נשיא ארצות הברית לשעבר, דונלד טראמפ, שיתף את עוקביו ברשת החברתית Truth Social בהמלצה לצפות בסרטה של שריל סנדברג, "זעקות ואז שתיקה", שחושף את האלימות המינית של מחבלי חמאס במהלך מתקפת 7 באוקטובר: "זה סרט קשה מאוד לצפייה, כי הוא מציג בצורה גרפית את ההרג וההרס שיצר חמאס".
"זעקות ואז שתיקה" – טריילר
"אני מפציר באנשים לתמוך בסרט התיעודי ולצפות בו, אם הם מסוגלים", המשיך טראמפ, "אנחנו דורשים שכל החטופים שנלקחו מישראל ב-7 באוקטובר ומוחזקים כעת בעזה ישוחררו לאלתר, כולל שמונה אזרחים אמריקאים ואזרחים מיותר מ-20 מדינות נוספות, כדי שהמלחמה תוכל להגיע לסיומה. שלום באמצעות כוח!".
כזכור, שריל סנדברג (לשעבר סמנכ"לית חברת מטא [פייסבוק]), צילמה לפני מספר חודשים בישראל סרט דוקומנטרי בהובלתה שעוסק בפשעי המין שביצעו מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר. הסרט כולל עדויות שונות, הן של פראמדיקים ואנשי חילוץ שנכחו במקום והן של אנשים ונשים שניצלו מהאירוע. במרכזו, ניצבת גם עדותה של עמית סוסנה ששוחררה משבי חמאס: "הייתי כבולה בשלשלאות שלושה שבועות בעזה, החזיקו אותי בחדר ממש חשוך - בלי יכולת לזוז. כל פעם שהייתי צריכה ללכת לשירותים הייתי צריכה לבקש רשות", סיפרה והוסיפה לתאר כיצד השובה תקף אותה מינית כשכיוון עליה רובה, והכריח אותה לבצע בו מעשה מיני.
2 צפייה בגלריה
עדותה של עמית סוסנה מתוך הסרט התיעודי "זעקות ואז שתיקה"
עדותה של עמית סוסנה מתוך הסרט התיעודי "זעקות ואז שתיקה"
עדותה של עמית סוסנה מתוך הסרט התיעודי "זעקות ואז שתיקה"
(צילום: צילום: קסטינה תקשורת מתוך screams before silence)
לטענתה של סנדברג, "זעקות ואז שתיקה" הוא "הדבר הכי חשוב שעשתה בחייה" ו"כל מה שעשתה הוביל אותה לרגע הזה" - זאת כשברקע ארגוני נשים בעולם סירבו להכיר במה שהתרחש בישראל באותה שבת.
חשוב לזכור כי בימים אלו נמצא טראמפ בעיצומו של קמפיין לקראת הבחירות הקרובות לנשיאות ארצות הברית. לפני כשלושה חודשים עורר סערה בישראל כשקרא "לסיים את המלחמה בעזה מהר", אך לפני חודש דווח כי הוא שינה גישה בשיחה סגורה עם תורמים יהודים בניו יורק - ואמר כי הוא תומך לחלוטין בזכותה של ישראל להמשיך לתקוף ברצועת עזה - כך תואר אז ב"וושינגטון פוסט", מפי תורמים שנכחו באירוע.
לאורך השנים שלל נשים טענו כי טראמפ תקף אותן מינית בעבר. לפני כחצי שנה קבע חבר המושבעים בבית משפט פדרלי בניו יורק כי הוא ישלם 83.3 מיליון דולרים פיצויים לעיתונאית אי. ג'ין קרול, שתבעה אותו דיבה על הכחשותיו בשנת 2019 כי תקף אותה מינית - מעשה שבו הורשע במשפט קודם שהתקיים במאי אשתקד. באותו משפט העידו גם ג'סיקה לידס, שסיפרה כי טראמפ נגע בה בניגוד לרצונה בטיסה בשנות ה-70, ונטשה סטוינוף, שאמרה כי טראמפ נישק אותה בניגוד לרצונה כשראיינה אותו ב-2005. במשפט הוזכר גם הסרטון הידוע לשמצה מ-2005, שהודלף לקראת הבחירות ב-2016 מהתוכנית Access Hollywood – ובו טראמפ נשמע אומר כי "כוכבים" יכולים לעשות בנשים כרצונם ולתפוס אותן באיבר מינן.