בעקבות הביקורת שספג בשל הסכמתו להשיא משואה בטקס יום העצמאות הקרוב, עברי לידר מגיב ומגן על החלטתו.
1 צפייה בגלריה
שיק שוק
שיק שוק
עברי לידר
(צילום: אמיר מאירי)
"אני, שעמדתי על הבמה בהפגנת המחאה הראשונה בכיכר הבימה ועמדתי גם על הבמה בקפלן ובכיכר החטופים, הגבתי על אמירות חשוכות של חלק מחברי הממשלה הזו - החלטתי לקבל את ההצעה להשיא את המשואה", כתב לידר בפוסט שפרסם ברשתות החברתיות, "אני שלם עם ההחלטה הזו על אף מורכבותה ויחד עם זאת אני מבין ומכיל את הביקורת עליה.
"השנה היא לא שנה רגילה", המשיך לידר, "אלו יהיו ימי זיכרון ועצמאות מהקשים שידענו, בעלי מורכבות כבדה וקשה לכולנו. אבל גם ברגע הזה, אנחנו מוכרחים להילחם על הטוב. אני מבין עכשיו יותר מתמיד שהמושג הזה, 'לתפארת מדינת ישראל', נוכח וחזק בחיינו בזכותם יותר מתמיד ובמיוחד עכשיו, אסור לנו לוותר עליו.
"אז אנחנו צריכים להיות אלו שמשיאים את המשואה. עד שהחטופים ישובו אלינו, עד שאחרון החיילים יחזור הביתה. עד שיהיה פה טוב יותר. לתפארת האנשים שעשו ועושים את הכי טוב שאפשר ולמרות הכל, נלחמים על המקום שלנו כאן. ולתפארת עם ישראל".
בשבוע האחרון, מאז שהוכרז כאחד ממשיאי המשואה השנה יחד עם האמנים רביב כנר וחיים אוליאל, לצד אישים אחרים שנבחרו, מצא עצמו לידר במרכזה של סערה כשרבים קראו לו לוותר על הכבוד בשנה קשה זו. בין היתר, גם חברתו דנה אינטרנשיונל קראה לו לוותר על הדלקת המשואה, באומרה "כשהאחים שלנו נמקים במנהרות חשוכות, אנחנו לא ממשיכים כרגיל. כשיחזרו נדליק ביחד אור גדול...לא מגיע לחטופים להציץ בך בעיניים קשורות מדליק משואה. תן להם לפחות לדעת שעברי לידר לא הסכים להגיד 'לתפארת' עד שהם יהיו בבית. זה ירגש אותם".