האמת היא ששאלנו את עצמנו אם לפרסם את המדור החודש. את מדור המלצות הסדרות של אוקטובר, מן הסתם, כתבנו ופרסמנו לפני שהתהפך עלינו עולמנו, לפני שמתקפת חמאס טלטלה וזעזעה את המדינה כולה, משליכה אותנו לתהומות של הלם, חרדה, דיכאון ואי-ודאות. איך אפשר בכלל לחשוב על צפייה בטלוויזיה, לפחות בכל מה שאיננו אקטואליה וחדשות?
9 צפייה בגלריה
מתוך "פארגו", "הכתר", "כל האור שאיננו רואים"
מתוך "פארגו", "הכתר", "כל האור שאיננו רואים"
מתוך "פארגו", "הכתר", "כל האור שאיננו רואים"
(צילום: באדיבות HOT, נטפליקס)
ובכל זאת המלצות הצפייה שלנו לפניכם, והסיבה היא שעבור רבים, ההיפך הוא הנכון. מנת האסקפיזם הקטנה הזו של סוף היום היא עניין קריטי, הישרדותי ממש, שמאפשרת להם לתפקד בשאר היממה - לעבוד כי גם בימים טרופים אלו צריך להתפרנס, לטפל בילדים שתקועים בבית, להתנדב עבור ניצולי הטבח והמפונים, לגייס ציוד עבור החיילים וכל יתר המשימות הרבות שניצבות בפנינו כיום. עבור רבים, השעה וקצת הללו שהם מצליחים לגנוב איכשהו, בכל הטירוף, מול המסך - הם זקוקים לה כמו אוויר לנשימה. לא רק כדי לנקות את הראש, אלא לנקות את הנפש. אז אספנו את הסדרות הבולטות של נובמבר 2023, כדי שיעניקו את המזור הזה למי שזקוק לו. לכולנו.

כל האור שאיננו רואים (All the light we cannot see)

מתי ואיפה: 2 בנובמבר, נטפליקס.
מה הסיפור: סדרה בארבעה פרקים המבוססת על הרומן זוכה הפוליצר של הסופר האמריקאי אנתוני דואר מ-2014. העלילה משלבת בין סיפוריהן של שתי דמויות, שבסופו של דבר משתלבים: נערה צרפתייה עיוורת שנמלטת עם אביה מפריז הכבושה בימי מלחמת העולם השנייה, כשבאמתחתם יהלום אגדי שהבריחו ממוזיאון, וחייל גרמני צעיר המוצא את עצמו נשלח לתור את אירופה עם יחידה סודית שאמונה על חיסול אותות רדיו של האויב.
כל האור שאיננו רואים - טריילר
(באדיבות נטפליקס)
מי בפנים: את הסדרה יצר סטיבן נייט מתהילת "כנופיית ברמינגהם", וביים שון לוי מתהילת "דברים מוזרים" (הוא נמנה על מפיקיה וכותביה, וביים כמה מפרקיה הבולטים). בשחקנים תמצאו שמות כמו יו לורי ("האוס") ומארק רפאלו ("הילדים בסדר", "הענק הירוק"), לצד שחקנים אנונימיים יותר בתפקידים הראשיים - אריה מיה לוברטי ולואיס הופמן (שהפציע ב"אפל").

בלתי מנוצח - עונה 2 (Invincible)

מתי ואיפה: 3 בנובמבר, אמזון פריים.
מה הסיפור: עונה שנייה וסופר-מצופה לסדרת האנימציה הנפלאה, אשר מתרחשת בעולם מלא גיבורי-על ועוקבת אחר סיפורו של מארק גרייסון - צעיר המגלה שיש לו כוחות-על מטורפים. אלא שהוא כאמור לא היחיד, והבעיה הרצינית היא שאביו נולאן, גיבור-על מפורסם הידוע בשם "אומני-מן" וניחן ביכולות עצומות משלו, מתגלה כנבל-על שהינו חלק מתוכנית שטנית מבהילה בממדיה.
בלתי מנוצח – טריילר
את כל זה גילינו בעונה הראשונה, ועכשיו בשנייה - אחרי מרחץ הדמים הפסיכי שסגר את קודמתה - מארק יצטרך לנסות ולהבין איך לעזאזל מנצחים את היריב הכל-יכול הזה, את אביו. וסביר להניח ששוב זה יהיה מצחיק, מרגש ואלים בטירוף, בדיוק כמו בעונה הראשונה.
9 צפייה בגלריה
מתוך "בלתי מנוצח"
מתוך "בלתי מנוצח"
מתוך "בלתי מנוצח"
(צילום: באדיבות אמזון פריים)
מי מדבבים: סטיבן יאון ("המתים המהלכים"), ג'יי. קיי. סימונס ("ספיידרמן"), סנדרה או ("האנטומיה של גריי"), זאזי ביטס ("אטלנטה"), ג'יליאן ג'ייקובס ("קומיוניטי"), סת' רוגן ועוד המון המון שמות מוכרים.

