יותר מ-24 שנים אחרי ששודר הפרק האחרון בסיטקום האהוב "הנסיך המדליק מבל אייר", התאחד צוות השחקנים למפגש מרגש בהובלתו של וויל סמית'. המפגש - שצולם עבור ספיישל ששודר אמש (ד') בשירות הסטרימינג HBO מקס, שאינו זמין בישראל - התנהל בסט של "הנסיך המדליק", ששוחזר לפרטי פרטיו עבור האירוע.
צפו בטריילר לפרק האיחוד של "הנסיך המדליק מבל אייר"
במהלכו, סיפרו סמית' ויתר חברי הקאסט - טטיאנה עלי (אשלי), קארין פרסונס (הילארי), ג'וזף מרסל (ג'פרי), דפני מקסל ריד (דודה ויויאן) ואלפונסו ריביירו (קרלטון) - על חוויותיהם במהלך שש עונותיה של הסדרה, מ-1990 ועד 1996. בין היתר, נזכרו באהבה ובעצב בעבודה לצד השחקן המנוח ג'יימס אייברי, אשר גילם את הדוד פיל והלך לעולמו ב-2013, ודנו בחשיבות התרבותית של הסדרה, ששמה לעצמה מטרה להציג את חיי הקהילה השחורה באופן החותר תחת הסטריאוטיפים שהיו נהוגים עד אז. "מתחת לקומדיה, מתחת לבדיחות, היו רעיונות רבי עוצמה", סיפר סמית', "וזה רלוונטי היום כשם שזה היה לפני 30 שנה, למרבה הצער".
3 צפייה בגלריה
מתוך פרק האיחוד
מתוך פרק האיחוד
הוברט וסמית', מתוך פרק האיחוד
(צילום: HBO Max)
3 צפייה בגלריה
מתוך פרק האיחוד
מתוך פרק האיחוד
כוכבי "הנסיך המדליק מבל אייר", מתוך פרק האיחוד
(צילום: HBO Max)
אך הדרמה המרכזית של האיחוד התחוללה במפגש הפרטני של סמית' עם השחקנית ג'נט הוברט, שגילמה בסדרה את הדודה ויויאן אך פוטרה והוחלפה בשחקנית אחרת, דפני מקסוול ריד, אחרי שלוש עונות. כשנשאלו על כך במשך השנים, לא חסכו סמית' והוברט את שבטם זה מזו. "אני יכול לומר באופן ישיר כי ג'נט הוברט רצתה שהתוכנית תהיה 'הדודה ויו מבל אייר'", אמר סמית' בריאיון לתוכנית רדיו ב-1993, "היא כועסת עכשיו, אבל היא תמיד כועסת. עבורה אני האנטיכרייסט". הוברט, מצידה, דחתה בשאט נפש כל רעיון למפגש איחוד, כפי שסיפרה לאתר TMZ ב-2011. "לעולם לא יהיה איחוד מכיוון שלעולם לא אעשה משהו עם אידיוט כמו סמית'. הוא עדיין אגו-מניאק ועדיין לא התבגר. רעיון האיחוד לעולם לא יקרה בימי חיי, אלא אם תהיה התנצלות, אבל הוא לא מכיר את המילה".
3 צפייה בגלריה
הקאסט המקורי של "הנסיך המדליק מבל אייר"
הקאסט המקורי של "הנסיך המדליק מבל אייר"
הקאסט המקורי של "הנסיך המדליק מבל אייר"
ובכל זאת האיחוד קרה, ובמהלך הפגישה ביניהם, סיפרה הוברט על הניכור שחשה בסט ועל הבעיות המשפחתיות שעברה באותה העת. היא הייתה בהיריון, עם בעל מובטל, וסירובה לקבל את החוזה החדש והמקוצץ שהציעה לה הפקת התוכנית אחרי העונה השלישית, הובילה לעזיבתה. "לא הייתי לא-מקצועית על הסט", סיפרה הוברט, "אלא שפשוט הפסקתי לדבר עם כולם כי לא ידעתי על מי לסמוך". לסמית' אמרה הוברט כי נאמר לה שהוא היה מי שעומד מאחורי הדחתה מהתוכנית, לאחר שהגדיר אותה כ"קשה". "לקחת הכל ממני באמצעות המילים שלך", המשיכה, "מילים יכולות להרוג. איבדתי הכל. המוניטין שלי, הכל. המילים הללו, לכנות אישה שחורה בהוליווד 'קשה', זאת נשיקת מוות". בתגובה, הודה סמית' להוברט על כך ששבה אל חייו. "האדם שאני רוצה להיות הוא מישהו שמגן עליך", אמר לה, "לא מישהו שמשלח בך את הכלבים".