי מהסוג שיש בו הכל - "מסמנים את סאנסט" (Selling Sunset): פורנו נדל"ן רך, אופנה, תככים, חייהם של העשירים והמפורסמים, סטייל וגברים קירחים. תנופה אדירה של שלוש עונות נקטעה בגלל הווירוס האכזר שהותיר אחריו מאות - מה מאות, מיליוני - צופים מאוכזבים, שרק מחכים לבשורת העונה הרביעית של "סאנסט", הדוקו-ריאליטי הממכר של נטפליקס.
"מסמנים את סאנסט 3" - טריילר
(נטפליקס)
מדובר בלהקת בנות מושלמת - כריסטין הביץ', מארי המיוחסת, כרישל הרגישה, אמנזה האמזונה, דווינה הרובוטית, הת'ר האול אמריקן גירל ומאיה הישראלית. כולן משוטטות בבגדי מעצבים, מרכלות האחת על השנייה ומנסות למכור בתים בלוס אנג'לס הצעירה כדי להרוויח קצת עמלות. הקאצ'קיאדה הזאת מתרחשת בחסות קבוצת אופנהיימר, בהנהגת התאומים ברט וג'ייסון אופנהיימר. אז עד שתגיע העונה הרביעית (שעוד לא צולמה, אגב) ותגאל אותנו מייסורינו, הנה קצת פיקנטריה מאחורי הקלעים של הסדרה.
10 צפייה בגלריה
מתוך "מסמנים את סאנסט"
מתוך "מסמנים את סאנסט"
מתוך "מסמנים את סאנסט"
(צילום: באדיבות נטפליקס)

כרישל vs. כריסטין: הסכסוך שיצא מגבולות המסך

נתחיל בג'וס: למי שקיווה לסולחה, לפחות נכון לרגע הקלדת פסקה זו, כריסטין וכרישל עדיין צ'ילבות. כרישל, כזכור, כיכבה בעונה השלישית בעקבות גירושי הבזק מהלאבי-דאבי שלה, ג'סטין הארטלי (כוכב "החיים עצמם"), ובמשך כמה פרקים טובים התקשתה למחוק את ההבעה המופתעת מהפרצוף היפה שלה. כריסטין התייחסה לפרידה באחד הריאיונות שנתנה וטענה כי "הבנות הבינו שיש לכרישל ולבעלה בעיות, כי הם הלכו לטיפול". כרישל הזועמת הגיבה בחשבון הטוויטר שלה וכתבה "שמעתי שכריסטין מעבירה 'מידע' לעיתונות לגבי הגירושים שלי. אני אהיה ברורה בעניין: אין לה שום מושג לגבי הסיטואציה והיא כרגיל נואשת להשיג תשומת לב. כל מה שמגיע ממנה הוא שקר מוחלט או השערה במקרה הטוב. אני לא מופתעת, אבל בבקשה, תבדקו את המקור שלכם. היא לא יודעת כלום על הנישואים שלי". כרישל לא טרחה להמתין לתגובה וחסמה את כריסטין באינסטגרם ובכל הרשתות החברתיות האחרות.
10 צפייה בגלריה
מתוך "מסמנים את סאנסט", עונה 3
מתוך "מסמנים את סאנסט", עונה 3
ההבעה המטורפת המדוברת. כרישל מתוך "מסמנים את סאנסט", עונה 3
(צילום: באדיבות נטפליקס)

