15 שנים אחרי שהופיעו יחד לאחרונה, האחים נואל וליאם גלאגר יתאחדו במסגרת ההרכב שלהם אואזיס ויופיעו באיצטדיון וומבלי - כך לפי מספר כתבות ודיווחים שהופיעו בשבוע האחרון בתקשורת הבריטית.
2 צפייה בגלריה
הקץ לנשק? ליאם (משמאל) ונואל גלאגר
הקץ לנשק? ליאם (משמאל) ונואל גלאגר
הקץ לנשק? ליאם (משמאל) ונואל גלאגר
(צילום: gettyimages)
אתמול (שבת) פורסם בסאנדיי טיימס ובאינדיפנדנט הבריטיים כי גוברת ההערכה לפיה האחים גלאגר התפייסו, אחרי שנים של ריב מתוקשר בין השניים - וכי הם צפויים להופיע יחד בוומבלי למשך עשר הופעות. בתגובה לגולש שהגיב על העניין ב-X, ליאם גלאגר ענה: "נראה אותך בשורה הראשונה".
לפי שמועות נוספות, אואזיס נקבעו כהרכב המוביל בפסטיבל גלסטונברי 2025 - 30 שנה אחרי צאת אלבומם השני What's the Story) Morning Glory)? אשר הפך אותם לכוכבי-על בינלאומיים. בימים אלו חוגג אלבומה הראשון של אואזיס, Definitely Maybe, שלושים שנה לצאתו.
רמז נוסף לפיוס בין ליאם ונואל ניתן בחמישי האחרון, כשבסרטון וידאו שצולם לרגל חגיגות ה-30 לאלבומה הראשון של הלהקה נואל החמיא לליאם -שלא כהרגלו. "כששרתי שיר, זה נשמע טוב", אמר בסרטון, "כשהוא שר אותו - זה נשמע מעולה...אני לא יכול לשיר את הלהיטים שלנו, אין לי את אותו אטיטיוד שיש לו. אולי הקול שלי הוא חצי גינס ביום שלישי - וזה בסדר. הקול של ליאם הוא עשרה שוטים של טקילה ביום שישי".
אואזיס, ממובילות גל הבריט-פופ שסחף את העולם בשנות ה-90 ומהלהקות המצליחות ביותר בכל הזמנים, מכרה מעל 70 מיליון אלבומים במהלך 18 שנות קיומה, ושברה שיאים של נוכחות בהופעותיה. אולם במהלך כל הדרך התגלעו סכסוכים וחיכוכים בין האחים גלאגר, ילידי מנצ'סטר. נואל, הבכור, היה כותב השירים העיקרי של הלהקה ומלחינם - ולפיכך אחז בכוח הרב ביותר בכל הנוגע לקבלת החלטות אמנותיות ומסחריות, ואף אסף לכיסו את מרבית התמלוגים על המוזיקה שיצר, למגינת לבו של אחיו הצעיר ליאם.
2 צפייה בגלריה
אואזיס
אואזיס
בין גינס לטקילה. אואזיס
(צילום: AP)
ב-2009 הכל התפרק. "בעצב מסוים ובהקלה גדולה אני מודיע לכם שעזבתי את אואזיס הלילה. פשוט לא יכולתי להמשיך לעבוד עם ליאם אפילו יום אחד נוסף", מסר נואל למעריצי הלהקה. לאחר מכן, פנה נואל לקריירת סולו מצליחה למדי, אולם רחוק מההצלחה שרשם בימי השיא של אואזיס. בתחילת שנות העשרה ליאם היה חבר בלהקה שהקים בשם Beady Eye, אולם זכה להצלחה משמעותית יותר רק כשהחל לשחרר אלבומי סולו ב-2017.