מחאת העיריות במחירי האמנים להופעות ביום העצמאות נמשכת: גם עיריית באר שבע קובעת תקרת שכר להופעה בודדת של אמן ומודיעה רשמית - לא נשלם מעל 100 אלף שקלים לאמן.
1 צפייה בגלריה
תל אביב
תל אביב
מחאת העיריות נמשכת
(צילום: AP)
בתוך כך, אחרי שעיריית אור יהודה ויתרה על הופעה של עומר אדם בשל דרישת נציגיו לכ-300 אלף שקלים להופעה, ועיריית פתח תקווה, שחזרה בה בשל מה שהוגדר לטענתה תכנון מחדש בשל הקורונה, גם עיריית רמלה בדקה אפשרות לרכוש הופעה של עומר אדם ביום העצמאות, אולם אחרי שבדקה את זמינותו ועלויותיו, החליטה לרדת מהנושא.
לפי גורמים בעירייה לוויתור על הופעתו של אדם ברמלה אין קשר לשכר, אלא דווקא לסקר שעשו בעירייה עם התושבים, שם לפי העיריה מאור אדרי זכה במקום הראשון. לצידו של אדרי יופיע הזמר אושר כהן.
אחרי הפרסום ב-ynet על ויתורה של אור יהודה על הופעה של עומר אדם בשל העלויות הגבוהות, עיריות ברחבי הארץ החליטו לקבוע תקרת שכר להופעה בודדת של אמן. ביניהן: אשדוד שקבעה רף של 70 אלף שקלים, דימונה שקבעה סכום כולל של חגיגות עצמאות שלא יעלה על 150 אלף שקלים, וראשון לציון ונס ציונה שקבעו תקרת שכר של 80 אלף שקלים. תל אביב הודיעה כי לא תשתתף בחגיגות השכר, כפי שעשו בשנים האחרונות כשבחרו להביא אמנים מקומיים ומספר זמרים ששכרם לא יעלה על עשרות אלפי שקלים.
גם עיריית כרמיאל הודיעה רשמית על תקרת שכר לאמן בעצמאות - ותאפשר תשלום של עד 70 אלף שקלים. ראש העירייה משה קונינסקי כתב לתושבים: "ייתכן ויגיעו פחות אמנים לבמת העצמאות שלנו, אך אני בטוח שבתקופה זו תסכימו איתי כי יש לנהוג באחריות".