לאחר שבסוף השבוע האחרון תועד שי אביטל, סוכן הדוגמניות שנאשם בעבירות מין, מבלה בבריכת בית מלון בתל אביב - אחרי שכמעט כל המגבלות ממעצר הבית שלו הוסרו, הדוגמנית לין פאר, אחת מהמתלוננות נגדו, התראיינה היום (א') באולפן ynet והביעה את אכזבתה ממערכת המשפט כמו גם חשש לנקמה של אביטל.
ריאיון אולפן לין פאר, עו"ד מתן גוטמן
(צילום: יריב כץ וירון ברנר)
"הייתי רוצה לקרוא כמה שורות מהכתבה ולהגיב", פתחה פאר את דבריה והקריאה מתוך הכתבה שבה נחשפו ההקלות במעצרו של אביטל. "'אם הוא לא יבצע עבירות מין נוספות - אז גם ההגבלות האלו יסרו' - זה פשוט הזיה" קבעה.
איך זה גורם לך להרגיש לשמוע את זה ולראות את התמונות האלה? "אנחנו 30 בנות - 30, לא אחת. ויש עוד עשרות ומאות בנות מאחורי הקלעים, שקיבלנו מהן הודעות וסיפורים מזעזעים שהרגו לנו את הנפש. חלקנו, כמוני וכמו עוד בנות שאפילו במשך יותר שנים סבלו, נרמסו, והושחתו נפשית כל יום. כל בוקר כשאת פותחת את העיניים הדבר הזה בראש שלך, זה הופך אותך לפוסט-טראומטית. באמצע היום פתאום הדבר הזה עוצר אותך.
"אנחנו נלחמנו פה על משהו", המשיכה, "ומהצד שלי עשיתי הכול ועצרתי את הבן אדם הזה - מלעשות עוד נזק לעוד אישה. אבל זהו. הבן-אדם משוחרר. ואנחנו מבינות שאנחנו צריכות לפחד, שהשינה שלנו הלכה, שאין לנו על מי להסתמך, על מי לסמוך. אנחנו מבינות שאין מי שידאג לנו - שאנחנו לבד מול בן אדם שהוא שד, שהוא פשוט שטן. הבן אדם הזה רמס לי, ולעוד כל כך הרבה נשים, את החיים - חלקנו אימהות ומנסות להקים משפחות ולהמשיך הלאה עם בני הזוג שלנו, ואנחנו עדיין בתוך הדבר הזה, כי זה חי איתנו, הולך איתנו יד ביד כל יום. ועכשיו, אתם צריכים להבין שהבן-אדם הזה יותר ויותר קרוב אלינו".
2 צפייה בגלריה
לין פאר בריאיון לאולפן ynet
לין פאר בריאיון לאולפן ynet
לין פאר בריאיון לאולפן ynet
(צילום: יריב כץ, ירון ברנר)
פאר המשיכה והביעה את החשש שלה לנקמה מצד הסוכן, "נקמה מגישים קרה", היא אומרת. "אני מתפללת לבורא עולם שלא ינקום. אני לא מאמינה שככה נהגה איתנו הפרקליטות, שככה נהגה איתנו המשטרה. לבוא, לפקפק או לזלזל בדברים כשאתם לא הייתם שם, אתם לא חוויתם, לא הרגשתם. אין לכם מושג מה כל אחת מאיתנו חוותה או עברה. אומנם אני נראית טוב ומקרינה כוח, ואני אעשה הכול בשביל להמשיך לעשות זאת, כי יש לי ילד קטן בבית וסבא לטפל בו. אבל הדבר הזה מרסק, ומרסק עוד יותר כל פעם מחדש". הדוגמנית חתמה את דבריה באזהרה: "אם פעם הבאה תרצו לראיין אותי, או אולי בפעם החמישית שתרצו ותתקשרו אליי, אולי אני כבר לא אהיה. אני רק אמרתי את שלי".
באולפן צירפו לשיחה גם את עו"ד ד"ר מתן גוטמן, פרשן לענייני משפט, שאמר על התיעוד של אביטל כי מדובר ב"תמונות קשות, אין ספק. ושומעים את הדברים והם קשים, אבל לפעמים באמת יש פער שמאוד קשה להסביר בין עולם המשפט לתחושות ולרגשות. בסופו של דבר נגד שי אביטל היו באמת עשרות תלונות, אבל הוגש כתב אישום רק בשתי פרשיות".
ששי גז, עורך דינו של שי אביטל מסר בתגובה לדברים שאמרה פאר באולפן כי ״מי שדוברת אמת אינה צריכה לחשוש מנקמה. המשטרה והפרקליטות לא נתנו אמון בעדותה והעובדה היא שכל התלונות נגד שי נגנזו משלא נתנו אמון בעדויות נגדו, פרט לשתיים, שגם מהן הוא יזוכה. הנקמה היחידה תהיה זיכויו בדין וההוכחה כי נוהל נגדו מסע ציד, שממשיך גם באמירה מקוממת זו״.
עו"ד ששי גזעו"ד ששי גזצילום: אביגיל עוזי
דבריה של פאר מגיעים לאחר שבשבוע שעבר פורסם ב-ynet על הקלה משמעותית נוספת בתנאי המעצר של אביטל כאשר בית המשפט החליט לשחררו ממעצר בית בשעות היום, ואילו בשעות הלילה יוכל לצאת מכתובת המעצר בליווי פיקוח מאושר. ההקלות הללו הצטרפו להקלה שהוחלט עליה בנובמבר בשנה שעברה, אז הוחלט להסיר ממנו את האזיק האלקטרוני.
2 צפייה בגלריה
שי אביטל מעצר בית
שי אביטל מעצר בית
שי אביטל מעצר בית
(-)
ליבת משפטו של אביטל - שלב ההוכחות - טרם החל.