השחקן הוותיק המוכר ביותר בזכות תפקידיו בסדרה "ווקר" ובסרט "מת לחיות", הלך לעולמו בגיל 66. את הידיעה על מותו אישרה הצהרה מאת אוניברסיטת נוואדה שבלאס וגאס, שם עבד כמרצה לקולנוע ותיאטרון. בזמן זה אין פרטים נוספים על מותו.
3 צפייה בגלריה
קלרנס גיליארד ג'וניור
קלרנס גיליארד ג'וניור
קלרנס גיליארד ג'וניור
(Newsmakers/ Gettimages)
"פרופסור גיליארד היה קרן של אור ועוצמה לכל מי שסביבו", אמרה ראשת החוג לקולנוע, התר אדיסון. "בכל פעם ששאלו אותו מה שלומו הוא היה עונה 'מבורך', אבל אנחנו אלה שבורכנו בלהיות קולגות ותלמידים שלו במשך שנים רבות. אוהבים אותך, ונתגעגע מאוד".
גיליארד נולד ב-24 בדצמבר 1955, בוושינגטון. כילד, נדד עם משפחתו בין בסיסי חיל האוויר ברחבי ארצות הברית עד שמשפחתו השתקעה בקליפורניה. לאחר שנה של הכשרה כצוער בחיל האוויר, הוא המשיך ללימודים גבוהים וקיבל תואר ראשון במשחק מאוניברסיטת קליפורניה בדומינגוז הילס.
3 צפייה בגלריה
וויל סמית ב"דיילי שואו"
וויל סמית ב"דיילי שואו"
יד ימינו של צ'אק נוריס בסדרת האקשן הוותיקה
(צילום מסך מתוך "ווקר")
קריירת המשחק שלו החלה לפרוח בשנות ה-80 כאשר שיחק את דמותו של סאן דאון בסרט המצליח "אהבה בשחקים" ולאחר מכן שיחק את הטרוריסט גאון המחשבים תיאו בסרט "מת לחיות". ב-1989 קיבל תפקיד קבוע בסדרה "מטלוק" כקונראד מק'מאסטרס - חוקר פרטי. גיליארד עזב את הסדרה ב-1993 לטובת תפקיד גדול יותר: ג'ימי טרייווט, יד ימינו של של צ'אק נוריס בסדרת האקשן "ווקר" ב-CBS, שבה שיחק עד שהסתיימה ב-2001.
3 צפייה בגלריה
וויל סמית ב"דיילי שואו"
וויל סמית ב"דיילי שואו"
טרוריסט גאון מחשבים ב"מת לחיות"
(צילום מסך מתוך "מת לחיות")
גיליארד שב לאקדמיה ב-2006 והחל לעבוד כמרצה באוניברסיטת נוואדה. הוא הותיר אחריו את אשתו מנישואיו השניים, אלנה גיליארד, לה נישא ב-2001.