חתונה מהגיהנום

כריסטין, שהחתונה שלה בפרק האחרון בעונה השלישית היתה אמורה להיות ההיי-לייט של העונה, לא היתה מרוצה מהאופן בו האירוע הוצג על המסך, כלומר בעובדה שהתיעוד התמקד בדרמה שאירעה בין הקולגות שלה במקום בה (וזה מהבחורה שחירבה למארי את מסיבת הרווקות, כן?). היא התאכזבה עד כדי כך שהיא יבבה מול המסך תוך כדי הצפייה בפרק. "זה היה היום הכי מהנה בחיים שלי והיה לי קשה לראות את זה על המסך", הודתה בריאיון, "כי אני לא זוכרת את זה ככה".
לפי פודקאסט בהשתתפותה של כריסטין, הקטע בו כרישל עוזבת במופגן את החתונה של כריסטין אחרי עימות עם דווינה (אוי דווינה, אלוהים אדירים, מאיפה את צנחת?) פוברק למען המצלמות. "כרישל נכחה לאורך כל החתונה, עד לסוף הערב", התעקשה כריסטין. "לא ראיתי אותה הולכת אלא אם כן היא יצאה וחזרה שוב". ווישפול ת'ינקינג או אמת?
10 צפייה בגלריה
מתוך "מסמנים את סאנסט"
מתוך "מסמנים את סאנסט"
גנבו לה את ההצגה. כריסטין מתוך "מסמנים את סאנסט"
(צילום: באדיבות נטפליקס)

הזוג שעשה אקזיט מטורף - וסגר את המכירה של בית המיליונים

בית ה-43 מיליון דולר שליווה את הסדרה מהעונה הראשונה נמכר, כזכור, על ידי ג'ייסון. המחיר הסופי עמד על 35 מיליון דולר והזוכים המאושרים הם טום וליסה ביליו. הזוג ביליו הקים יחד חברת מזון בשם "Quest Nutrition", שנמכרה תמורת מיליארד דולר לאחת המתחרות שלה. זהות הקונים נחשפה כשליסה העלתה בפרופיל האינסטה שלה תמונות של עצמה ליד הבריכה, כשהיא מחזיקה, איך לא, בשלטים עם מסרים מעצימים, והגולשים האדוקים זיהו מיד את הבית המפורסם.

האמת מאחורי החתונה של מארי ורומיין - והספין אוף שבדרך

מארי, כזכור, התחתנה בבית של אחד הלקוחות שלה עם רומיין, המאהב הצעיר הצרפתי, באוקטובר 2019. אל החופה ליווה אותה הבן שלה בן ה-22, אוסטין. מה שלא סיפרו לכם זה שמארי ורומיין התחתנו בעירייה כמה חודשים לפני מסיבת החתונה שלהם.
למרות שהשקיעה בהקפאת ביציות ועל אף תקתוקו של השעון הביולוגי, מארי מודה שהקמת משפחה עם רומיין אינה בראש סדר העדיפויות שלהם ושכרגע העניין בהולד בעקבות "לוח הזמנים הצפוף מאוד" שלה. מה שכן, היא כבר רמזה לנטפליקס במסגרת ריאיון שערכה באינסטגרם עם כתב הרכילות, סקוט מגלין, שהיא תשמח להפוך את תהליך הבאת הילד לעולם, לכשהוא יקרה, לספין אוף איכותי ומרגש. בינתיים, רומיין עובד כיום בצוות השיפוצים של קבוצת אופנהיימר ונחשב למנהל פרויקט בכמה מהנכסים.
10 צפייה בגלריה
מתוך "מסמנים את סאנסט"
מתוך "מסמנים את סאנסט"
מתחתנים סדרתיים. מארי ורומיין מתוך "מסמנים את סאנסט"
(צילום: באדיבות נטפליקס)

בן הזוג של הת'ר הוא כוכב טלוויזיה מפורסם יותר ממנה

אם תהיתם למה לכל הרוחות אתם לא מקבלים קצת מטארק, בן הזוג של הת'ר, למרות שהיא לא מפסיקה לדבר עליו, הסיבה היא שטארק אל מוסא, שגם הוא סוכן נדל"ן, מופיע בערוץ HGTV בסדרה “Flip or Flop”, במסגרתה הוא קונה בתים, משפץ אותם ומוכר אותם שוב, ובסדרה נוספת ב-NBC. בגלל התנגדויות של מנהלי הרשת נקבע שהשניים לא יוכלו להופיע האחד בתוכניות של השני, אבל מתברר שמי שהיה צריך להתרצות בערוצים הנ"ל התרצה ובעונה הרביעית שתבוא עלינו לטובה תוכלו לחזות בפלא בסדרה עצמה באחד הפרקים. הת'ר עצמה כבר הופיעה בסדרה של טארק מיד אחרי האירוסים שלהם.
10 צפייה בגלריה
טארק והת'ר
טארק והת'ר
נפגש בעונה הרביעית. טארק והת'ר
(צילום: AP)

