אחרי שמונה שנות כהונה בבית הלבן, הזוג אובמה מעביר את האג'נדה שלו לבמה פופולרית לא פחות – נטפליקס. המטרה: להקנות לילדי האומה האמריקנית, שאחוז גבוה למדי מהם כבר סובל מהשמנת יתר, הרגלי אכילה בריאים. האמצעי: ואפל ומוצ'י, שתי בובות שמובילות סדרת ילדים בנושא גישה בריאה למזון, שעלתה אתמול (ג') בנטפליקס. נכון, חברת ההפקה של הזוג הנשיאותי בדימוס, Higher Ground, כבר הוציאה כמה תוצרי-דוקו מוערכים במסגרת חוזה המיליונים שלה עם מפלצת הסטרימינג, אבל זאת הסדרה המתוסרטת הראשונה שרואה זמן מסך, וקחו את המילה שלי, גם אם נוציא מהמשוואה את העובדה שוואפל ומוצ'י עובדים עכשיו בחנות הירקות האורבנית של מישל אובמה, האישה המדהימה ביקום, יש לכם לא מעט סיבות נוספות לקנא בהם.
"ואפל ומוצ'י" – טריילר
(באדיבות נטפליקס)
נתחיל בזה שוואפל והחבר הקטן שלה, מוצ'י, התארגנו על עגלת סופר קסומה שמטיסה אותם לשתיים-שלוש מדינות בכל פרק, עניין שימושי מאוד בימים שבהם נתב"ג יוצא מכלל שימוש. מעבר לזה הן פוגשות שפים מפורסמים מכל העולם, טועמות מנות שמבושלות במיוחד עבורן, וכמובן לומדות הכול על המקור ועל ההרכב של האוכל שלנו, בעשרה פרקים שכל אחד מהם עוסק במזון בסיסי אחר. מבחינת התוכן "ואפל ומוצ'י" היא המשך טבעי של ימי החדר הסגלגל של הזוג הנשיאותי. מישל אובמה הובילה בזמנו את קמפיין Let’s Move, שקידם תפריט מגוון יותר לארוחות צהריים בבתי ספר וגם ברק אובמה תרם את חלקו בכמה תוכניות ילדים בנושא. עכשיו הם מביאים את הסוואג שלהם לטלוויזיה, וחייבים להודות - הם יודעים מה הם עושים, ברמה הזאת שרוב הסיכויים שתזילו דמעה נרגשת כבר בטריילר.
3 צפייה בגלריה
מתוך "ואפל ומוצ'י"
מתוך "ואפל ומוצ'י"
רוב הסיכויים שתזילו דמעה כבר בטריילר. מתוך "ואפל ומוצ'י"
(צילום: באדיבות נטפליקס)
"ואפל ומוצ'י" (שנקראה במקור "Listen to Your Vegetables and Eat Your Parents", וריאציה על המשפט החינוכי השגור), מכילה את כל האלמנטים שאמורים לקסום לקהל צעיר וגם מבוגר. למען האמת, היא מכילה המון אלמנטים שהיו עלולים בקלות ליצור תחושה של עומס אלמלא היו מלבבים כל כך. הרשימה כוללת את המסעות של ואפל ומוצ'י ברחבי העולם, קטעי אנימציה שממחישים את הטעמים השונים, סלבריטאים בתפקידי משנה או סתם מתארחים, ילדים מרחבי העולם שתורמים את דעתם הצנועה בנושא מזון וקטעי הקישור שמתרחשים בירקנייה של מיסיז אובמה. 25 דקות של תיזוז צבעוני הן אולי קצת יותר מדי עבור קהל היעד הצעיר (ואולי לא? אולי זה הקצב שבו העולם שלהם מתנהל?), אבל "ואפל ומוצ'י" מחפה על הדחיסות עם בובות שובות לב, תסריט מצחיק ומודע לעצמו (שמופקדים עליו היוצרים של "היסטוריה שיכורה" המצוינת מהקומדי סנטרל), השקעה ניכרת בגזרת האינפורמציה - התכנים באמת מעניינים - וכמובן הכריזמה הבלתי נגמרת של אובמה עצמה.
3 צפייה בגלריה
מתוך "ואפל ומוצ'י"
מתוך "ואפל ומוצ'י"
כריזמה בלתי נגמרת. אובמה וזאק גליפינאקיס מתוך "ואפל ומוצ'י"
(צילום: באדיבות נטפליקס)
כמובן ש"ואפל ומוצ'י" מתאימה את עצמה לרוחה של נטפליקס, שבאופן פלאי הולמת גם את האג'נדות של האובמה'ז. לצד הרגלי האכילה הבריאה והדילוגים הבינלאומיים, שבטח מביאים את אחראי הגיוון האתני בחברה לאושר אורגזמטי, אפשר למצוא אזכורים לילדים עם צרכים מיוחדים, שף שמלמד את ואפל ומוצ'י שמותר גם לטעות פה ושם ואפילו רפרור עדין להיסטוריה של העבדות (אבל אף מילה על השאלה אם התרנגולת מעוניינת לתרום לנו את הביצים שלה, עד כאן). חלק מהאלמנטים נועדו בבירור לקרוץ לקהל מבוגר – הופעות סלבס (ג'ק בלאק, סיה, הראפר קומון ואפילו ליונל ריצ'י בפינאלה, רשימה חלקית מאוד - ועוד לא דיברנו על השפים המפורסמים) ופה ושם קצת פאנצ'ים שבטח עוברים מעל הראש של קהל היעד הצעיר. מצד שני, מאוד ייתכן שעוד לא מאוחר לחנך גם את הדור הבוגר.
3 צפייה בגלריה
מתוך "ואפל ומוצ'י"
מתוך "ואפל ומוצ'י"
אלמנטים שנועדו לקרוץ לקהל המבוגר. ג'ק בלאק מתוך "ואפל ומוצ'י"
(צילום: באדיבות נטפליקס)
מאחר שהם כבר לא נשיאי המעצמה הגדולה בעולם, אין ב"ואפל ומוצ'י" (שאפשר למצוא בנטפליקס גם עם דיבוב לעברית) התייחסות לעובדה שמזון טרי הפך יקר הרבה יותר ממזון מעובד, ושצריכתו היא לעיתים סוג של מותרות עבור אוכלוסייה מסוימת. מאז שפינו את הבית הלבן לטובת טראמפ זאת כבר לא הבעיה שלהם. אבל זאת כבר כמעט קטנוניות. לזכותם ייאמר שהם בהחלט מנצלים את המנדט המסחרי שלהם לעשיית טוב שגם עשוי היטב – "ואפל ומוצ'י" היא סדרת ילדים מקסימה וכובשת שתשמחו להניח את הילדים שלכם מולה בזמן שאתם עובדים בזום. ומעבר לזה, כל דבר שיחזיר את מישל אובמה לקדמת הבמה הוא סוג של בונוס. גו ואפל, גו מוצ'י.