The Buccaneers

מתי ואיפה: 8 בנובמבר, אפל TV פלוס.
מה הסיפור: דרמה תקופתית חדשה לפי הרומן באותו השם מאת הסופרת אידית וורטון ("עידן התמימות"), שאותו לא הספיקה לסיים לפני מותה ב-1937. הסיפור מתרחש בתוככי האצולה הלונדונית של 1870, ועוקב אחר התנגשות התרבויות בין קבוצת נשים אמריקאיות שמגיעות העירה, ובין האצילות המקומיות שלא ממש מאושרות מהאורחות החדשות והנובורישיות, לשיטתן. חובבי "אחוזת דאונטאון" ו"העידן המוזהב" פינת "ברידג'רטון", התפקדו!
The Buccaneers - טריילר
(צילום: באדיבות אפל TV פלוס)
מי בפנים: קריסטין פרוסת' (מדרמת הנעורים "עולם חדש" בנטפליקס), ג'וזי טוטה (הגרסה החדשה של "הצלצול הגואל"), אלישה בו ("13 סיבות"), כריסטינה הנדריקס ("מד-מן").

רצח בקצה העולם (A Murder at the end of the world)

מתי ואיפה: 14 בנובמבר, דיסני+.
מה הסיפור: סדרת מתח-מסתורין על בלשית צעירה, האקרית ונציגה גאה של דור ה-Z, אשר מגיעה בהזמנת מיליארדר מסתורי לנופש בלוקיישן אקזוטי מבודד יחד עם שמונה אורחים נוספים. ואז, כפי שבטח כבר ניחשתם, אחד מהאורחים הופך לבר מינן, ועל הבלשית האמיצה והשנונה שלנו לגלות מי עומד מאחורי המעשה הנכלולי.
רצח בקצה העולם – טריילר
(צילום: באדיבות FX)
בגדול, נראה שאנחנו מדברים פה על סוג של שילוב בין "הלוטוס הלבן" ו"רצח כתוב היטב: תעלומה יוונית", או, אם תרצו, עוד וריאציה מודרנית על הסוגה שהעניקה לעולם אגתה כריסטי. אומנם יש המון כאלו לאחרונה, אבל בואו נחזיק אצבעות שהפעם זה יהיה מיוחד.
9 צפייה בגלריה
מתוך "רצח בקצה העולם"
מתוך "רצח בקצה העולם"
מתוך "רצח בקצה העולם"
(צילום: באדיבות דיסני+)
מי בפנים: אמה קורין (שגילמה את הנסיכה דיאנה הצעירה ב"הכתר"), בריט מרלינג (The OA, יקירת האינדי שגם יצרה את הסדרה יחד עם שותפה הקבוע זאל באטמנגליג'), קלייב אואן ("קרוב יותר"), האריס דיקינסון ("משולש העצבות") ועוד.

הכתר - עונה 6, חלק 1 (The Crown)

מתי ואיפה: 16 בנובמבר, נטפליקס.
מה הסיפור: החלק הראשון והמצופה של עונתה השישית של "הכתר", דרמת הפרימיום האהובה והתמיד-מדוברת, שעוסקת בבית המלוכה הבריטי בעשורים האחרונים. אך הפעם, אליה וקוץ בה: העונה, שכאמור חולקה לשניים (החלק השני יפציע בדצמבר), תהיה גם האחרונה.
הכתר, עונה 6 - טריילר
(באדיבות נטפליקס)
ומה בתפריט הפעם? ובכן, העונה הנוכחית תכסה את פרק הזמן שבין 1997 ל-2005, ותתאר בין היתר את מותה הטרגי של הנסיכה דיאנה, את מערכת היחסים שבין ראש הממשלה דאז טוני בלייר ובין המלכה אליזבת, תחילת מערכת היחסים שבין הנסיך וויליאם ובין קייט מידלטון, ואת החתונה של הנסיך צ'רלס וקמילה פרקר-בואלס.
9 צפייה בגלריה
מתוך "הכתר", עונה 6 - חלק א'
מתוך "הכתר", עונה 6 - חלק א'
מתוך "הכתר", עונה 6 - חלק א'
(צילום: באדיבות נטפליקס)
מי בפנים: ימשיכו מהעונה הקודמת אימלדה סטונטון, ג'ונתן פרייס, דומיניק ווסט, אליזבת דביקי, אוליביה וויליאמס ועוד.