ההיסטוריה המשפחתית של האופנהיימים

בניגוד לנטייה של דוקו-ריאליטי להגזים לטובת העצמת חוויית הצפיה, קבוצת אופנהיימר היא לא סתם עוד סוכנות בלוס אנג'לס, היא באמת אחת המצליחות שבהן. היא נוסדה במאה ה-19 על ידי סבא רבא רבא של ג'ייסון וברט (חמישה דורות אחורה), ואחראית על כמה מהמבנים האיקונים בלוס אנג'לס. לפי ה"הוליווד ריפורטר", ג'ייסון מעריך שבשנת 2016 הם מכרו פי 10 בתים יותר מאשר הסוכנות המתחרה הגדולה ביותר שלהם ובין הלקוחות המפורסמים של הקבוצה יש שמות כמו אלן דג'נרס, אורלנדו בלום ומריל סטריפ. אולם על פי הדיווחים האחרונים, ברט וג'ייסון החליטו להפריד כוחות כי מתברר שהיחסים שלהם טובים יותר כשהם לא עובדים יחד.
10 צפייה בגלריה
מתוך "מסמנים את סאנסט"
מתוך "מסמנים את סאנסט"
מפרידים כוחות? מתוך "מסמנים את סאנסט"
(צילום: באדיבות נטפליקס)

כמעט נשכחו בבית

קשה להאמין אבל הפיילוט של "מסמנים את סאנסט" ישב על המדפים שנה לפני שנטפליקס קטפה אותו. למעשה כריסטין העידה שכולם שכחו ממנו ואף אחד לא חשב שזה הולך לאנשהו. ג'ייסון אף התלוצץ בעבר שאם היה יודע שהסדרה תתמקד עד כדי כך בחיים האישיים שלהם - הוא לא חושב שהיה מסכים להשתתף בה. כמו כן, הבנות הן לא העובדות היחידות בקבוצה - עובדים בה גם כמה גברים ועוד מספר נשים, אבל אותם אנחנו לא רואים אף פעם. סך הכל יש בקבוצה 11 עובדים. ג'ייסון, אגב, הוא מוכר הבתים הטוב ביותר בחברה. צוות ההפקה של התוכנית מונה פחות מ-40 איש.
10 צפייה בגלריה
מתוך "מסמנים את סאנסט", עונה 3
מתוך "מסמנים את סאנסט", עונה 3
מתוך "מסמנים את סאנסט", עונה 3
(צילום: באדיבות נטפליקס)

דה הילס: גרסת הסאנסט סטריפ

אם האורות הרכים והסגנון של הצילומים והעריכה נראה לכם מוכר, זה לא במקרה: אדם דווילו, היוצר של הסדרה והמפיק של MTV לשעבר, הוא גם היוצר של "דה הילס", הספין אוף המוצלח של "לגונה ביץ'". דווילו מטפח כבר זמן רב אובססיה לסדרות נדל"ן והעביר סופי שבוע ארוכים בבתים פתוחים. באחד מהם הוא נתקל בג'ייסון וברט ובצוות המלאכיות שלהם, והבין שהוא רואה לנגד עיניו את הקאסט של הסדרה הבאה שלו.
10 צפייה בגלריה
מתוך "מסמנים את סאנסט", עונה 3
מתוך "מסמנים את סאנסט", עונה 3
מתוך "מסמנים את סאנסט", עונה 3
(צילום: באדיבות נטפליקס)

איך הם עושים את זה?

90 אחוז מהסצנות בסדרה מצולמות בזמן אמת. סצנות משוחזרות רק כשחלק מהבתים או הלוקיישנים לא זמינים או שמישהו נמצא מחוץ לעיר, אבל אף אחד לעולם לא מקבל תסריט שעל פיו הוא אמור להתנהג. הבמאי רק אומר להם באיזה נושא תעסוק הסצנה בהתחשב במה שקורה לבנות בחיים האמיתיים. אם מגיע טלפון מלקוח עם הצעה כספית, וההפקה צריכה תכנון מראש כדי לקבל גם סאונד של השיחה, הם מקבלים התראה על השיחה שאמורה להיכנס.

