יוצרות "פארחה" - הסרט הירדני שמציג את חיילי צה"ל כרוצחים, מגיבות לסערה ומתייחסות למה שהן מכנות "המתקפה הישראלית" בהצהרה בחשבון האינסטגרם של הסרט.
1 צפייה בגלריה
מתוך "פארחה"
מתוך "פארחה"
מתוך "פארחה"
בהצהרה שפורסמה אמש (ה') מטעם הבמאית והתסריטאית דארין ג'יי. סלאם, והמפיקות - דימה עאזר ואיה ג'ארדאנה, נטען כי "ב-48 השעות האחרונות הסרט שלנו תחת מתקפה קשה ואלימה מצד ישראל, הממשלה והתקשורת, כמו גם אנשים פרטיים ברשתות החברתיות. אנחנו מגנים בתוקף את כל ההאשמות ואת הקמפיין המנוהל נגד הסרט באתר IMDB כדי להוריד את הדירוג שלו בצורה משמעותית, את הניסיונות לעצור את הקרנת הסרט בתיאטרון סראיא ביפו ואת האיומים לבטל מנויים בנטפליקס.
"אנו מגנים גם את המתקפות וההשמצות מצד ישראלים נגד במאית הסרט, אנו לא נקל ראש באיומים הפוגעים בכל אחד מאנשי הצוות. המפיקה והבמאית של הסרט החליטה לספר את הסיפור האנושי הזה ולשתפו עם העולם. התזמון של המהלכים הללו אינו מקרי, אלא החל עם הקרנת הסרט ביפו ב-30 בנובמבר, יום לפני עלייתו לנטפליקס, ובמקביל בשיא הקמפיין השיווקי שמטרתו לקדם את הנציגות של ירדן בטקס פרסי האוסקר - וכל זה במטרה למנוע מהעולם לצפות בו.
לכתבות נוספות בנושא:
"הניסיונות הללו להשתיק את הקולות של היוצרות הערביות ולמנוע מאיתנו לספר את הסיפור ואת האמת ההיסטורית שלנו הם לא פחות מאשר פגיעה באנושיות שלנו ומנוגדים לחופש הביטוי".
בסוף ההצהרה נאמר כי על אף האיומים שספגו, היוצרים קיבלו גם אהבה והודעות תמיכה רבות ומודים לכל מי שעמד איתן בזמנים הקשים הללו. "כל המאמצים והניסיונות לצאת נגד 'פארחה' לא יניעו אותנו מהמטרה שלנו - נמשיך לשתף את הסרט כדי להגיע לכל רחבי העולם. הסרט כאן. אנחנו כאן. גזלו מאיתנו הרבה ולא ישתיקו אותנו".
כזכור, לפני מספר ימים נחשף ב-ynet כי בנטפליקס עתיד לעלות סרטה של סלאם, שבמרכז עלילתו עומדת נערה מקומית בשם פארחה שמוצאת עצמה כלואה במרתף ביתה, לאחר שאביה נועל אותה בניסיון לגונן עליה מהכוחות הישראליים הכובשים. ממקום המסתור היא חוזה בהוצאה להורג של משפחת - ובה גם התינוק הקטן, על ידי חיילי צה"ל. לאחר שנודע כי הסרט יוקרן בתיאטרון אל סראיא ביפו, שרי התרבות והאוצר קראו לשלילת תקציב התיאטרון, ופוליטקאים נוספים אף גינו את נטפליקס על שידורו.