השחקנית שלי דובאל, הידועה בעיקר מתפקידה בסרט "הניצוץ" ומכיכובה בסרטיו של רוברט אלטמן, הלכה לעולמה היום (ה'), והיא בת 75.
2 צפייה בגלריה
שלי דובאל
שלי דובאל
שלי דובאל
(צילום: AP Photo/Jean Jacques Levy)
דובאל מתה בשנתה מסיבוכים של מחלת הסוכרת, בביתה בבלאנקו שבטקסס, כך אישר בן זוגה דן גילרוי ל"הוליווד ריפורטר". "בת הזוג והחברה היקרה, המתוקה והנפלאה שלי לחיים עזבה אותנו. היא סבלה יותר מדי לאחרונה, עכשיו היא חופשייה. עופי, שלי יפה", אמר גילרוי.
דובאל הייתה ידועה בעבודתה עם הבמאי אלטמן, שליהק אותה לתפקידה הקולנועי הראשון ב-1970 בסרטו Brewster McCloud. היא המשיכה להופיע בסרטיו McCabe & Mrs. Miller ו"גנבים כמונו", ולאחר מכן גם ב"נאשוויל" בשנת 1975. תפקידה בסרטו 3 Women מ-1977 זיכה אותה בפרס השחקנית הטובה ביותר בפסטיבל קאן, וכן במועמדות לפרס באפט"א. באותה שנה גם שיחקה בתפקיד משני בסרטו של וודי אלן "הרומן שלי עם אנני". על הסט הסרט היא פגשה את פול סיימון והשניים ניהלו מערכת יחסים במשך כשנתיים.
2 צפייה בגלריה
הניצוץ
הניצוץ
הניצוץ
(באדיבות yes)
שניים מתפקידיה המזוהים ביותר של דובאל הגיעו בשלב מעט מאוחר יותר בקריירה שלה: אוליב אויל בסרט "פופאי" של אלטמן מ-1980, ו-וונדי טורנס, אשתו של הדמות שגילם ג'ק ניקולסון בסרט האימה של סטנלי קובריק, "הניצוץ", המבוסס על הרומן של סטיבן קינג.
"הניצוץ" הצטלם במשך למעלה משנה, ולאורך כל הדרך, הבמאי האגדי דחף את דובאל עד קצה גבול היכולת. חלק מהסצנות שלה בסרט דרשו יותר מ-100 טייקים, כאשר הסצנות עם אלת הבייסבול קיבלו מקום ב"ספר השיאים של גינס" עבור הסצנה עם הדיאלוג שדרשה הכי הרבה טייקים. שנים לאחר מכן השחקנית שיתפה בריאיון ל"הוליווד ריפורטר" על החוויה הקשה בצילומים: "אחרי זמן מה, הגוף שלך מתמרד. הוא אומר: 'תפסיקי לעשות לי את זה. אני לא רוצה לבכות כל יום.’ ולפעמים רק המחשבה הזאת הייתה גורמת לי לבכות".
בנוסף ליצירתה כשחקנית, דובאל גם עמדה בראש חברת הפקות משלה, Think Entertainment, שאותה ייסדה ב-1987. דובאל הפיקה תוכניות ילדים חדשניות לטלוויזיה בכבלים, ואלו זיכו אותה בשתי מועמדויות לפרס האמי. בתוכניות התארחו שמות גדולים בתעשיית הבידור כמו מייקל ג'יי פוקס, ג'יימי לי קרטיס, בט מידלר ועוד, גם במאים גדולים תרמו את חלקם, בהם טים ברטון ופרנסיס פורד קופולה.
השחקנית, ילידת טקסס, השתתפה בסרטו של סטיבן סודרברג The Underneath ב-1995, ובשנה לאחר מכן כיכבה בסרט "דיוקנה של גברת". ב-2002 פרשה ממשחק ונעלמה מאור הזרקורים.
בנובמבר 2016 דובאל הופיעה בפרק בתוכניתו של ד"ר פיל וחשפה כי היא סובלת ממחלת נפש. "אני מאוד חולה. אני צריכה עזרה", אמרה אז. ב-2021 בריאיון ל"הוליווד ריפורטר" שהתקיים בביתה שבטקסס, היא נראתה מאושרת והתרפקה על זיכרונות העבר מהקריירה שלה.
בשנת 2023, דובאל חזרה לשחק לאחר שנים רבות, והופיעה בסרט אימה עצמאי The Forest Hills, שיצא בתפוצה מצומצמת. השחקנית הותירה אחריה את שותפה לחיים המוזיקאי דן גילרוי.