אחרי מאבק הרשויות במחירי האמנים להופעות יום העצמאות הקרוב – גורמים בהפקות ההופעות מספרים על "ירידה דרמטית" במחירי האמנים לקראת יום העצמאות הראשון מאז התפרצות מגפת הקורונה, זאת בהשוואה לשנת 2019, טרום התפרצות המגפה.
לפי הגורמים חלה ירידה של עשרות אחוזים במחירי האמנים השונים. משה פרץ לדוגמה, יקבל 120 אלף שקלים לא כולל מע"מ להופעה בקריית אונו, אחרי שב-2019 קיבל כ-150 אלף שקלים להופעה, לא כולל מע"מ. גם אצל הזמרת שרית חדד נרשמה ירידה במחיר בהשוואה לשנה ההיא. היום הופעה של חדד מתומחרת במספר עיריות ב-150 אלף שקלים להופעה לא כולל מע"מ, זאת כשב-2019 גבתה כ-162 אלף שקלים לא כולל מע"מ.
3 צפייה בגלריה
מופעי יום העצמאות
מופעי יום העצמאות
מופעי יום העצמאות
(צילום: עידו ארז)
"מדובר בירידה דרמטית", אומר גורם שעובד בתחום שנים ארוכות, "מאז הרעש שהחל בתקשורת, רשויות חששו לשלם סכומים גבוהים, ומספר הופעות בוטלו או קוצצו משמעותית".
הירידה בעלות הורגשה גם אצל ליאור נרקיס, שעלות הופעתו לפני כשלוש שנים, לא כולל מע"מ עמדה על 170 אלף שקלים, והשנה נרקיס יסתפק ב-140 אלף שקלים לא כולל מע"מ. גם מחיר ההופעה של להקת התקווה 6 ירד ביחס ל-2019, אז קיבלה כ-100 אלף שקלים, לעומת השנה שתסתפק ב-80 אלף שקלים, ברשות אחת לפחות.
3 צפייה בגלריה
משה פרץ
משה פרץ
משה פרץ
(צילום: יאיר שגיא)
3 צפייה בגלריה
שרית חדד
שרית חדד
שרית חדד. ירידה במחיר לעומת 2019
(צילום: יואב דודקביץ)
כזכור אחרי הפרסומים ב-ynet רשויות רבות יצאו למאבק על מחירי האמנים בערב יום עצמאות, כשחלקן הגבילו את המחיר להופעה בודדת של אמן. באשדוד למשל הגבילו את עלות האמנים ל-70 אלף שקלים, שם יופיע עמיר בניון. בבאר שבע יופיעו יובל דיין שתקבל קצת יותר מ-60 אלף שקלים להופעה בודדת. גם ברעננה הצטרפו להגבלת המחירים להופעה בודדת ושם יופיעו עידן חביב, שירי מימון, התקווה 6, ורן דנקר כשהגבוה מביניהם הוא חביב, שיקבל כ-80 אלף שקלים להופעה לא כולל מע"מ.
הכתבה המלאה על מחירי הופעות האמנים ברחבי הארץ תתפרסם בקרוב ב-ynet.