לאחר שהראפר קניה ווסט נחסם לשימוש ברשתות החברתיות, בעקבות ציוץ שנחשד באנטישמיות, הכוכבים מגנים את דבריו.
1 צפייה בגלריה
ג'יימי לי קרטיס, קניה ווסט ודייויד שווימר
ג'יימי לי קרטיס, קניה ווסט ודייויד שווימר
"דברי השנאה של ווסט קוראים לאלימות כלפי יהודים". ג'יימי לי קרטיס, קניה ווסט ודייויד שווימר
(צילום: AP)
"קניה איים על היהודים אתמול בטוויטר והנושא עוד לא הפך טרנדי. למה בעיקר יהודים מגנים דברי שנאה כלפי יהודים? השתיקה רועמת", כתבה הקומיקאית שרה סילברמן בחשבון הטוויטר שלה.
"האנטישמיות נמצאת במגמת עלייה בעולם. היהודים מהווים רק 2.4% מאוכלוסיית ארצות הברית אך הם קורבנות של יותר מ-60% מכלל פשעי השנאה הדתיים", כתב השחקן דייויד שווימר בחשבון האינסטגרם שלו. "בין אם קניה ווסט חולה נפש ובין אם לא, אין ספק שהוא קנאי. דברי השנאה שלו קוראים לאלימות כלפי יהודים. אם אתם מפרשים את דבריו בדרך אחרת ומגנים עליו, נחשו מה? אתם גזענים. אם אנחנו לא מתייחסים למילים המפלגות, הבורות והאנטישמיות של מישהו בעמדת השפעה כמו שיש לקניה אז אנחנו שותפים למעשיו. שתיקה היא שותפות".
"משעשע איך כל ה'הוגים החופשיים והעצמאיים' תמיד דנים באותם נושאים גזעניים ואנטישמיים ישנים", כתב הזמר ג'ון לג'נד בחשבון הטוויטר שלו.
"היום הקדוש ביותר ביהדות חל בשבוע שעבר", כתבה השחקנית ג'יימי לי קרטיס. "למילים יש משמעות. איום על העם היהודי נגמר בעבר ברצח-עם. המילים שלך פוגעות ומסיתות לאלימות. אתה אבא לילדים. בבקשה תפסיק".
@todayshow “I burst into tears ... It's just abhorrent." — @jamieleecurtis reacts to #KanyeWest's antisemitic tweets. #JamieLeeCurtis #TODAYShow ♬ original sound - TODAY Show
גם ריאן טדר, סולן וואן ריפבליק שיגיעו להופעה בישראל בחודש הבא, יצא נגד הדברים בפוסט שפרסם בחשבון האינסטגרם שלו: "חשבתי הרבה איך היינו מאבדים את העשתונות שלנו בצורה קולקטיבית אם מפורסם כלשהו היה מכריז על defcon 3 כנגד אנשים שחורים או נשים, או אנשים לבנים, או אנשים אסייתים, או אנשי קהילה הלטב"קית ובגדול - כל קבוצה או גזע שהוא. אני אולי לא יכול להבין לעומק את הזעם שאמירתו האומללה של קניה מעוררת בעם היהודי, אבל כן יודע שהשתיקה מדברת בעד עצמה. אני לא יודע אם הוא נמצא בעיצומו של התקף פסיכוטי, אבל אני יודע שאני לא. אולי לו יש תירוץ, לי אין".
ביום שבת ווסט נחסם לשימוש באינסטגרם בעקבות פוסט שהעלה עליו הגולשים דיווחו כאנטישמי. לאחר שנחסם מהרשת החברתית, צייץ הראפר לראשונה בטוויטר אחרי שהחרים את הרשת החברתית במשך שנתיים. בציוץ העלה תמונה מטושטשת שלו ושל מייסד מטא (לשעבר פייסבוק, חברת האם של אינסטגרם) מארק צוקרברג, שרים קריוקי וכתב: "תראה את זה מארק, איך אתה מתכוון להעיף אותי מאינסטגרם?".
בהמשך ווסט כתב: "אתם שיחקתם איתי וניסיתם לבטל את כל מי שמתנגד לאג'נדה שלכם". לפי ארכיוני האינטרנט, באותו לילה הראפר גם צייץ איום שבו אמר שיהרוג שלושה יהודים - בריפרור למצב המוכנות של צבא ארצות הברית (defcon3).
הציוץ הוסר על ידי טוויטר והדובר של הרשת החברתית וכן הדובר של מטא, חברת האם של אינסטגרם, אמר בתחילת השבוע כי דבריו של ווסט מפרים את מדיניות החברות. הסיבה לחסימתו של הראפר מהאינסטגרם נבעה מפוסט שהעלה ווסט שבו רמז כי חברו הראפר פי דידי נשלט על ידי היהודים. כזכור, בתחילת החודש, הראפר גרם לפרובוקציה כשלבש חולצת White Lives Matter לתצוגת האופנה של המותג שלו.