כיממה לאחר שדווח כי פוטר מרשת CNN, נחשף כי לפני מספר ימים אישה האשימה את המגיש כריס קואומו בהטרדה מינית - כך חשף אמש (א') "הגרדיאן".
3 צפייה בגלריה
כריס קואומו
כריס קואומו
כריס קואומו
(צילום: Getty Images)
כזכור, קואומו (51), שהגיש את רצועת השידור הפופולרית ביותר של רשת החדשות האמריקנית, הושעה מעבודתו שלושה ימים לפני פיטוריו בשל הסיוע שנתן לאחיו אנדרו קואומו, מושל מדינת ניו יורק לשעבר, במאבקו בטענות שלפיהן הטריד מינית נשים. בהודעת הפיטורים נכתב כי ההחלטה התקבלה עקב "מידע חדש" על החשדות הנוגעים למאמציו לסייע לאחיו. כעת, עו"ד דברה כץ מספרת כי מרשתה יצרה קשר עם רשת CNN כבר ביום רביעי שעבר, בנוגע לטענותיה על כך שחוותה "התנהגות מינית לא ראויה וחמורה" מצד קואומו.
לדברי כץ, המתלוננת החליטה להתייצב נגד קואומו לאחר שמשרד התובע הכללי בניו יורק פרסם ראיות המראות כי קואומו לקח חלק יותר פעיל משחשבו בעבר בתכנון אסטרטגיות עבור אחיו אנדרו, וסייע לו בניסוח תגובה להאשמות שעומדות בפניו. לדברי כץ, כשההאשמות הראשוניות נגד אנדרו קואומו צפו, כריס סיפר לצופים כי "תמיד היה לו מאוד אכפת מהנושאים הללו", ו"כשהמתלוננת שמעה את דבריו הצבועים בשידור, היא התחלחלה מהמאמצים שלו לנסות להכפיש את הנשים שהתלוננו, וביקשה לדווח ל-CNN על ההתנהגות של כלפיה".
3 צפייה בגלריה
כריס קואומו
כריס קואומו
כריס קואומו
(צילום: AP)
על פי "הגרדיאן", רשת CNN בחנה את התנהגותו של קואומו בעקבות המידע החדש, ובייעוץ משפטי הומלץ לפטרו. "מובן מאליו שההחלטות הללו אינן קלות, וכי ישנם גורמים מורכבים רבים שמעורבים בדבר", כתב נשיא CNN, ג'ף צוקר, במייל ששלח לעובדי החברה בשבת.
זוהי אינה הפעם הראשונה שכריס מואשם במעשים מסוג זה: שלי רוס, מפיקת טלוויזיה בכירה וזוכת פרסים, כתבה בספטמבר טור אישי ל"ניו יורק טיימס", ובו סיפרה כיצד קואומו מישש אותה במסיבה לפני 16 שנה, כששניהם עבדו יחד עבור חדשות ABC. בתגובה לדברים ההם, קואומו אמר כי הוא "התנצל בפניה אז, והתכוון לכך".
3 צפייה בגלריה
מושל ניו יורק אנדרו קואומו מגיב לטענות שהטריד מינית
מושל ניו יורק אנדרו קואומו מגיב לטענות שהטריד מינית
אנדרו קואומו
(צילום: AP)
כאמור, קואומו הושעה בעקבות סיועו לאחיו בפרשת ההטרדות המיניות שהביאה לסיום דרכו הפוליטית. מסמכים חדשים שהתקבלו בנוגע לפעילותו של העיתונאי הוותיק לטובת אחיו העלו כי כריס היה בקשר ישיר עם העוזרת האישית של אנדרו, ונרתם למאמץ לנקות את שמו. על פי החשד, מליסה דה-רוסה, שהועסקה על ידי אנדרו, התכתבה עם כריס וביקשה את עזרתו באיתור מקורות מידע ובבירור על תחקירו של העיתונאי רונאן פארו. פרסום המסמכים הביא להשעיה פתאומית של תוכניתו Chris Cuomo Primetime - ולבסוף לפיטוריו.
בהצהרה שפרסם לאחר מכן הוא הביע צער על ההחלטה, ומסר: "זו לא הדרך שבה אני רוצה לסיים את עבודתי ב-CNN, אבל כבר אמרתי מדוע עזרתי לאחי". בהמשך ביקש להודות לצוות שעבד איתו לאורך השנים, וסיכם: "לא יכולתי להיות יותר גאה בעבודה שעשינו. אני חייב לכולם ואתגעגע אל האנשים האלה, שעשו עבודה חשובה".