סקוט פילגרים הולך על זה (Scott Pilgrim Takes Off)

מתי ואיפה: 17 בנובמבר, נטפליקס.
מה הסיפור: אומנם העיבוד הקולנועי מ-2010 של הבמאי אדגר רייט זכה לכישלון חרוץ, אך סדרת הקומיקס האהובה של בראיין לי או'מאלי מקבלת צ'אנס נוסף בדמות סדרת האנימציה החדשה הזאת - שאותה גם מפיק רייט, ושנהנית משירותי הדיבוב של כל כוכבי אותו סרט מושמץ.
סקוט פילגרים הולך על זה - טריילר
(באדיבות נטפליקס)
הסיפור הספציפי של הסדרה החדשה טרם ידוע, אולם סביר להניח שגם הוא יעקוב, בדרכו, אחר ניסיונותיו של פילגרים להביס את שלל החברים-לשעבר של אהובתו רמונה, שמאוגדים תחת ארגון "ליגת האקסים המרושעים". מי מאיתנו לא היה שם?
9 צפייה בגלריה
מתוך "סקוט פילגרים הולך על זה"
מתוך "סקוט פילגרים הולך על זה"
מתוך "סקוט פילגרים הולך על זה"
(צילום: באדיבות נטפליקס)
מי בפנים: מייקל סרה ("סופרבאד"), קירן קאלקין ("יורשים"), אנה קנדריק ("פיץ' פרפקט"), כריס אוונס ("ארבעת המופלאים"), ברנדון ראות' ("סופרמן חוזר"), ג'ייסון שוורצמן ועוד.

מונארך: מורשת של מפלצות (Monarch: Legacy of Monsters)

מתי ואיפה: 17 בנובמבר, אפל TV פלוס.
מה הסיפור: אוהבים את יקום המפלצות של אולפני לג'נדרי? נו, אתם יודעים - "גודזילה", "קונג: אי הגולגולת", "גודזילה: מלך המפלצות" ו"גודזילה נגד קונג"? יופי, אתם היחידים. סתם, אתם לא, ובגלל זה באפל TV פלוס החליטו לשפוך מאות מיליוני דולרים על סדרת טלוויזיה חדשה, בתבנית הברורה של הבלוקבאסטרים הנ"ל, שתמשיך את הסיפור (זו סדרת הטלוויזיה השנייה של הזיכיון; הראשונה, "אי הגולגולת" המצוירת והמהנה מאוד, זמינה לצפייה בנטפליקס).
Monarch: Legacy of Monsters - טריילר
(באדיבות אפל TV פלוס)
הסיפור עוקב אחר שלושה דורות במשפחת שאו, שעתידים ליטול חלק משמעותי בארגון הסודי מונארך המנטר את שלל מפלצות הענק שפושות בעולם. קורט ראסל ("הדבר"), המככב גם בסרטי הזיכיון, מככב פה, ואת הגרסה הצעירה שלו מגלם בנו במציאות, וויאט ראסל.
9 צפייה בגלריה
מתוך "מונארך: מורשת של מפלצות"
מתוך "מונארך: מורשת של מפלצות"
מתוך "מונארך: מורשת של מפלצות"
(צילום: באדיבות אפל TV פלוס)
מי בפנים: מלבד הראסלים מככב ג'ון גודמן, שהגיח גם הוא ב"קונג: אי הגולגולת".

