עם הכניסה ליום החמישי במלחמת חרבות ברזל, שבה על פי ההערכות נרצחו ונפלו כ-1,200 ישראלים, נפצעו אלפים ורבים נחטפו לרצועת עזה, כוכבי הוליווד ותעשיית הבידור בעולם ממשיכים להביע את תמיכתם בישראל ברשתות החברתיות.
1 צפייה בגלריה
ברברה סטרייסנד
ברברה סטרייסנד
ברברה סטרייסנד
(צילום: AP)
"מאז ששמעתי על המתקפה המזעזעת על ישראל, שבה אזרחים חפים מפשע נלקחו כבני ערובה, אני מזועזעת ומעורערת. המתקפה הזו אכזרית ללא שמץ אנושיות או חמלה", כתבה השחקנית ברברה סטרייסנד אמש (ג') ב-X (טוויטר לשעבר) והביעה את תמיכתה.
"אין מילים לתאר את הטירוף של ההתרחשויות ואת העצב שזה הגיע למצב הזה... אני באבל עם כל האימהות והאבות שאיבדו את ילדיהם. עלינו לקוות ולהתפלל לשובם בבטחה של כל השבויים". עוד הוסיפה סטרייסנד כי היא תומכת בקרן החירום למען ישראל מטעם הפדרציה היהודית בלוס אנג'לס, וצירפה לינק שבו ניתן לתרום.
לכתבות נוספות בנושא:
השחקנית האמריקאית-יהודיה פראן דרשר, שמשמשת גם כנשיאת SAG-AFTRA, כתבה: "אני מאמינה באנושיות! בבקשה תפסיקו את האלימות. בהתחלה היו אלה קורבנות המלחמה התמימים באוקראינה ועכשיו בישראל?", כתבה, "מתי זה ייגמר?שמרו בליבכם חסד, אהבה ואמפתיה. מלחמה היא לא התשובה. מתפללת עבור קורבנות המלחמה. זו אימה. בכל יום אם כולנו יכולים להתאמץ יותר להראות אהבה וחסד לאחרים, נוכל לשנות את העולם והקורבנות התמימים המסכנים האלה לא ימותו לשווא. שכולנו נהיה יותר אמפתיים. הדלאי לאמה אמר, "שלום עולמי אינו עולם ללא בעיות, אלא עולם שבו אנו מחויבים לפתור את הבעיות שלנו בדרכי שלום".
"כאימא, אני מתקשה למצוא מילים להביע את הייאוש והזעם שלי על הרצח והחטיפה האכזרית של יהודים בישראל בימים האחרונים", כתבה השחקנית ריס וויתרספון. "אנו עדים לחלקיה האפלים ביותר של האנושות. כשהקונפליקט הזה מתגבר, אני מתפללת עבור המשפחות שמתמודדות יום-יום עם הזוועה הבלתי ניתנת לתיאור. אני מתפללת לשלום ולסופו של החושך הזה. אני מתפללת שהחלקים הטובים יותר באנושות שלנו ינצחו. עכשיו, כשאני אוספת מידע על משאבים שיוכלו לסייע ולהרגיע - אחלוק עוד בהמשך עם כולכם. בבקשה שאלוהים יעזור לנו למצוא את הדרך שלנו".
גם המפיק המוזיקלי והדי ג'יי הבריטי והיהודי מארק רונסון שיתף בעמוד האינסטגרם שלו דברי תמיכה והזדהות עם ישראל. "בערב שישי הלכתי לדרשות של שבת ושל החג היהודי סוכות. נענעתי את הלולב בשביל לשלוח ברכה לבריאה כולה. התעוררתי בבוקר למחרת לסרטונים ותמונות של ההרס האכזרי והמרושע ביותר שניתן לדמיין שמבוצע נגד אנשים שחוגגים את אותה שבת ואותו חג, זה היה יותר ממזעזע. אני עצוב ונחרד ממעשי האלימות הברברית שחמאס ביצע נגד העם שלי", כתב.
עוד הוסיף רונסון כי הוא "עצוב ונחרד באותה מידה גם מההסלמה של מעגל האלימות שייפגע לא רק בישראלים, אלא גם במיליוני פלסטינים שנשללו מהם זכויות בסיסיות במשך זמן כה רב. אני גם מזועזע ומדוכא מרמת האנטישמיות שמשתוללות כעת ברחבי הרשת ומחוצה לה.
