הכוכבים, היוצרים והמפיקים של "הכתר" מתכוננים לשחזור הרגעים הגורליים שהביאו למותה של הנסיכה דיאנה בתאונת דרכים בפריז לפני 25 שנים, ועל פי אתר "דדליין" - המתח מאחורי הקלעים של סדרת הלהיט מבית נטפליקס גואה. על פי גורם בהפקה, זו נקודה שהם חוששים להגיע אליה: "אנחנו ממשיכים בארגונים בעצלתיים, אבל אין ספק שיש חרדה מסוימת באוויר. ניכר שכולם על הקצה. זה נושא רגיש בטירוף ונפיץ מאוד".
2 צפייה בגלריה
הנסיכה דיאנה, מתוך: "הכתר" בנטפליקס
הנסיכה דיאנה, מתוך: "הכתר" בנטפליקס
הנסיכה דיאנה, מתוך: "הכתר" בנטפליקס
(צילום: באדיבות נטפליקס)
כזכור, ב-31 באוגוסט 1997 דיאנה ובן זוגה דודי אל-פאיד נסעו במושב האחורי ברכב מרצדס שבו נהג הנרי פול - שומר במלון הריץ. במושב לידו ישב טרבור ריס-ג'ונס, יועץ ביטחוני של איש העסקים מוחמד אל-פאיד, אביו של דודי. דודי ופול נהרגו מיד בפגיעה, בעוד דיאנה שרדה את החילוץ מהרכב אולם מתה שעות ספורות לאחר מכן, ובכך הפך ריס-ג'ונס לשורד היחיד.
בדומה להצהרותיו הקודמות של יוצר "הכתר", פיטר מורגן - גם המקור חזר והדגיש כי תאונת הדרכים עצמה לא תצולם או תוצג בסדרה. במקום, היא תתאר את האירועים שקדמו לתאונה ואת ההתרחשויות אחריה. "זה הקו הכללי: המכונית עוזבת את הריץ אחרי חצות כשצלמי פפראצי רודפים אחריה. משם עוברים לשגריר הבריטי בצרפת שיוצר קשר עם משרד החוץ ואז ליתר האירועים העוקבים", סיפר אותו גורם.
2 צפייה בגלריה
המלכה אליזבת, מתוך: "הכתר" בנטפליקס
המלכה אליזבת, מתוך: "הכתר" בנטפליקס
המלכה אליזבת, מתוך: "הכתר" בנטפליקס
(צילום: באדיבות נטפליקס)
כמו כן, בשל הרגישות הגבוהה של הפרק שיצולם בשבועיים הקרובים, נטפליקס תוודא כי לא צלמי פפראצי לא ינכחו בעת הצילומים, בהם תיקח חלק השחקנית אליזבת דביקי (המגלמת את דיאנה בעונה השישית). לדבריהם, צילומים מהסט של המרצדס ליד המנהרה עלולים לגרור תגובות שליליות בקרב משפחת המלוכה והקרובים לה, בעיקר בהתחשב בסמיכות למות המלכה אליזבת השנייה.
צילומי העונה השישית צפויים להימשך עד מאי-יוני 2023 וטרם נקבע תאריך הפצה רשמי, אך היא צפויה לעלות בנובמבר 2023. לפי דומיניק ווסט, שמגלם את הנסיך צ'ארלס, זו צפויה להיות העונה "הכי סוערת שאפשר".