פארגו - עונה 5 (Fargo)

מתי ואיפה: 21 בנובמבר, HOT.
מה הסיפור: אנתולוגיית הפשע הנפלאה, ששאבה השראה ראשונית מיצירת המופת "פארגו" (1996) של האחים כהן אך מזמן כבר הפליגה למחוזות נוספים, חוזרת בעונה החדשה. יש רק לקוות כי זו תהיה טובה מקודמתה, העונה הרביעית בכיכובו של כריס רוק (ליהוק איום, אגב), שהייתה בינונית למדי וחלפה כלעומת שבאה.
פארגו, עונה 5 - טריילר
(צילום: באדיבות FX)
ומה הפעם? ובכן, הפעם יש לנו את דוט ליון, עקרת בית מהמידווסט האמריקני, אחת שבמבט ראשוני נראית כמו הקלישאה בהתגלמותה. אלא שדוט איננה בדיוק מי שהיא נראית, כך נגלה עד מהרה - וכמו טיפוסים אחרים מסוגה, יש מי שמחפש אותה כבר זמן רב, למשל השריף רוי טילמן שזוהי משימת חייו.
9 צפייה בגלריה
מתוך "פארגו" - עונה 5 ג'ון האם
מתוך "פארגו" - עונה 5 ג'ון האם
מתוך "פארגו" - עונה 5
(צילום: באדיבות HOT)
מי בפנים: ג'ונו טמפל ("טד לאסו"), ג'ון האם ("מד מן"), ג'ניפר ג'ייסון לי ("שמונת השנואים"), ג'ו קירי ("דברים מוזרים"), למורן מוריס ("הבחורה החדשה").

אתגר הדיונון (Squid Game: The Challenge)

מתי ואיפה: 22 בנובמבר, נטפליקס.
מה הסיפור: עוד בטרם מגיעה העונה השנייה של דרמת האקשן הקוריאנית שהפכה ללהיט גלובלי מטורף ותופעת תרבות, מגיעה גרסת הריאליטי של "משחק הדיונון" - ומה אתם יודעים, אפילו לפני שראינו פריים ממנה כבר הספיקה לייצר שערוריות.
אתגר הדיונון - טריילר
(צילום: באדיבות נטפליקס)
ומה בדיוק הם החוקים, שאלתם? הם מדמים את אלו שב"משחקי הדיונון" עצמה: 456 מתמודדים מתחרים על פרס ענקי של 4.56 מיליון דולר - הפרס הגדול ביותר בהיסטוריה של השעשועונים, מיינד יו - במהלך סדרה של משחקונים מרושעים שבסופם, יש לקוות, אף אחד לא יומת.
9 צפייה בגלריה
מתוך "אתגר הדיונון"
מתוך "אתגר הדיונון"
מתוך "אתגר הדיונון"
(צילום: באדיבות נטפליקס)
מי בפנים: 456 אנשים שלפי המידע שדלף מההפקה עד כה כנראה היו צריכים לחשוב על זה עוד טיפונת לפני שנרשמו.

שותפים למסע (Fellow Travelers)

מתי ואיפה: 16 בנובמבר, yes ו-HOT.
מה הסיפור: כוכב "ברידג'רטון" בדרמה פוליטית להט"בית לוהטת. הוקינס פולר הוא צ'ארמר חלקלק שמקדם את הקריירה הפוליטית שלו בכך שהוא שומר את חייו הפרטיים בסוד; טים לאגלין הוא אידיאליסט צעיר ולהוט שמצליח ללחוץ לו על כל הנקודות הנכונות, בדיוק בזמן שג'וזף מקארתי ורוי קון פותחים את מסע הצלב שלהם בתקופת בהלת הלבנדר בארצות הברית נגד "חתרנים וסוטים מיניים" בממשלה.
"שותפים למסע" - טריילר
(שואוטיים)
מי שיצר את הסדרה הוא רון ניסוואנר, שהועמד לאוסקר על סרטו "פילדלפיה", והיא מבוססת על רומן באותו שם של תומס מאלון. מדובר בסיפור אהבה המתפרס על פני עשורים של היסטוריה אמריקנית - משיא המקארתיזם של שנות ה-50 ועד למשבר האיידס של שנות ה-80.
9 צפייה בגלריה
מתוך "שותפים למסע"
מתוך "שותפים למסע"
מתוך "שותפים למסע"
(צילום: באדיבות HOT)
מי בפנים: מט בומר ("צווארון לבן"), ג'ונתן ביילי ("ברידג'רטון"), וויל בריל ("גברת מייזל המופלאה"), מייק טטילור ("בו מפחד").