"אני מרגיש שאני לא מסוגל ושאין לי את הידע הנדרש בנושא כדי להעביר ביקרות על מצב שהוא מורכב ונמצא במרחק של יותר מ-8,000 קילומטרים מהמקום שבו אני גר, ושבו הסיכון הוא לא מקצועי או חברתי - אלא עניין של חיים או מוות", הדגיש, "ועדיין אני מתאבל על העם שלי, ועל הקורבנות ומשפחותיהם בשני הצדדים בסיטואציה האיומה והבלתי תתואר הזו".
גם זמר הארנ'בי האמריקאי אשר, שיתף עם 11.4 מיליון עוקביו באינסטגרם דברי תמיכה בישראל. לאחר ששיתף בסטורי תמונה של אגרוף בצבעי דגל ישראל, כתב: "אני מתפלל לשלום בעולם בשעה קשה זו. יש דיווחים כרגע על למעלה מ-1,000 אנשים חפים מפשע שנרצחו. ככל שיותר תמונות של גברים, נשים וילדים משוחררות לעולם, אני יותר מזועזע. קדושת החיים לעולם לא צריכה להיות מוטלת בספק... לעולם לא אמור להיות דיון סביב תוקפה, הנושא כאן הוא האנושיות שלנו.
"מוזיקה תמיד איחדה אנשים וקירבה ביניהם, והידיעה שאנשים מלאי שנאה השתמשו בכוחה של המוזיקה כרקע לביצוע מעשים כה מרושעים זעזעה אותי עד עמקי נשמתי, הידיעה שזה העולם שאנו חיים בו עכשיו. ליבי ותפילותיי יוצאים לקרוביהם של הקורבנות של הפשע המחריד הזה. אנחנו כבני אדם חייבים להתנגד ביחד לכל פעולות השנאה מכל סוג שהוא". את דבריו הוא חתם בקביעה כי "זוהי אינה הצהרה פוליטית", זאת לאחר שקודם לכן פרסם פוסט תמיכה שאותו מחק.
סלאש, הגיטריסט המוביל של להקת גאנז אנד רוזס שיתף פוסט תמיכה של הוועד היהודי-אמריקאי שבו נכתב "עומדים עם ישראל".
השחקנית לינדה קרטר, שגילמה את וונדר וומן בסדרת הטלוויזיה המקורית, שיתפה גם היא פוסט הסברתי, על גביו הוסיפה במילותיה, "זה מה שעשה חמאס. משמעות הביטוי לעולם לא שוב היא להתנגד לטרור הזה".
הנ"ל מצטרפים לשורה ארוכה של מפורסמים שהביעו את תמיכת בישראל בימים האחרונים, בהם ג'רי סיינפלד, שכתב ל-1.3 מיליון עוקביו באינסטגרם: "הלב שלי נשבר מההתקפות ומהזוועות האלה, אבל אנחנו עם חזק מאוד גם בליבנו וגם בראשנו. אנחנו מאמינים בצדק, חופש ושוויון. אנחנו שורדים ופורחים לא משנה מה. תמיד אעמוד לצד ישראל ולצד העם היהודי".
גם מחברת ספרי "הארי פוטר", ג'יי. קיי רולינג, כתבה ב-X על רצח אכזרי של תינוקות בעוטף עזה: "עכשיו נראה את אלו שהצדיקו אונס, רצח ועינויים מצדיקים גם את זה". עוד הביעו את תמיכתם מדונה ומנהלה הישראלי גיא עוזרי, גל גדות, נטלי פורטמן, קריס ג'נר, קייטלין ג'נר ועוד.
בין הכוכבים הנוספים שהביעו את תמיכתם בישראל היה אפשר למצוא גם את הקומיקאית איימי שומר, דברה מסינג ("וויל וגרייס") והשחקן והקומיקאי האמריקאי מייקל רפפורט, ששיתפו את עוקביהם בפוסטים שמסבירים את המצב, כמו גם ג'יימי לי קרטיס ("האלווין"), מארק האמיל ("מלחמת הכוכבים"), כוכבת "בוורלי הילס 90210" שאנן דוהרטי, הדוגמנית סופיה ריצ'י, שרה מישל גלר ("באפי ציידת הערפדים"), נואה שנאפ ("דברים מוזרים"), כוכב "חברים" דייויד שווימר, קלואי קרדשיאן, כוכבת "יומני הערפד" נינה דוברב, הזמר אדם למברט, קייט וולש ("האנטומיה של גריי"), השחקנית מישל טרכנטברג ("אחת שיודעת"), השחקנית אשלי טיסדייל ("היי סקול מיוזיקל") ועוד ששיתפו סרטונים של המתרחש בישראל ופרסמו מחדש פוסטי הסברה.
פורסם לראשונה: 10:59, 11.10.23