ברוכים הבאים לצפיית הנטפליקס הבאה שלכם, קומדיה חמודה וחסרת משקל עם פרקים קצרצרים בני פחות מחצי שעה. אם תרצו, ה"אמילי בפריז" החדשה שלכם, רק שהפעם זה יותר "ג'ואן בארץ היהודים". פחות פאשניסטה משפיענית בבירה אירופית, ויותר שיקסה בלוס אנג'לס. "רק לא זה" (או בשמה הנטפליקסאי שכולו הרמה להנחתה - Nobody Wants This), היא הקומדיה הרומנטית הבאה שתחליק בגרונכם הדווי, תצחיק אתכם פה ושם, תרגיז אתכם מדי פעם, בעיקר אם אתם יהודים, ובעיקר תגרום לכם להגיד "היי, תראו, סת' כהן ו-וורוניקה מארס עושים סקס".
"רק לא זה" - טריילר
(באדיבות נטפליקס )
ג'ואן (קריסטן בל) היא אישה בעשור הרביעי לחייה שמגישה פודקאסט סקס ודייטים עם אחותה, מורגן (ג'סטין לופה הנהדרת). היא מתמחה בעיקר בליקוט של דושבאגז או סתם פסולי-יציאה שמאמללים אותה ומרחיקים אותה ממערכת יחסים בריאה, אבל משמשים חומרי גלם נהדרים לסיפורים שמדוסקסים בפודקאסט. יש להן עתיד – ספוטיפיי מעוניינת לרכוש אותן. "תשמרי את זה לפודקאסט", זה משפט שמורגן משגרת לג'ואן שוב ושוב כשהיא מקטרת על הדייט הנוכחי שלה.
3 צפייה בגלריה
מתוך:  Nobody Wants This
מתוך:  Nobody Wants This
"היי, תראו, סת' כהן ו-וורוניקה מארס עושים סקס". מתוך "רק לא זה"
(צילום: באדיבות נטפליקס)
הכול משתנה כשג'ואן פוגשת במסיבה של הסוכנת שלה את נואה (אדם ברודי), רב זוטר בקהילה די רפורמית כנראה, שאוהב את התורה ואת היהדות ואת אלוהים - אבל פחות אוהב את החברה שלו, רבקה, ולכן הוא נפרד ממנה. ג'ואן ונואה, הידוע בכינויו הרבי הלוהט, מתאהבים די מהר ומשם ואילך זה מסע מפרך ומלא מהמורות בניסיון להתגבר על המכשול הגדול מכולם, מכשול הדת. כלומר בעיקר מהצד של נואה, כי לאף אחד בצד של ג'ואן לא אכפת שנואה יהודי. אבל כמו שהוליווד אוהבת את זה, המשפחה היהודית הסגורה והקנאית לא מוכנה לקבל את חדירת הגויה הפתיינית והמופקרת אל תחום המושב, ובטח לא את מערכת היחסים שלה עם הבן האהוב. הבן עצמו צריך לג'נגל לא מעט בין הסיכוי שלו לקריירה נוצצת בתפקיד הרב הראשי הקבוע, ובין האהבה הגדולה והנצחית שאין לה שום סיכוי לקבל את הסטמפה מאלוהי היהודים.
וכך זה נמשך על פני עשרה פרקים, שמורכבים מצד אחד מדיאלוג שנון להפליא (ארין פוסטר כתבה, פחות או יותר על פי חוויות אישיות שלה עצמה), ליהוק מצוין (אם כי אפשר להתווכח על הכימיה בין ברודי לבל, לדעתי מדובר בקטסטרופה), אך גם מנוסחה מרוטשת ובנאלית שמשולה לתרדמת טלוויזיונית. לא שיש עם זה משהו רע, לפעמים המוח זקוק להורדת שאלטר, ו"רק לא זה", על דמויות המשנה המצוינות שלה (טימוטי סימונס בתפקיד אחיו של נואה, סשה; ג'קי טון בתפקיד אסתר, אשתו ומורגן, האחות של ג'ואן), מצליחה לגרום לזמן להתקדם גם אם היא לא באמת מצליחה להציע חידוש בנושא שלשמו התכנסנו.
3 צפייה בגלריה
מתוך "רק לא זה"
מתוך "רק לא זה"
מצליחה לגרום לזמן להתקדם. מתוך "רק לא זה"
(באדיבות נטפליקס)
"רק לא זה" לא מפספסת שום סטריאוטיפ בדרך לקתרזיס, וזה כולל את הנשים היהודיות ששולטות בבעלים שלהן, ביחסי האמא היהודיה והבן הנסיכי שלה, את רגשות האשם והפאסיב אגרסיב, את ההסתגרות והחשדנות כלפי הגויים. היא מצולמת נפלא, אבל אל תבנו על עקביות של הדמויות. ג'ואן מציגה את עצמה כבחורה מוזרה בלי שום סיבה נראית לעין, היא מתעקשת שפודקאסט הסקס שלה הוא -איך לא – פודקאסט העצמה נשית, שוב, בלי שום סיבה נראית לעין. נואה, ובכן, נואה הוא סת' כהן משונמך מעט, וכנראה הגבר הטורלרנטי הרגיש הסלחן והוורבלי בעולם. בעיות צצות ונפתרות עוד לפני שתספיקו להגיד גפילטע.
3 צפייה בגלריה
מתוך "רק לא זה"
מתוך "רק לא זה"
מתוך "רק לא זה"
(באדיבות נטפליקס)
"מה בית הכנסת יעשה בלעדיך?" תוהה נואה כשהוא מתבשר על פרישתו של הרב הראשי הנוכחי, "כנראה יסבול", עונה לו הרב, בגילומו של סטפן טובולובסקי, "אבל זה מה שאנחנו עושים הכי טוב". אז לא ממש תסבלו, כפי הנראה, ב"רק לא זה", אבל סביר להניח שגם התמכרות או התמסרות טוטאלית לסדרה לא עומדות על הפרק. התחזית שלי: זינוק מטאורי לצמרת הצפיות של מצעד נטפליקס, קצת באזז ברשתות ודעיכה לקראת החגים, עונה שנייה – ג'ואן מתגיירת, היא ונואה מתחתנים והיא ממציאה מתכון כשר לפרושוטו. בהצלחה לכולם.