בעקבות תקרית הסטירה בטקס האוסקר האחרון, האקדמיה האמריקנית הודיעה הערב (ו') כי וויל סמית' יושעה מהטקס והאירועים הקשורים בו, למשך עשור. "חבר המנהלים של האקדמיה החליט כי למשך עשר שנים, החל מה-8 באפריל 2022, מר סמית' לא יורשה להשתתף בכל אירוע של האקדמיה, אישית או וירטואלית, לרבות טקס פרסי האוסקר", כך נמסר בהודעה של נשיא האקדמיה דייויד רובין שתיארה את התנהגותו של סמית' כ"לא מקובלת ופוגענית".
סמית' הגיב להחלטה ומסר: "אני מקבל ומכבד את החלטת האקדמיה". לפי הדיווח של "הוליווד ריפורטר" סמית' ימשיך להחזיק בפרס האוסקר שבו זכה ואף יוכל להיות מועמד לפרס ולזכות בו בזמן ההשעייה.
2 צפייה בגלריה
וויל סמית' סוטר לכריס רוק בטקס האוסקר
וויל סמית' סוטר לכריס רוק בטקס האוסקר
וויל סמית' סוטר לכריס רוק בטקס האוסקר
(EPA-EFE)
כזכור, לפני כשבועיים במהלך הטקס החגיגי, כריס רוק העליב את אישתו של סמית', ג'יידה פינקט והתייחס לתספורתה: "לא יכול לחכות לראות אותה מופיעה בסרט 'ג'י-איי ג'יין 2", אמר. בתגובה, סמית' עלה לבמה וסטר לו ולאחר מכן קילל אותו ממושכות ממושבו. פינקט סמית' חשפה לאחרונה כי היא סובלת ממחלה שגורמת לה לאיבוד השיער, מקורבים לרוק טענו בדיעבד כי הוא לא ידע זאת.
בהמשך הטקס סמית' זכה בפרס השחקן הראשי הטוב ביותר על תפקידו ב"משפחה מנצחת" ובנאום התנצל בפני האקדמיה והקהל באולם, אך לא התייחס לרוק או שלח אליו התנצלות.
רוק סירב להגיש תלונה נגד סמית' אך בעקבות המקרה האקדמיה החלה לחקור את התקרית, וכעת כאמור, החליטה להעניש את סמית' בהרחקה מהטקס לעשור הקרוב.
כיממה לאחר האירוע, סמית' התייחס למקרה והתנצל בעמוד האינסטגרם שלו. "אני רוצה להתנצל באופן פומבי בפניך, כריס. עברתי את הגבול וטעיתי. אני מובך והפעולות שלי אינן מעידות על האדם שאני רוצה להיות. בעולם של אהבה ואדיבות אין מקום לאלימות". בנוסף, סמית' התנצל גם בפני האקדמיה, מפיקי הטקס, האורחים שנכחו באולם ובפני הצופים מרחבי העולם. את התנצלותו חתם בהצהרה "אני עובר תהליך".
2 צפייה בגלריה
וויל סמית'
וויל סמית'
וויל סמית'
(צילום: רויטרס)
לפני כשבוע סמית' הודיע על התפטרותו מהאקדמיה. בהצהרה ששיחרר לתקשורת טען כי יקבל כל עונש שהארגון יטיל עליו ואמר שהוא מוכן להתמודד עם ההשלכות של המקרה. "הדברים שעשיתי בטקס האוסקר היו מזעזעים, כואבים ואין להם תירוץ", הוא כתב בין היתר. "הרשימה של אלו בהם פגעתי ארוכה וכוללת את כריס, המשפחה שלו, הרבה מחבריי ואלו היקרים שלו, כל מי שנכח באולם והקהל שצפה בטקס בבית", המשיך סמית'. "בגדתי באמון של האקדמיה. גזלתי מהמועמדים והזוכים האחרים את ההזדמנות לחגוג ולפאר את העבודה המדהימה שלהם. הלב שלי נשבר".