59 שנה לאחר מותו של ארנסט המינגוויי, אחד הסופרים הגדולים בכל הזמנים, שחתום על קלאסיקות כמו "הזקן והים", "למי צלצלו הפעמונים" ו"איים בזרם" - סיפור קצר חדש ולא מוכר שלו בשם "רדיפה כאושר" (Pursuit As Happiness) פורסם במגזין "הניו יורקר". הסיפור האוטוביוגרפי עוקב אחר מסע הדיג של הסופר בחיפוש אחר "דג החנית הגדול ביותר שאי פעם שחה באוקיינוס".
2 צפייה בגלריה
ארנסט המינגוויי
ארנסט המינגוויי
סיפורים על הנאה ואושר מדיג. ארנסט המינגוויי
(AP Images)
נכדו של הסופר זוכה הנובל והפוליצר, שון המינגוויי, סיפר ל"ניו יורקר" כי מצא את הסיפור בספריית מוזיאון ג'ון פ' קנדי בבוסטון, בחיפושיו אחר חומרים למהדורה החדשה של הספר "הזקן והים". "הסיפור נכתב בכתב ידו של סבי", סיפר, "הופתעתי והתרגשתי למצוא אותו וחשבתי שיהיה נפלא להוסיף אותו למהדורה החדשה של הספר".
הנכד מעריך כי הסיפור נכתב בין 1936 ל-1956, ולכן לא ברור אם הקדים את "הזקן והים", שיצא לאור ב-1951, או נכתב בעקבותיו. הוא נימק את הבחירה לצרף אותו למהדורה החדשה בדמיון וההדהוד בין שתי היצירות. "סבי כתב זיכרונות רבים על מסעות הדיג שלו בקובה, וקשה לומר מה מתוך הכתבים הוא אוטוביוגרפי ומה פרי דמיונו. אני מניח שגם כאן מדובר בשילוב של השניים".
לסיפור לא היה שם ומי שנתן לו את שמו החדש הוא דודו פטריק, בנו של המינגווי. "השם הולם את הסיפור, כי ברור שהוא לא עוסק רק בדיג של דגי חנית – אלא בהנאה שבפעולה הזאת ובאושר שהיא מביאה".
2 צפייה בגלריה
עטיפת "הזקן והים"
עטיפת "הזקן והים"
עטיפת "הזקן והים"
(עטיפת הספר)