כל האמת בפנים, בערך

שרשור שעלה באתר הדיונים "רדיט" על ידי גורם אנונימי שמעורב בהפקה, טוען שדווינה הכי מעצבנת (וול, דה) ושאפשר לראות עליה שהיא כל הזמן בחרדה. כמו כן, נאמר שהתאומים באמת מעדיפים את מארי אבל זה בגלל שהיא הכי חרוצה במשרד. כריסטין כמעט ולא עובדת, כרישל הפכה להרבה יותר מפוקסת בעבודה אחרי הגירושים. מארי ורומיין, בעלה הצעיר, הרבה יותר חמודים במציאות מאשר בסדרה, למרות ש"היא לא מבינה מה הוא אומר חצי מהזמן", ושבעלה של כריסטין, כריסטיאן ריצ'ארד, הוא אדם נורא ואיום למרות שלא רואים את זה בתוכנית.

מי אתה באמת, כריסטיאן ריצ'ארד?

אפרופו בעלה של כריסטין, בעונה השנייה אחד מקווי העלילה היה הטענה החמורה של מארי לפיה לכריסטיאן ריצ'ארד הייתה חברה אחרת כשהוא פגש את כריסטין. ההסבר שכריסטין נתנה לעיתונאים היה שהיא הכירה את ריצ'ארד דרך אחת החברות שלה שיצאה איתו, אבל טענה שהוא לא בשבילה והעבירה אותו לכריסטין, ומתעקשת שהיא סולחת למארי על הכל.
סערה לא קטנה ברשת יצר תחקיר שחשף שהשם האמיתי של כריסטיאן ריצ'ארד הוא כריסטיאן דומונטט. נטפליקס טוענים שהם שינו את השם שלו מטעמי פרטיות. כמו כן, לדברי התחקיר, כריסטין טוענת שהוא למד באוניברסיטת MIT המפורסמת, אבל מתברר שהוא רק עבד פעם בצוות עם שני בוגרים של האוניברסיטה ולא באמת השלים בה את חוק לימודיו, מה שנקרא.
10 צפייה בגלריה
מתוך "מסמנים את סאנסט"
מתוך "מסמנים את סאנסט"
הסיר למכסה שלה. כריסטיאן וכריסטין מתוך "מסמנים את סאנסט"
(צילום: באדיבות נטפליקס)
פרט טריוויה נוסף אך לא פחות כיפי על הזוג הצעיר - הבית שנמכר לכריסטין ובעלה הנורא הוא האחוזה לשעבר של יו הפנר, והם קיבלו אותה בהנחה של 30 אחוז - המחיר המקורי היה 7.2 מליון דולר והמוכרת האלמנה הסתפקה בחמישה מיליון דולר בלבד.

האקס המפורסם (האחר) של כרישל

כרישל הייתה מאורסת בעבר לתקופה קצרצרה למתיו מוריסון (כוכב "גלי"), לפני שהכירה את הארטלי. בראיונות בעונה הראשונה היא אמרה שהיא שמחה שלא התחתנה עם מישהו שהיתה מאורסת לו פעם, כי הוא ביץ', וכולם הניחו שהיא התכוונה אליו. חסרי מנוח", מה שגרם ללא מעט צופים לחשוד שהסדרה מבוימת. כאמור, יחוס נוסף של כרישל הוא האקס, ג'סטין הארטלי, להלן האח הדביל במשפחית "החיים עצמם". הם התחתנו ב-2017 ושנתיים מאוחר יותר הבחור החליט להתגרש ממנה (דביל, כבר אמרנו) בעקבות "פערים שאינם ניתנים לגישור". מאז הוא כבר הספיק לעבור לצאת עם אחת החברות שלה, סופיה פרנס.
כרישל הייתה מאורסת בעבר לתקופה קצרצרה למת'יו מוריסון (כוכב "גלי"), לפני שהכירה את הארטלי. בריאיונות בעונה הראשונה היא אמרה שהיא שמחה שלא התחתנה עם מישהו שהיתה מאורסת לו פעם, כי הוא ביץ', וכולם הניחו שהיא התכוונה אליו.
10 צפייה בגלריה
התחמקה מהכדור התועה הזה? מוריסון מ"גלי"
התחמקה מהכדור התועה הזה? מוריסון מ"גלי"
התחמקה מהכדור התועה הזה? מוריסון מ"גלי"
(צילום: באדיבות yes)

