שעת צהריים טיפוסית ברחוב Mare בשכונת האקני במזרח לונדון כוללת בדרך כלל גברים ונשים שעובדים בחנויות השונות, את הלקוחות שיש להם זמן לכוס בירה של בין ערביים או לעשות קניות ברשתות הדיסקאונט, וכמובן את הקבצנים וההומלסים שנעים בין בתי קפה נדיבים מספיק להציע להם כוס מים קרה, באחד הימים החמים להפתיע של ספטמבר. כולם היו שם גם היום, אבל לצידם הגיעו לרחוב Mare אורחים אחרים לגמרי.
2 צפייה בגלריה
הרולינג סטונס מכריזים על אלבום חדש אצל ג'ימי פאלון
הרולינג סטונס מכריזים על אלבום חדש אצל ג'ימי פאלון
הרולינג סטונס מכריזים על אלבום חדש אצל ג'ימי פאלון
(צילום: Dave Hogan)
כבר משעות הבוקר התרכזו מעריצים ומעריצות בסמוך לתיאטרון ה-Empire הוותיק, אפילו יותר ותיק ממיק ג'אגר. שמועות כבר לא צריכות כנפיים ב-2023, הן מהירות יותר מקליע, והידיעה שחברי הרולינג סטונס עומדים להגיע לשכונה כדי להכריז על האלבום החדש, Hackney Diamonds, הראשון מזה 18 שנה שיורכב משירים מקוריים, כבר נפוצה לכל עבר. הלהקה עצמה הכריזה רשמית שהיא תמסור פרטים נוספים באירוע מצומצם למדי - ודאי בקנה המידה של הלהקה - בריאיון לג'ימי פאלון, לעיני קהל מצומצם למדי (בטח בקנה המידה של הסטונס) של עיתונאים, בכירים בחברת התקליטים יוניברסל ואורחים אחרים.
לקראת השעה 12 התכונה החלה להתגבר ליד השטיח האדום, שם המתין הקהל הרחב עם תקליטים למקרה שג'אגר, קית' ריצ'רדס ורוני ווד יסכימו בשלב כלשהו, לפני או אחרי, להתחכך בהמון. לוגו הלשון המפורסם, משובץ ביהלומים לכבוד שם האלבום, נתלה בחזית האולם ובפנים המתינו לנוכחים קאפקייקס ממותגים בהתאם. הסטונס הם להקת הרוק הגדולה בהיסטוריה, אבל תמיד הייתה להן תחרות רצינית. בתחום המיתוג, לעומת זאת, הם כבר בליגה של "ברבי".
הרולינג סטונס מכריזים על אלבום חדש אצל ג'ימי פאלון בלונדון
(קרדיט: עינב שיף)
ואז, בשעה שתיים וחצי בדיוק (שעון לונדון), ג'ימי פאלון זינק לבמה והזמין את הרולינג סטונס לעלות. ג'אגר התגלגל באנרגטיות אופיינית לצד ווד וריצ'רדס ובלי הרבה הקדמות, ג'אגר נעמד והכריז: ב-20 באוקטובר Hackney Diamonds יהיה בחוץ, והסינגל הראשון מתוכו הוא Angry, שגם פותח את האלבום.
"זרקנו רעיונות לשמות ועלו דברים כמו Hit and Run או Smashing grab ובסוף הגענו ל-Hackney Diamonds כי בסוף אנחנו להקה לונדונית", הסביר ריצ'רדס. פאלון שאל מה משמעות השם וג'אגר השיב: "כשהשמשה נשברת בהאקני, כי זה מה שקורה פה, קוראים לרסיסים יהלומי האקני".
ג'אגר אף חשף כי המתופף המנוח, צ'רלי ווטס, הספיק להשתתף בהקלטה של שני שירים. גם ביל ווימן, הבסיסט שעזב את הלהקה, חזר לשיר אחד. "מאז שצ'רלי הלך הכול שונה, ברור", אמר ריצ'רדס. "הוא מספר 4, הוא חסר לנו. אבל הודות לצ'רלי יש לנו את סטיב ג'ורדן, שצ'רלי המליץ עליו למקרה שהוא לא יהיה איתנו. זאת הייתה התקדמות טבעית. היה הרבה יותר קשה בלי ברכתו של צ'רלי".
2 צפייה בגלריה
הרולינג סטונס מכריזים על אלבום חדש אצל ג'ימי פאלון
הרולינג סטונס מכריזים על אלבום חדש אצל ג'ימי פאלון
הרולינג סטונס מכריזים על אלבום חדש אצל ג'ימי פאלון
(צילום: עינב שיף)
פאלון שוחח עם הלהקה על השירים באלבום ושאל אם כולם ברוח הסינגל Angry. "חשבנו לעשות אלבום שכולו זעם ועלבון", אמר ריצ'רדס, "אבל אז הבנו שאף אחד לא יכול לכעוס כל כך הרבה זמן", המשיך ג'אגר, "אז הלכנו על הרעיון השני: אוסף אקלקטי, שיש בו כעס לצד שירי אהבה ובלדות". לאחר הצגה של כמה שאלות שנאספו ממעריצים, שהניבה בעיקר פאנצ'ים של פאלון ואפילו חיקוי של ג'אגר, האחרון סיכם ואמר: "לא רצינו להוציא סתם אלבום, אלא אלבום שאנחנו באמת אוהבים".
בשלב זה השלושה ירדו מהבמה לטובת הקרנת הקליפ של Angry, שבו מככבת סידני סוויני, כוכבת "אופוריה", "הלוטוס הלבן", הסרט "ריאליטי" ואחת השמות הבולטים בהוליווד כרגע. היא הגיעה לאירוע ואפילו הציגה את אמא שלה. "לא היה לי שום דבר כזה", היא סיפרה. בסיום הקרנת הקליפ פאלון הודה לכל מי שהיה צריך להודות. הריף הכיפי של Angry התנגן ברקע בזמן שהקהל התפנה אל הרחוב, שם היהלומים של האקני חזרו להיות רסיסים של זכויות מנופצות.
האלבום החדש יכלול 12 שירים, אם כי ג'אגר ציין שהם הקליטו לא פחות מ-23 (הרשימה המלאה בהמשך). ו-ווד אף חשף כי ליידי גאגא תצטרף ללהקה בשיר בשם Sweet Sounds of Heaven. את השיר Tell Me Straight, יבצע ריצ'רדס, "אין לי מושג על מה הוא, אבל מיק ניסה לגנוב אותו אז הוא בטח טוב", הוא התלוצץ.

Hackney Diamonds - רשימת השירים המלאה:

1. Angry
2. Get Close
3. Depending on You
4. Bite My Head Off
5. Whole Wide World
6. Dreamy Skies
7. Mess It Up
8. Live by the Sword
9. Driving Me Too Hard
10. Tell Me Straight
11. Sweet Sounds of Heaven
12. Rolling Stone Blues