בשיתוף מפעל הפיס
כשהחלה פלישת המחבלים למסיבה ברעים ב-7 באוקטובר, קראו חברים ללירון ברדה ז"ל והפצירו בה לברוח יחד איתם מהמקום, אבל לירון סירבה בתוקף. לירון נותרה בשטח והעניקה לחוגגים רבים שנפצעו במקום עזרה ראשונה ומצילת חיים. שם, במקום בו תפקדה כגיבורה אמיתית, גם נרצחה. במשך שעתיים רצופות דיברה לירון עם הוריה, ככל שהזוועה נמשכה.
שלומי שבת נפגש עם הוריה של לירון ברדה ז"ל
אבי ואסנת, ההורים המודאגים, לא השלו את עצמם. הם החלו להבין שלא מדובר במתקפת טילים בלבד. "פתחנו חמ"ל של חברים ומשפחה בבית, התחלנו להפיץ בכל מדיה אפשרית שאולי היא ברחה", מספר אבי. "ואז מגיעה ההודעה. היא עבדה שם אז הכירו אותה וידעו מי היא. קל היה לזהות אותה וראש האבטחה שם צילם לחברה של הבן שלי כי הבן שלי לא היה מסוגל", מוסיפה אסנת בעצב.
2 צפייה בגלריה
לירון ברדה ז"ל
לירון ברדה ז"ל
לירון ברדה ז"ל
(באדיבות המשפחה)
במסגרת פרויקט "לבכות לכם", בשיתוף מפעל הפיס, הפגשנו בין המשפחות השכולות לאומנים שיקיריהם אהבו , שביצעו את השירים שנגעו בהם ושיזכירו להם אותם מתוך אמונה בכוחה של האומנות והתרבות לחזק ולרפא.
הוריה הזמינו את הזמר שלומי שבת לשיר לזכרה של לירון את השיר "יש לך". "כל מה שנאמר בשיר, זה הבת שלי. יש לה עיניים מדהימות, יש לה חיוך, יש לה גומות", אומר אבי. "זה נכתב עליה, זה שיר אהבה לבת שלי. אני שומע את השיר הזה ונשפך". "איך שאני שומעת את השיר הדמעות זולגות, השיר נותן משמעות לכל מימד שהבת שלי הייתה", מוסיפה אסנת.
2 צפייה בגלריה
לירון ברדה ושלומי שבת
לירון ברדה ושלומי שבת
לירון ברדה ז"ל ושלומי שבת
(צילומים: עוז מועלם, שאול גולן, יריב כץ)
"זה שיר שכתבנו לפני הרבה שנים, אבל מה שקורה בתקופה הנוראית הזאת זה ששירים מתחילים להתחבר, מקבלים קונוטציות אחרות", מספר שלומי שבת על מה שקרה לאחרונה לשיר "יש לך".
בשיתוף מפעל הפיס