המוזיקאי שמוליק בילו, חבר בלהקת חלב ודבש, הלך לעולמו היום (א') בבית החולים איכילוב בתל אביב בגיל 71. ממשפחתו נמסר כי הוא נפטר אחרי שהיה חולה ונגאל מייסוריו. לווייתו תיערך מחר בבית העלמין ברמת השרון, בשעה 12:00.
3 צפייה בגלריה
שמוליק בילו
שמוליק בילו
שמוליק בילו
בילו, שאת שירותו הצבאי עשה בלהקת גייסות השריון, היה חלק מלהקת חלב ודבש שנוסדה בסוף שנות ה-70 וייצגה את ישראל באירוויזיון 1979. הלהקה הוקמה לאחר שהשיר "הללויה" - שכתבו שמרית אור וקובי אשרת - הוצע ללהקת הכל עובר חביבי, אולם שלומית אהרון החליטה לוותר על השיר. בשל כך, הוחלט להקים את חלב ודבש במטרה לבצע את השיר בפסטיבל הזמר והפזמון - אז כללה הלהקה מלבדו גם את ראובן גבירץ, יהודה תמיר והסולנית גלי עטרי.
כזכור, ב-1979 זכתה חלב ודבש באירוויזיון שהתרחש בירושלים אחרי ניצחון "אבניבי" בשנה שלפני כן. "הללויה", שסיפק לישראל את ניצחונה השני בתחרות הזמר הגדולה בעולם, הפך להצלחה במדינות רבות ואף הוכתר בישראל כשיר השנה בתחנות הרדיו. "תארי לך, קליף ריצ'רד ואני מתאפרים באותו חדר איפור לפני הופעת טלוויזיה. הוא - שהיה אליל שלי מאז ילדותי!", אמר בילו בריאיון ל"ידיעות אחרונות" ב-1980, כשסיפר על הופעותיהם בעולם.
3 צפייה בגלריה
שמוליק בילו ונעמי פולני
שמוליק בילו ונעמי פולני
שמוליק בילו ונעמי פולני
(צילום: שאול גולן)
לאחר ההצלחה באירוויזיון, הוציאה הלהקה את אלבומה הראשון - "גלי עטרי וחלב ודבש". בין שיריו נמנים "גלגל ענק", "שמש אדומה", "קסם הלילה" ו"דרך ארוכה" - שהוקלט לפסקול הסרט "דיזנגוף 99". האלבום כלל גם שירים באנגלית במטרה לפרוץ לשוק העולמי, והוא הופץ בעולם בשם Milk & Honey with Gali.
עד מהרה נולד סכסוך מתוקשר בין חברי חלב ודבש לעטרי, ולקראת אלבומם השני היא עזבה את הלהקה ובמקומה הצטרפה לאה לופטין כסולנית. האלבום, "חלב ודבש 2", כלל הן שירים בקולה של עטרי והן שירים בקולה של לופטין, והלהיט הגדול ביותר ממנו הוא השיר "אולי עוד קיץ". לאחר ניסיון נוסף להגיע לאירוויזיון, ולאחר פרישתה של לופטין ב-1983, ניסו השלושה להמשיך ולהקליט, אך כשנה לאחר מכן התפרקו סופית ופצחו בקריירות עצמאיות.
3 צפייה בגלריה
שמוליק בילו ולהקת חלב ודבש
שמוליק בילו ולהקת חלב ודבש
שמוליק בילו ולהקת חלב ודבש
(צילום: צביקה טישלר)
לאורך השנים השתתף בילו במספר פרויקטים; הוא לקח חלק במופע "הלהקות חוזרות", שנולד כמחווה לבמאי דני ליטאי והשתתפו בו לצידו גם משה דץ, אבי דור, עירית ענבי, אופירה יוספי ועוד. במרוצת השנים גם הפיק בפועל משדרים של טקס מלכת היופי של ישראל, ובנוסף, לקח חלק באיחודים שונים של להקת חלב ודבש בשנות האלפיים ובשנות ה-90, כשב-1989 אף השתתפה הלהקה בפעם השלישית בקדם אירוויזיון, עם השיר "אני מאמין".