שפנפנת נדל"ן

הת'ר היתה מיס פברואר במגזין "אני פה בשביל המאמרים" - "פלייבוי", בשנת 2010, כשהיתה בת 21. היא מתעקשת שאם לא היתה מדגמנת למגזין היא לא הייתה מכירה את האנשים שהביאו אותה למקום בו היא נמצאת היום, ושההתנסות במגזין הכינה אותה לעבודה מול מצלמה ולימדה אותה "לעמוד מול קבוצות גדולות של אנשים". דווינה, שאגב סירבה גם היא לערב את חייה האישיים בסדרה, הופיעה בעבר בתוכנית Million Dollar Listing Los Angeles של רשת "בראבו".

כך מוכרים בית בפאסט-פורוורד

תהליך המכירה של הבתים כמו שהוא נראה בתוכנית הוא מקוצר וזריז. מי שצופה בתוכנית מקבל את הרושם שמכירת הבתים מסתכמת בהצגה של הבית ללקוח, קבלת טלפון עם הצעה, קצת משא ומתן וסגירה. במציאות הוא הרבה יותר ארוך ומסובך, ובתים לא נמכרים בשיחת טלפון אחת. לא נדיר שעסקאות נופלות גם ממש בדקה ה-90.

כסף, כסף, כסף

הסוכנות לא מקבלות שכר בסיס אלא משתכרות אך ורק מהעמלות על מכירת בתים. בעקבות הפרסום הן התפשטו גם לתחום הפוסטים הממומנים באינסטגרם. הת'ר מרוויחה את הסכום הגבוה ביותר – 4,000 דולר לפוסט. הנכסים של שני האחים מוערכים בכ-50 מיליון דולר.

כולל שירות, לא כולל איפור-שיער-סטיילינג

למרות שהן מגיעות טיפ-טופ לצילומים, הסוכנות בסדרה לא מקבלות תקציב לאיפור או מלתחה. יותר מזה, ההפקה מבקשת לאשר את הלבוש שלהן לפני הצילומים – תמונות של האאוטפיט נשלחות לעוזרי ההפקה שמחליטים אם מדובר בלוק מרהיב מספיק. האישור נועד גם למנוע סיטואציות מביכות בהן סוכנת אחת או יותר מגיעות עם שמלות בצבעים דומים. לריאיונות מקבלות הסוכנות איפור ושיער. מלבד זה, הן מקבלות שכר פר פרק, והסדרה מצטלמת בדרך כלל במהלך סופי השבוע. כריסטין קווין, כך נמסר לאחרונה, מוציאה אלף דולר ליום על גלאם, וזה לא כולל מלתחה. לפעמים היא משקיעה שעתיים רק בעיצוב הפוני שלה.

לא קל להיות הבחורה הרעה

ומאידך, קווין היא אמנם הנבלית המרכזית של הסדרה ונדמה שהחיים שלה הם רצף בלתי פוסק של זוהר וגלאם, אבל מאחורי הקלעים היא נאלצת להתמודד עם מכתבי נאצה מהצופים (כפויי טובה! הבחורה הביאה זברה למסיבה! מה עוד אפשר לבקש?). בריאיון שנתנה השנה היא מספרת שבכל יום היא מקבלת הודעות מאנשים שמפצירים בה ליטול את חייה או סתם מספרים לה שהם שונאים אותה. "אני מאמינה שלהפקה הייתה דעה עלי מהיום הראשון", היא אומרת, "הם רצו שאני אהיה הנבלית בחבורה".